Tesla ima najbrži serijski automobil na svijetu?
Tesla model S P100D je službeno najbrži serijski automobil na svijetu. Ili treći najbrži, ovisi kako se gleda na to. Elon Musk ima savršeno objašnjenje zašto su svi bombastični navodi zapravo istiniti.
Kalifornijski proizvođač Tesla Motors se hvali kako je njihov unaprijeđeni model S (pod službenim nazivom P100D) treći najbrži serijski automobil ikada napravljen, ali ustvari prvi. Ne treći. Model S P100D sa svojom novom baterijom od 100kW i modom Ludicrous do 100 km/h ubrzava za više nego impresivne 2,5 sekunde. Sekunde nikad nisu zvučale tako dobro, a na planetu na kojem smo trenutno bolje ubrzanje imaju samo luksuzni sportaši LaFerrari i Porsche 918 Spyder, no na Tesla blogu imaju objašnjenje za svoje tvrdnje. Ili opravdanje?
Ti automobili su napravljeni, podsjećaju Tesla ljudi, samo u ograničenim serijama. Svi su oni ustvari dvosjedi koje krasi ograničeni prostor za prtljagu, za razliku od, recimo, njihove uzdanice modela S koji ima uočljivo više vrata, više sjedala za odrasle i djecu te jedan izuzetno praktičan i prostran prtljažni prostor.
Ono što je najvažnije, svi ranije navedeni bijesni Ferrari i Porsche modeli su odavno rasprodani. Ne zaboravimo tu sitnicu. Možete ih nabaviti samo kao polovnu robu (kome bi to smetalo? U redu, možda bogatašima i bi) i morate se za posjedovanje njih olakšati za kakvu lijepu svotu s nemalim brojem znamenki. Za razliku od tih činjenica, Teslin model S je cjenovno pristupačniji. Eto. Evanđelje po Elonu.
Bez obzira na usporedbe, konkurenciju i sve to, koja je zapravo priča iza tih impresivnih brojki? Famozna nova baterija bi trebala moći povećati doseg Modela S pa bi sukladno tome Tesla automobil trebao prijeći 506 km (prema američkim mjernim standardima), dok prema EU mjeračkom ciklusu taj se iznos proteže na čak 613 kilometara.
Silicijski div Musk je rekao da je kemija baterijske ćelije jednaka, ali je baterija sad rekonfigurirana da bi mogla uskladištiti više energije u taj isti prostor, a i da bi se bolje mogla hladiti. Te nove baterije su dostupne i za njihov model X pa je tom novotarijom najbrži svjetski crossover SUV upravo postao još malo brži. Dotičnome do stotke treba finih 2,9 sekundi, zahvaljujući istom nabrijanom Ludicrous modu.
Novosti za one koji su naručili Model S P90D, ali ga nisu još preuzeli, jest da slobodno mogu za kojih 10 tisuća dolara nadograditi baterije. Tu istu nadogradnju mogu platiti 20 tisuća već postojeći vlasnici modela P90D. Ako smo se nauživali brojki u vidu malih sekundi, možemo se baciti i na one koje kazuju cijene. Model S P100D će na američkom tržištu stajati 134 i pol tisuće dolara, dok Model X P100D 135 i pol. Tisuća dolara, dakako. Sama prodaja toga svega će pričekati neko vrijeme u rujnu, otprilike.
Ne znamo je li ciljana klijentela koja je navikla na supersportaše impresionirana ovim električnim navodima, ali brojke bi im mogle imponirati. Možda. Na kraju svega su u Tesli poručili da od modela 3 teško da će biti išta ako se ljudi ne potrude kupovati ove skuplje modele. A njihova zarada bi onda pogodovala financiranju razvoja pristupačnije trojke. Dakle, ako od modela 3 ne bude ništa, bogataši, vi ste krivi!