Upoznajte najluđi Porsche 911 ikad
Ako ovo nije bolest na kotačima, onda stvarno ne znam što jest…
Porsche 911 – taj pedeset i kusur godina star pogled na ideju oko toga kako bi pravi sportski automobil trebao izgledati i jedan od najpoznatijih automobila na svijetu. Dokaz apsolutnoj inženjerskoj tvrdoglavosti, dizajnerske lijenosti, prestiža, sportskog pedigrea i još hrpetina toga.
Uglavnom, 911-ica je tijekom godina i godina svog postojanja doista redefinirala sve i svašta – od osnovne ideje oko sportskog automobila, pa sve do zakona fizike. I zato je masa ljudi jednostavno obožava.
Posljednja generacija je na tržištu aktualna već nekoliko godina i sa sobom izuzev tradicije kupcima donosi i brojne posebnosti u odnosu na konkurenciju. No to nipošto ne znači da je aktualni 911 dosadan automobil, jer se na njemu konstantno nešto radi, revidira i dograđuje.
Uostalom, niti jedna dosadašnja generacija ovog Porscheovog modela nije raspolagala s tolikim brojem opcija i varijacija na temu, pa je i to već nešto – pogotovo kada se u obzir uzmu poslovično poremećeni i posebno usmjereni GT-modeli.
Pod time naravno prvenstveno podrazumijevam Porsche 911 GT3 RS, ali ni „običan“ GT3 nije daleko od takve klasifikacije.
No što učiniti kada 911 GT3 RS postane jučerašnja vijest?
Nekima bi na takvo pitanje bilo teško dati kvalitetan odgovor, ali za Porsche to nikada nije bio problem. Treba samo sjesti, promisliti, konzultirati se s umom nekog masovnog ubojice i na gotov proizvod zalijepiti oznaku GT, brojku manje od tri i par slova s kojima se označava ono najluđe što je Porsche u stanju ponuditi – što je Porsche prije nekoliko dana i službeno učinio.
Konačan proizvod o kojem pričam naziva se dakle 911 GT2 RS. I to možda nije ništa posebno, jer je takvih oznaka bilo i na prijašnjim generacijama ovog modela.
Izvana ta priča o „manjku posebnosti“ i dalje ostaje aktualnom sve do momenta dok se čovjek ne zagleda u detalje, jer tada ti detalji počinju pričati jednu sasvim drugačiju priču.
…a onda na red stižu i brojke koje su u smislu ovog automobila nešto doista impresivno i posebno.
Naime, aktualni Porsche 911 GT2 RS ima motor na istom mjestu gdje smo ga kod 911-ice navikli gledati – iza vozača, odnosno u dupetu. Sam motor poput mnogih drugih unutar aktualne generacije 911-ice ima šest cilindara i zapreminu od 3,8 litara. No za razliku od ostatka svite, na ovaj su zakačena dva Turbo-punjača, te je revidirano i dorađeno sve što se moglo, pa je rezultatno stanje moguće izreći u obliku skoro 700 konja i 750 Nm maksimalnog okretnog momenta (buraz).
U kombinaciji s najnovijom (i također dorađenom) generacijom PDK-mjenjačkog sklopa sa sedam brzina, 911 GT2 RS do stotke ubrzava za 2,9 sekundi, te nastavlja divljati do momenta u kojem se kazaljka brzinomjera zakucava na 340 kilometara na sat.
Dakle ako je auto-ubojica pojam koji treba opisivati, onda je 911 GT2 RS savršen primjer za to.
Inicijalna testiranja potvrđuju kako ovaj 911 nije samo najjači ikad, već i najluđi. Doduše, za razliku od prethodne generacije modela s tom oznakom i homicidalnim sklonostima istog, ovaj je GT2 RS upravljiviji i lakši za voziti (ako ste profesionalac s mudima opsega dva i pol metra). No to su pak informacije koje velika većina stanovnika planete zemlje nikada u stvarnosti neće moći potvrditi u praksi, pa se oko toga ne bi trebala lomiti koplja i pisati unedogled.
Zasad je dovoljno reći da je Porsche 911 GT2 RS ovdje i da je svijet ljepši otkad se pojavio u svijetu automobila.
Iz Porschea nude optimistične vijesti po pitanju sve te brzine i upotrebljivosti, te se neki čak nadaju kako bi aktualni GT2 RS na „zelenom paklu“ mogao popraviti vrijeme od 6 minuta i 57 sekundi koje je prije nekoliko godina postigao model 918 Spyder. Koliko je to moguće ili ne, teško je čak i pretpostaviti, ali ukoliko ovaj suludi stroj u tome uspije, vrijedi pretpostaviti i da vrijeme od 6:43 (koje uvjerljivo drži McLaren P1 LM) nije nemoguće pregaziti.
Uostalom, u tom je dijelu priče možda najbolje citirati izjavu čovjeka pod imenom Frank-Steffen Walliser (inače glavne face Porscheovog GT-programa): „Ovo je sedma generacija 911-ice. Ima 700 konja i sve vezano uz njega je označeno sedmicama. No nemojte misliti da to podrazumijeva i sedmicu na Nürburgringu. Samo pričekajte i vidjet ćete da ćemo s vremenom učiniti puno po tom pitanju“.
Naravno da sva ta snaga i tradicija sa sobom nose i cijenu, pa u tom dijelu priče treba spomenuti onu početnu od nekih 258,000 eura. Za te se novce dobije svih 700 konja, zajedno s hrpetinom okretnog momenta (buraz), te 1,500 kilograma karbona, aluminija, magnezija i skela smještenih iza vozača.
No tih 258,000 eura nije sve što će neki platiti kada početkom 2018. godine GT2 RS krene u prodaju, jer Porsche nudi i hrpetinu opcija.
Dotične sežu od detalja poput sustava za podizanje prednjeg dijela automobila (za lakši prelazak preko ležećih policajaca), pa sve do „štoperice“ umetnute u armaturu. A kad se sve zajedno zbroji na hrpu, kompletno opremljeni GT2 RS cijenom skače na zamjetnih 315,000 eura, odnosno nešto malo više.
Za taj se novac dobiva još više karbona, aluminija, magnezija i inih drugih više ili manje plemenitih materijala, te hrpetina igračaka za čije bi savladavanje prosječnom vozaču trebala dva do tri fakulteta. Tu je naravno i „Weissach“ paket koji sam po sebi donosi instant-kuru mršavljenja za 911 GT2 RS i skida dodatnih 17 kilograma, ali i rezervoar goriva koji sa 64 litre zapremine „skače“ na 90 litara, što je i više nego potrebno s obzirom na potrošnju goriva za koju je ovaj automobil itekako sposoban.
Uglavnom, kao što sam rekao i gore: Porsche 911 GT2 RS postoji i to je odlična vijest, jer boljeg dokaza tradiciji proizvodnje psihotičnih 911-ica jednostavno nema.
Iskreno, ovaj automobil već na fotografijama izgleda toliko agresivno da ih sa strahopoštovanjem gledam, a u kombinaciji s brojkama koje doista graniče s ludilom, nema sumnje u to da je ovo ne samo najjači 911 svih vremena, već i jedan od najluđih automobila koji su ikada izašli u serijsku proizvodnju.
Doduše, serija će biti jako mala, odnosno prema službenim navodima u obliku tek 1,000 primjeraka, ali i to je sasvim dovoljno da bi ovaj današnji pomalo bezličan svijet automobila ponovno dobio boju i fascinirao.
Pa ako već ništa drugo, onda već zbog toga ovaj suludi automobil treba cijeniti.