Tomahawk – Električni super-automobil s najbržim ubrzanjem na svijetu?
Zaboravite sve što ste znali o električnim automobilima jer na scenu stupa monstruozni super-automobil koji iza sebe može ostaviti i legendarni Bugatti Veyron, Porsche 918 Spyder i pakleni Dodge Challenger SRT Demon.
Tko kaže da Kanađani ne znaju proizvesti dobar automobil? Dokaz da itekako znaju i da su baš Kanađani ovim modelom letvicu podigli u nebesa i bacili rukavicu nešto razvikanijim i poznatijim proizvođačima je Tomahawk. Radi se o električnom super-automobilu koji može u prašini iza sebe ostaviti daleku mu rodbinu čija se žedna konjica napaja naftnim derivatima. Iako mu je ime, u odnosu na konkurenciju, pomalo nedorečeno performanse su i više nego očaravajuće.
Za to su u prvom redu zaslužni elektromotori, točnije njih četiri, koji crpe energiju iz litij-ionskih baterija snage 100 kWh. Prema dostupnim informacijama, baterije omogućuju autonomiju vožnje od gotovo 600 kilometara što je za 100 kilometara više u usporedbi s jednim od najprodavanijih električnih automobila, Teslom S, koji ima autonomiju od 500 kilometara. Elektromotori razvijaju snagu od 800 konjskih snaga pri 1.355 Nm okretnog momenta, a što omogućuje ubrzanje do stotke, kako navodi Insideevs, od samo 2.0 sekunde u sportskom programu vožnje! Koliko je ova brojka impresivna govori i činjenica kako Bugatti Veyron do stotke sprinta za 2.5 sekundi, a najljući konkurent, Tesla S za 2.3 sekunde.
Ovakve performanse Tomahawk svrstavaju u sam vrh najbržih automobila svijeta. S druge strane, dizajn ne zaostaje za nekim od najseksi automobila današnjice, a kombinira zaobljene linije s prednjim farovima koji izgledaju i više nego simpatično. Iako će stražnji dio mnogima izgledati čudno, dizajnerski je cijela priča osmišljena vrlo atraktivno. Karoserija je izrađena od karbonskih vlakana ali unatoč tome ukupna masa je zaista pozamašna i iznosi 1.928 kilograma. Međutim, inženjeri su se potrudili i rasporedili je na osovine u omjeru 50:50. S druge strane, omjer snaga/masa iznosi 415 KS/tona, a sve skupa je rezultiralo silom od 1.2 g koja se javlja prilikom strelovitog ubrzanja.
Dubuc Motors, tvrtka u čijoj će režiji Tomahawk ugledati svjetlo dana, razvio je posebni infotainment sustav koji uključuje kameru, a koja pak omogućuje pogled od 360 stupnjeva. Razvijeni su i posebni aktivni sustavi kontrole kako bi se silna konjica mogla obuzdati, a vožnja učiniti još ugodnijom. Interijer će biti izrađen kombinacijom kože i karbonskih vlakana uz sjedala u kombinaciji 2+2. Prostor za prtljagu nalazi se ispred ali i iza kabine što uvelike poboljšava praktičnost.
Od ostalih značajki koje se ističu treba spomenuti stereo sustav snage 200 W, standardni središnji naslon za ruku, sportska sjedala, mogućnost povezivanja s pametnim telefonom, zaslon osjetljiv na dodir kojim se upravlja infotainment sustavom i već uobičajene dodatke koji se susreću kod automobila ovog segmenta.
Kad je u pitanju eksterijer treba spomenuti, uz već navedene informacije, kako će Tomahawk biti uljepšan panoramskim krovom, aluminijskim naplatcima veličine 20 inča, vjetrobranskim staklom sa zaštitom od UV zraka i LED rasvjetom. Naravno, postoje još neki manje zanimljivi dodatci.
Do sada je razvijeno nekoliko prototip verzija ovog modela. Dužinom od 4.775 milimetara samo je za 22 milimetara kraći od Lamborghini Aventadora, dok je širinom od 2.032 mm gotovo identičan ovom super-automobilu iz Italije. Tomahawk bi po svemu sudeći već iduće godine mogao pokazati što može na cesti jer je tvrtka pokrenula proces prikupljanja sredstava za proizvodnju. Ono što se nadamo je da projekt neće pasti u vodu kao što je pao jedan od prethodnih zbog nedostatka interesa.