Tko će sve voditi Top Gear?
Sigurno vam je tijekom posljednjih tjedana barem jednom uletjela neka vijest o (donedavno) najslavnijoj auto-emisiji na svijetu. No nama svako toliko ulijeće neka, pa sam se odlučio skupiti ih sve u jedan (poprilično nenormalan) tekst.
Top Gear – ta genijalna emisija koja još od sedamdesetih za BBC znači gledanost. Emisija koje je tijekom godina i godina prisutnosti na televiziji postala jednom od najdugovječnijih emisija svih vremena, te emisija koja je tijekom „vladavine“ suludog trojca Clarkson-Hammond-May svraćala u domove diljem svijeta i iz auto-emisije prerasla u globalno popularna emisija o svemu i svačemu.
Otkad su se Jeremy Clarkson i producent Andy Wilman prihvatili posla, te zajedno s timom genijalaca s BBC-ja postavili priču na sebi svojstven način, mnogi prema svijetu automobila apsolutno nezainteresirani ljudi pustili su „Top Gear“ na svoje male ekrane i uživali u milijun i jednoj eskapadi voditeljskog trojca.
Samim time je cijela emisija iz domene automobila prerasla u show-program gdje su automobili preuzeli tek drugo ili treće mjesto na listi prioriteta, dok se u prvom planu izvodilo sve i svašta i provodile su se svakojake ideje i hirovi, te se sve zajedno bilježilo na filmu i odlazilo u montažu.
Uglavnom, takav je „Top Gear“ zavoljela ogromna količina ljudi, pa je (žargonom prosječnog kuhara ili gurmana) ispalo tragičnim kada je zbog recepture „jedan komad mesa (hladnog), jedan udarac u glavu (toplu) i salva psovki“ cijela ideja izgorjela poput ručka na koji nitko ne pazi.
Za sve one koji se ne sjećaju baš svega, eto kronologije užasa za ovu legendarnu emisiju „o automobilima“:
– dan prije raspada:
Clarkson, May i Hammond pričaju gluposti pred kamerama
BBC broji novac od stotine ulaznica za snimanje emisije
Studio je krcat ekipom koja se cereka i plješće
Andy Wilman zadovoljno trlja ruke zbog još jedne odlične sezone emisije
Asistent asistira
Produkcijski tim miruje
Svijet je u balansu
– prvi dan raspada
Clarkson naručuje klopu
Klopa stiže hladna
Clarkson udara asistenta i psuje mu u maniri g. Mamića
Asistent plače satima
Clarkson odlazi na ručak i kući
May i Hammond sjede u studiju i krepavaju od smijeha
– drugi dan raspada
Clarkson dolazi od kuće na posao
May i Hammond dolaze iz birtije na posao
Andy Wilman dolazi iz jedne sobe u drugu – na posao
Asistent ne dolazi na posao
Odvjetnički tim dolazi na posao
Clarkson po hitnom postupku i s rješenjem o otkazu odlazi s posla
Andy Wilman odlazi pisati svoju ideju oko raskida ugovora o radu
May i Hammond odlaze u birtiju
– nekoliko dana kasnije
Clarkson se sprda s BBC-jem
BBC divlja i prijeti tužbama
May daje intervju u pijanom stanju
Hammond nema vremena komentirati gluposti
Na portalu Change.org pokrenuta je peticija „Vratite Clarksonu posao“
– još nekoliko dana kasnije
BBC objavljuje „novu postavu“ emisije
Clarkson, May i Hammond loču u birtiji
Andy Wilmann (konačno) odmara u vlastitoj kući
– nekoliko tjedana kasnije
Clarkson, May i Hammond od Netflixa dobivaju pozivnicu od nekoliko milijuna dolara
BBC prijeti retrogradnim tužbama i najavljuje „novu postavu“ emisije
Andy Wilman i dalje odmara u svojoj kući
Ekipa s portala Change.org u tenku stiže u centar Londona prosvjedujući i dalje
– još nekoliko tjedana kasnije
Clarkson, May i Hammond potpisuju višemilijunski ugovor za Amazon Prime
BBC konačno montira i pušta jadnu posljednju epizodu iz aktualne sezone emisije „Top Gear“
Andy Wilman obavlja nekoliko telefonskih poziva, no i dalje većinom odmara u svojoj kući
Ne zna se gdje je završio tenk koji je iznajmila ekipa s portala Change.org
– nekoliko mjeseci kasnije
