Supersportski Audi R8 ostaje bez čak pet cilindara?!
Stručni termin je downsizing, no rječnikom svakog ljubitelja superautomobila ovakav se pristup njihovom stvaranju zove „kamo ide ovaj svijet“ budući da ispada će R8 dijeliti motor s modelom na potpuno drugom kraju palete – kompaktnom RS3. No, pričekajmo sa zaključcima, Audi je možda na tragu nečeg zanimljivog.
Iako je prije nekoliko tjedana potvrđeno da turbo motor neće pronaći svoje mjesto u supersportskom R8, najnovije glasine iz Ingolstadta kažu da se potajno ipak radi na tome da taj automobil dobije neku vrstu ulazne verzije. Podsjetimo da je prva generacija Audijevog superautomobila u početku predstavljena s V8 motorom, dok su kasnije uslijedile snažnije izvedbe koje su iza sjedala imale motor s dva cilindra više. Ovoga puta njemački je pristup drugačiji i V10 je trenutno jedini motor u ponudi, a dolazi u dvije izvedbe – s 540 KS i sa 610 KS kod modela Plus. Kupci s manjom platežnom moći trenutno su zakinuti.
Početna verzija trebala bi stići na tržište tek za dvije do tri godine s manjim motorom, a vrlo je izgledan odabir 2,5-litrenog 5-cilindričnog turbaka iz kompaktnog Audija RS3 u kojem razvija za njegovu klasu ogromnih 362 KS, dok bi izvedba za R8 naravno bila osnažena. Jedna od mogućih opcija je dodavanje elektromotora, što u prijevodu znači očekivanih stotinjak „konja“ više. Takav model smjestio bi se ispod V10 verzije i bio bi ponuđen za značajno prihvatljiviju cijenu. Audi je jedan od rijetkih proizvođača koji su kroz povijest koristili motore s pet cilindara u modelima kao što su legendarni Quattro i RS2 Avant, te u novije vrijeme TT RS i RS3. Kako bismo vidjeli hoće li se ova vizija ostvariti morat ćemo pričekati još neko vrijeme, budući da su Audijevi inženjeri trenutno zauzeti razvojem R8 V10 s mekim sklopivim krovom, ali i potpuno električnog e-trona.