Tužna vijest: Ken Block više nije među nama
Iskreno govoreći, prvo sam mislio da se radi o nekakvoj prvotravanjskoj šali. A onda sam shvatio da nije.
I to me čini tužnim, jer ovdje nije riječ samo o čovjeku koji je volio automobile, već o jednom od onih koji je za svijet automobila i milijune pripadnika mladih generacija učinio više nego mnogi drugi istaknuti pripadnici tog svijeta.

Samo par dana u novoj 2023. godini eto nam vijesti koja nas je potresla od glave do pete. I nema blažeg načina da se to umota mašnicom.
Jučer je poginuo Ken Block. I to vozeći motorne sanjke u američkom okrugu Wasatch.
Iako policijski izvještaj postoji, moram priznati da je malčice nejasan i samim time ne objašnjava konkretne okolnosti oko ovog užasnog događaja. Ali navedeno je kako se Block u jednom trenutku odvojio od grupe s kojom se vozio i nedugo nakon toga je pronađen mrtav.
Navodno su motorne sanjke pale na njega, što pak ostavlja mjesta pretpostavkama oko toga kako je poginuo.

No u ovom slučaju to još uvijek nitko sa sigurnošću ne zna.
Ken Block u trenutku nesreće imao je 55 godina. Iza sebe u tuzi ostavlja ženu i tri kćeri, ali i mnoge ožalošćene partnere, kolege, prijatelje i milijune štovatelja diljem svijeta.
Mnogi mu zamjeraju uspjeh i trolaju Internet s pričama poput „lako je divljati kad imaš novaca“. Mnogima je za života bio i nebitan. Neki su u njemu vidjeli mecenu. Neki tek lika koji se voli preseravati u sklopu svojih eskapada za volanom. Ali nekima je Ken Block bio više od legende i uzora. I to je činjenica.

Ken Block je uz Damona Waya osnovao sada već legendarnu tvrtku DC Shoes. I pod njegovim je ravnanjem upravo kroz DC Shoes pokrenuta jedna od najluđih marketinških kampanja svih vremena. Ona nazvana „Gymkhana“ koja je s vremenom pokrenula milijune ljudi u smjeru vratolomija s automobilima. Bio je strastveni vozač, ali isto tako i esteta. Perfekcionist s kojim je mnogima bilo teško raditi. Ali kada je Ken Block u konačnici stavio svoj potpis na nešto, u kvalitetu i vizualnu fascinaciju tog nečeg nije trebalo ni najmanje sumnjati.

S vremenom je „Gymkhana“ prerasla u nešto što se željno iščekivalo već od prvih najava. I tijekom godina smo stvarno imali prilike uživati u svemu što je ovaj čovjek za volanom uspio izvesti. A onda je krenula „Hoonigan“ priča. Tj. tvrtka koja se svako malo kroz društvene mreže i kanale profilirala u nešto organizirano i posebno. Odnosno tvrtka koja ubrzo nakon osnutka dobrim dijelom počinje postavljati trendove u pojedinim smjerovima vezanim uz slaganje i preslagivanje automobila. S vremenom je Hoonigan prerastao u globalnu silu pod čijim su se utjecajem educirale i prema svijetu automobila, automobilizma, tuninga i stylinga usmjerile generacije klinaca. A to definitivno nije mala stvar.
Uglavnom, za njih je Ken Block bio više od uzora. Baš kao što je i Tony Hawk bio više od uzora nekim starijim klincima koji su zbog njega otpočeli svoju priču u domeni skateboardinga.

Tijekom svoje bogate trkaće karijere, Ken Block je postao najprepoznatljivije lice Rally-natjecanja u SAD-u. Svoju je priču otpočeo tamo negdje 2005. godine na eventu pod nazivom „Rally America“. Tu je Block došao kao član tima Vermont SportsCar i na kraju sezone bez problema osvojio titulu početnika godine.
Godinu kasnije Ken Block razvaljuje konkurenciju u sklopu X-Games natjecanja u Rallyju, a onda je krenula i afirmacija na globalnom planu gdje je u tom prljavom i prašnjavom svijetu na četiri kotača postao prvi Amerikanac koji se službeno natjecao u WRC-u.

Iako u WRC-u za njega baš i nije bilo pretjerano puno uspjeha, Blocka i njegov Monster World Rally Team pratili su milijuni štovatelja, a cijela je priča još dodatno narasla kada je 2012. godine osnovana Hoonigan Racing divizija koja se ubrzo nakon osnutka otisnula u vode GRC-a (Global RallyCross Championship) i FIA World RallyCross prvenstva.
Time je Zauvijek ostavljen trag u ovom fascinantnom sportu, ali i puno šire.

U domeni tuning i styling subkultura, Block je s Hooniganom ubrzo nakon osnutka te tvrtke prerastao u vele-silu. I u današnje vrijeme praktički da ne postoji klinac koji na svom prerađenom automobilu nema Hooniganov logotip. Sama riječ (odnosno glagol) u prijevodu znači sinonim za ludorije za volanom i upravo se u tome pronašao mali milijun razloga za obožavanje Blockovog lika i djela u sklopu Hoonigana.
U danima koji dolaze, mnogo ćete puta pročitati sve i svašta o Kenu Blocku. Većina toga bit će napisana u superlativima i hvalospjevima. Ali u bazi je riječ o čovjeku koji je poput malo koga drugog zadužio zaljubljenike u svijet automobila i dao im razloga i povod da se u njemu pronađu na načine o kojima možda nisu ni sanjali.
Ja ću ga zauvijek pamtiti kao ludog perfekcionista s osmjehom na licu koji je na trenutke djelovao kao da su on i automobil doista jedno biće. I samo se nadam da na nekim novim poljanama juri kao da sutra ne postoji.
Počivao u miru i zauvijek mu hvala.
