Tko je pokupio ovogodišnju nagradu za motor godine?
Čemu biti bombastični i tajnoviti kad vidite već na slici. Ferrari je otišao kući s tim laskavim naslovom za “motor godine”i još pokojim. Tako je prekinuo osmogodišnju tradiciju dominacije malolitražnih trocilindraša na tom prestižnom izboru.
Organizator Engine Technology International i njegov međunarodni žiri koji se sastoji od 63 automobilistička novinara iz 30 zemalja rekao je svoje. Ferrari i njegov 3.9-litreni V8 bi-turbo benzinac slavio je u ukupno četiri kategorije. 670 konja snažna zvijer nije samo odnijela glavnu nagradu za „motor godine“, nego i pobjede u kategorijama za najbolji motor obujma između 3.0 i 4.0 litre, kategoriji „novi motor“ te također „performance motor“. 6.3-litreni V12 iz Ferrarijevog modela F12tdf je, pak, bio najbolji u kategoriji iznad 4.0 litre obujma.
Ni ostali sudionici nisu baš otišli kući plačući. Osvajali su po drugim kategorijama Ford, PSA, BMW, Audi i Mercedes-Benz. Preciznije, za kategoriju ispod 1.0 litre obujma pobjednik je bio 1.0 EcoBoost (Ford) što je čak peta godina po redu u kojoj je dotični pogonski stroj bio zalijepljen za tron. Kategorija od 1.0 do 1.4 litre obujma nagradila je 1.2-litrenom turbo 3-cilindričnom motoru (PSA), dok je kategorija od 1.4 do 1.8 litara iznjedrila 1.5-litreni pogonski stroj BMW-a koji se koristi u hibridnom modelu i8. Mercedes-Benz, tj. AMG-ov 2.0 turbo je slavljenik u kategoriji 1.8 do 2.0 litre obujma, a u onoj od 2.0 do 2.5 litara nagrada je otišla u Audi zbog njegovog 2.5-litrenog turbo 5-cilindričnog pogonskog stroja. Novi bi-turbo 3.0 boxer iz Porschea 911 Carrera je slavio u kategoriji 2,5 do 3,0 litre obujma.
Na kraju valja spomenuti i da je „najzeleniji” motor, točnije Green engine of the Year nagrada, otišla u ruke električnog pogonskog sklopa koji se ugrađuje u Tesla Model S i Model X. To i nije neki šok. Podsjetimo, višestruki pobjednik koje je ove godine potukao konkurenciju se ugrađuje u modele Ferrari 488 GTB, 488 Spider te California T. Svejedno, motori s 3 cilindra su i dalje vladari nižih kategorija. Prisjetimo se, nakon tri godine duge vladavine Fordovog 1.0 EcoBoost motora s 3 cilindra, prethodne 2015. nagradu za najbolji motor godine (International Engine of the Year) odnosi BMW-ov 1.5 litarski trocilindraš. Ova 2016. godina je prema svemu tome bila zaokret. Skroz uzbudljivo.