Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • Najčitanije
  • Oglasnik
Piše Vanja Mirosavljević 25.01.2016

Trebaju li Lotusu posebne divizije i globalne škole vožnje?

“Exclusive odjeli” i globalne franšize Lotusove škole vožnje od jednog jedinstvenog branda prave velikog igrača masovnih produkcija. Ironija je u tome što era masovnosti (bezličnosti?) počinje odjelom za personalizaciju vozila…

Šareni Lotusi
Šareni Lotusi
foto: Carbuzz

U Lotusu su čvrsto odlučili da će opstati na tržištu pošto-poto i da se neće dovesti u biti ili ne-biti situaciju od prije nekoliko godina. Prošle godine je najavljen „laki SUV“, oksimoron ranije nezamisliv u ikakvoj logičkoj ili semantičkoj vezi s Lotusom, no nije da nismo viđali takve stvari i kod drugih sličnih proizvođača. Ovaj put u cilju povećavanja prodaje (a lova je bitna), u Lotusu su se odlučili na posebni odjel za personalizirana vozila u kojem će svaki potencijalni kupac moći složiti Lotusa po svom „ćeifu“. U suštini nije to loša stvar – svaki ozbiljniji proizvođač pogotovo u segmentu sportskih automobila ima ovakav „ekskluzivni“ odjel, gdje se za ekstra novce može dobiti poseban i jedinstven model koji u suštini o vlasniku govori: da, imam love za skupi automobil i imam još love da ga naprave po mojoj mjeri. No, ostaje pitanje da li Lotus s ovom promjenom u poslovanju odstupa od svoje filozofije prema kojoj je Lotus bio jedan zaista poseban automobil za specifičnu klijentelu u odmaku od masovno produciranih drugih automobila. Ali, Lotusi se debljaju, Lotusi se povećavaju, pa onda je vjerojatno i sljedeći logičan potez formiranje ovakve vrste odjela, odnosno divizija. Tržište je nemilosrdno, vremena se mijenjaju, pa zašto ne bi i tradicija i filozofija išla u korak s drugima? U svakom slučaju, pitanje ostaje otvoreno, ali daleko od toga da Lotus neće naći novu klijentelu, a u suštini svi ovi potezi su usmjereni prema tome.

Jer, što je muškarac bez brkova, sarma bez soli i Lotus bez zastave?
Jer, što je muškarac bez brkova, sarma bez soli i Lotus bez zastave?
foto: Carbuzz

Što to konkretno znači? Nova i stara klijentela Lotusa sada može birati između široke palete boja od klasičnih do boja „inspiriranih trkaćim modelima“. Uz „prestižne boje“ vlasnici će moći naručiti razne naljepnice za svoj Lotus da bolje istaknu retrovizore, pragove, spojlere i slično.
No, ako vam ni to nije dosta, Lotus Exclusive će kupcima nuditi mogućnost postavljanja nacionalne zastave na krov svoj automobila. Tako da je samo pitanje vremena kada ćemo vidjeti prvog narančastog General Lee Lotusa s južnjačkom zastavom ili prvog patriotu s hrvatskom zastavom.
Lotus također nije zaboravio ni na unutrašnjost: tako će kupci od sada moći birati pet različitih boja kože sjedala i četiri boje šavova. Trenutno je Lotus Exclusive samo dostupan kupcima u Europi, no ponuda će se proširiti i na druge kontinente već ove godine.
S Lotus Exclusivom nije kraj novosti u Lotusu. Naime, Lotus će uskoro početi davati franšize za svoju vozačku akademiju u cilju kreiranja globalne mreže svoje poznate škole. Lotusova vozačka akademija trenutno obučava preko 2000 vozača godišnje u Velikoj Britaniji, a davanje franšiza na globalnoj razini trebao bi uvelike povećati ovaj broj ove godine.

Lotusova vozačka akademija - uskoro i u vašem kvartu!
Lotusova vozačka akademija – uskoro i u vašem kvartu!
foto: Carscoops

Direktor Lotusa Jean-Marc Gales kaže: „Programi treniranja vozača se razvijaju i usavršavaju godinama s napredovanjem i povećavanjem performansi Lotus automobila, ostajući vjerni Lotusovim filozofijama. Sa zadovoljstvom mogu najaviti da će novi program franšiza dovesti više fanova Lotusa i vozačkih entuzijasta širom svijeta koji će imati priliku iskusiti Lotus automobile na stazi i tako ispuniti svoje vozačke ambicije“.
Lotus će pažljivo izabrati partnere koji će osigurati visoku razinu kvalitete i školovanja širom čitavog svijeta, a franšize će dobiti sve potrebne uvjete za početak rada i tako postati izravan poslovni partner Lotusu.
Iako na Gales uvjerava da će Lotus ostati vjeran svojim filozofijama, sve nam se čini da se Lotus počinje s „mekdonaldizacijom“ i da će se o nekadašnjem Lotusu pričati kao o stvari iz davne prošlosti.

"Dobar dan, molim vas Evoru s hrvatskom zastavom i dva paketa škole sportske vožnje"
“Dobar dan, molim vas Evoru s hrvatskom zastavom i dva paketa škole sportske vožnje”
foto: Carscoops

Podijeli s frendovima!

Vanja Mirosavljević
Kada su noći duge, a interneti jeftini istražuje opskurne detalje iz povijesti, a kada su dani slobodni i benzini jeftini uglavnom besciljno luta nepoznatim cestama. On je onaj lik koji je htio kupiti Lamborghinija, ali ne zna kako se to izgovara.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Yugo se vraća: Retro hit iz 80-ih ponovno na cestama

Piše: Niko Poznat

Oakland True Blue Six slavi svoj 100. rođendan u Otočcu

Piše: Niko Poznat

VIDEO: Porsche 911 GT3 s ručnim mjenjačem ovladao Nürburgringom: 6:56.294 minute!

Piše: Niko Poznat

Hrvatski kupci trebali bi biti oprezniji s rabljenim automobilima uvezenim iz Slovenije, Poljske i Italije

Piše: Niko Poznat

Prelazak na ljetne gume: kada i zašto staviti ljetne gume

Piše: Niko Poznat

Što boja automobila govori o karakteru njegovog vlasnika?


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana