Što Volvo predviđa za cijene svojih autonomnih automobila?
Volvo je odlučan u namjeri da ljudi u njihovim automobilima više ne pogibaju. Tako kažu. Neizbježne tehnologije autonomnih auta osim smanjenja smrtnosti, onečišćenja zraka i prometnih gužvi donose sa sobom i jednog sitnog kolateralnog suputnika – profit!
Neovisna istraživanja govore o tome da se autonomni ili samovozeći automobil može podičiti smanjenjm prometnih nesreća za 30%, a i da će do 2035. ta brojka biti ipak malo impresivnija, od čak 80% smanjenja. Šveđani su od samog početka u vrhu inovatora u ovom polju umjetne inteligencije pa bi autopilotski projekt Drive Me (Vozi me) mogao promaknuti Volvo u tržišnog lidera u tom polju.Google, Tesla, Ford, Audi, Toyota i ostali divovi rade u istom smjeru da postanu pioniri sigurne vožnje. Volvo izvještava da bi to sve moglo koštati. Cijene samovozećih njihovih auta bi mogle biti veće za oko 10 tisuća funti od onih oldskul u kojima ljudi zasad uredno ginu zbog uglavnom vlastitih propusta. Na londonskoj konferenciji je Eric Coelingh, tehnički stručnjak pri Volvu, pokušao stručnim objašnjenima dati opravdanje cijeni. Naime, navodno nek zaboravimo na kilobajte, jer će se procesori ovih robota od auta mjeriti u gigama. Mogućnost greške kočnog sustava je minimalna, a za svaki slučaj tu je i backup sustav za „ne daj bože“.
Više nije samo trač, potvrđeno je da Volvo planira uskoro staviti 100 autonomnih XC90 na ceste Londona i Göteborga na testiranje u stvarnim uvjetima. Što to znači? Pa ukratko ovo: laserski skener očitava 360 stupnjeva svega oko sebe, s posebnom 3D kamerom, ima dva radara za velike udaljenosti i 12 ultrazvučnih senzora te precizni GPS i svime time će za vrijeme najavljenog testiranja moći upravljati građani. Znači, ne inženjeri, nego odabrani obični smrtnici kako bi se vidjelo funkcioniranje vjerojatno najsigurnijeg autonomnog sustava vožnje na svijetu u običnim uvjetima obiteljskog i užurbanog života.
Biste li vi sjeli za volan XC90 i prepustili se autu da vas sam vozi? Biste li čitali novine ili utonuli u slatki san? Nedavno je vozač autonomnog Tesle imao toliko povjerenja u auto da mu je dopustio da ga „odveze“ u stražnji dio dostavnog kombija ispred sebe. Čovjek jednostavno nije vjerovao da bi sustav pogriješio, a pogriješio je toliko da se oglušio na vozilo ispred sebe i čak ubrzao vožnju! Srećom je sve završilo dobro pa se ne moramo ustručavati da se tome ne nasmijemo. Imajmo na umu da svaki proizvođač ima svoj pristup i svoj razvoj, a vrlo novi svijet autonomnih vožnji je neistraženi teritorij. Pod naočalama skepse i opreza budno pratimo sljedeća izvješća iz skorašnjih arena autonomnih vozila.