Clarkson, May i Hammond snimaju prvu sezonu auto-emisije za Amazon Prime
BBC odabire Chrisa Evansa za novog voditelja i najavljuje „novu postavu“ emisije
Andy Wilman planira ustajanje iz kreveta i odlazak na sastanak s Clarksonom
Tenk koji je iznajmila ekipa s portala Change.org i dalje nije nađen, no Clarkson se smješka
– jučer
Clarkson, May i Hammond završavaju snimanja za prvu sezonu nove auto-emisije za Amazon Prime
BBC najavljuje „novu postavu“ emisije
Chris Evans povraća u i oko testnih automobila
Sabine Schmitz umire od smijeha na Chrisovo povraćanje
Chris Harris sjedi na sastanku ekipe novopečenog „Top Geara“
Andy Wilman najavljuje povratak u krevet (tj. na odmor)
– danas
Clarkson, May i Hammond sjede u birtiji i čekaju montažu da odradi svoje
Chris Evans razbija Jaguare po stazi i još uvijek povraća
Sabine Schmitz i dalje umire od smijeha
Matt LeBlanc pakira kofere i seli u Englesku
Eddie Jordan ustaje iz kreveta, šalje manekenke kućama i juri potpisati ugovor s BBC-jem
Chris Harris i dalje šuti
Andy Wilman ne odgovara na telefonske pozive
Još uvijek se ne zna gdje je završio tenk koji je iznajmila ekipa s portala Change.org
Eto…toliko o tome što se tiče kronologije događanja za „Top Gear“…
Otkad se cijela priča oko ove mega-popularne emisije jednostavno raspala, BBC je na sve moguće i nemoguće načine pokušavao u eter pustiti barem pravu alternativu ludom trojcu Britanaca s čudnovatim smislom za humor.
Predviđalo se i najavljivalo sve i svašta – od promjene formata emisije u totalu, preko zadržavanja pojedinih segmenata, pa sve do skraćivanja minutaže i promjene termina u programu.
Zatim je priča otišla u domenu ljudskih resursa, pa su u smislu voditelja (tj. prezentera) spominjani Philip Glanister, Guy Martin i Jodie Kidd. To je naravno otpalo, jer većini nepoznatog glumca, zajedno s likom ovisnom o motorima, te manekenkom jednostavno nitko ne bi shvatio ozbiljno.
Drugi krug događanja u smislu nabavke voditelja u najuži izbor donio je Chrisa Evansa – jednog od najpopularnijih radijskih voditelja i auto-entuzijasta koji skuplja bijele Ferrarije.
Uz Evansa je u cijelu priču dovedena najluđa žena za volanom na svijetu, tj. legendarna Sabine Schmitz, a među ekipom se odjednom našao i Chris Harris koji je današnjoj publici poznat prvenstveno zbog svog zanimljivog YouTube-kanala.
No onda je cijela priča otišla u domenu megalomanije, jer se spomenutom trojcu odjednom pridružio prvo Matt LeBlanc, zatim je stigao Eddie Jordan, a priču o novim voditeljima zaokružio je Rory Bremner.
Potvrde oko tog dodatnog ojačanja već postojećem timu voditelja koji bi uz Evansa i Schmitz trebali stati pred kamere, stizale su tijekom proteklih dana. No kako neki od cijenjenih čitatelja možda ne znaju “tko su sad pak svi ti voditelji” (kako je to komentirao jedan moj poznanik), eto nekolicine detalja:
Za početak je tu Matt LeBlanc, odnosno čovjek koji je većini žitelji poznatog nam svemira poznatiji kao Joey iz serije „Prijatelji“. Zatim je tu Eddie Jordan – čovjek koli izgleda poput civilizirane verzije Freddieja Kruegera, samo što je Eddie umjesto Freddieja u svojim najboljim danima imao tim Formule 1, a ne samo poderani pulover na crte i rukavicu s pet oštrih „prstiju“.
Isto tako vrijedi spomenuti i još jednu bitnu razliku, jer je Freddie u snovima naganjao klince, dok je Eddie u stvarnosti naganjao manekenke i to uspješno čini i dan-danas.
No to je nebitno za ovu priču…
Posljednji u nizu ekipe koja je malo-pomalo pristizala na vrata studija bio je Rory Bremnan, koji je inače poznat sa svog YouTube-kanala i nekolicine video-uradaka gdje je zbijao šale na račun automobila i onih koji ih voze.
Dakle na kraju imamo jednu sasvim politički korektnu ekipu koja se sastoji od više rasa, nacionalnosti, spolova i načina komunikacije (pri čemu podrazumijevam Stiga koji je i dalje nijem). Samim time vjerujem da je dušobrižnički.nastrojena ekipa na BBC-ju itekako zadovoljna, no nekako sumnjam da će gledatelji biti fascinirani svom tom korektnošću.
U pravilu vrijedi konstatirati kako odabir voditelja novog izdanja emisije „Top Gear“ za BBC ispada praktički nemogućom misijom, jer izuzev polu-poznatih glumaca, moto-freakova, manekenki, nekadašnjih vlasnika timova iz domene Formule 1, te sve sile ostalih manje ili više poznatih kandidata, jedino Sabine Schmitz na setu doista ima što tražiti.
Čak se i Chris Evans pogubio u cijeloj priči i nekoliko je puta zaprijetio otkazivanjem ugovora, što u samom početku jedne nove ere za jednu toliko poznatu emisiju baš i nije nešto pozitivno.
No BBC ne odustaje i u jednom je momentu čak u medije pustio natječaj „postanite voditelj za Top Gear“, no što je od te inicijative ispalo, zapravo nitko ni ne zna.
Iskreno nisam mislio da bi traženje voditelja za jednu ovakvu emisiju moglo biti ovako komplicirano, no kada sam već te problematike postao svjestan, eto nekoliko kandidata za koje mislim da bi „Top Gear“ podigli na jedan sasvim novi nivo gledanosti:
1. Željko Kerum – jer kad „Vozi brzo, on ne vozi brzo“, što znači da bi Kerum mogao biti novi „Stig“
2. Lidija Bačić – jer žena ima „Vozačku dozvolu“ i „Vozi kao Šumaher“, što je općenito super.
3. Milan Bandić – jer je „Spreman i da počnu padati pahulje veličine dječje glave“, što je odlično ukoliko testna staza bude pokrivena snijegom
4. Siniša Vuco – jer je on „Ka oklopno vozilo u Splitu“, što u prijevodu znači da ga čak ni sudar ne bi povrijedio ni na koji način
5. Tomislav Horvatinčić – jer samo ime i prezime pravnoj službi BBC-ja može uštedjeti milijune i spasiti emisiju od medijskih progona
6. Ava Karabatić – jer se izjava „Sutra se vidim ili u Beogradu ili u Holivudu“ može protumačiti kao „Nemam ništa protiv čestih snimanja na suprotnim stranama svijeta“
7. Zdravko Mamić – jer „Ajmoooooooooooo“ bez problema može značiti bojni poklik, što je u sporadičnim utrkama voditelja itekako bitna stavka
8. Ruža Tomašić – jer „Čista Hrvatska“ može lako prijeći u domenu čistog automobila, što bi bilo super za testiranja nekih proizvoda za čišćenje i njegu automobila
9. Mladen Grdović – jer je čovjek „Alergičan na alkohol“, što u prijevodu znači da sigurno neće pijan sjedati za volan
10. Ingrid Antičević-Marinović – jer „Pipl mast trast as“ može bez ikakvog problema poslužiti kao savršena odjavna rečenica
11. Željka Markić – jer „u ime obitelji“ bez problema može postati rubrika za testiranje praktičnih automobila kakvi su primjereni za upotrebu unutar te striktno definirane zajednice.
Eto…to bi ukratko bili naši prijedlozi za voditelje novokomponiranog „Top Geara“, tj. ekipa s kojom bi se pred kamerama dalo napraviti čuda i čuda.
Jedni su „premazani svim mastima“ (što je super ako se gleda iz konteksta ulja i maziva za automobile), dok su drugi multi-talentirani i svojim pametnim izjavama i visokim kvocijentima inteligencije mogu ovakvu emisiju učiniti još zabavnijom, te je približiti nekoj novoj publici.
Stoga BBC pod hitno treba baciti oko na Hrvatsku i pogledati kakav se sve šaroliki kadar na ovim prostorima nudi: estradnjaci, političari, kvazi-poznate starlete i slične stručne osobe koje svoju karijeru grade u sferi javnog dobra.
…a ako će pak natječaj za vrbovanje potencijalnih voditelja (opet) postati aktualan, pretpostavka je da bi i oni manje slavni državljani lijepe naše kroz sušto znanje o auto-industriji i štovanje povijesti svijeta automobila (pogotovo Volkswagena i Golfa „dvojke“) mogli doći vrlo visoko u tom izboru, jer u našim krajevima za prelazak iz teorije u praksu nije potrebno prijeći dalek put.
Dapače, sve što je za to potrebno jest medij, a toga nam općenito ne fali.