Sretan vam Dan žena uz najbržu ženu ikad – Michèle Mouton
Drage naše čitateljice, želimo vam sretan Dan žena! Nemojte misliti da smo zaboravili na vas. Kako bi obilježili vaš dan u stilu oktana, utrka i spaljenih guma, donosimo priču koja ruši sve stereotipe o ženama u auto-moto svijetu!
Iako je svijet prepun raznoraznih stereotipa i vječitih rasprava o tome kako ljepši spol nije toliko sklon auto-moto utrkama, ali i vožnji, Michèle Mouton je dokaz kako tome nije tako. Jedna od najuspješnijih vozačica relija u povijesti, ali i općenito auto-sporta, rođena je u Francuskoj 1951. godine. U svojoj profesionalnoj karijeri (1974. – 1986.), koju je provela vozeći reli utrke u sklopu WRC-a sudjelovala je u zaista respektabilnom broju utrka od čega se četiri puta okitila prvim mjestom, a devet puta popela na pobjednički podij! Najbolji rezultat osvojila je 1982. godine zauzevši drugo mjesto u ukupnom poretku, a povijest je pamti kao prvu vozačicu koja je pobijedila na Pikes Peak utrci.
U svojoj karijeri bila je angažirana u nekoliko legendarnih reli timova poput Audia, Fiata, Peugeota i Renaulta, nastupajući u legendarnoj Grupi B. Mouton ističe kako je tijekom svoje cijele karijere pokušavala biti jednaka svojim muškim kolegama te kako je uvijek htjela dokazati kako njezino vozačko umijeće ne zaostaje za umijećem muških vozača. To joj je kroz svaku novu utrku sve više polazilo za rukom. Završetkom svoje profesionalne karijere, Mouton nije otišla sa scene auto-moto sporta. Naime, 2000. godine ponovno je dokazala svoju genijalnost osvojivši drugo mjesto u maratonskom reliju London–Sydney iza upravljača Porschea 911.
U jednom od mnogih intervjua koje je dala tijekom svoje bogate karijere Mouton je istaknula kako joj nikad nije bilo ni na kraj pameti biti reli vozačica. Sve je krenulo sasvim slučajno nakon što je bila suvozačica jednom od svojih prijatelja koji je vozio neku vrstu amaterskog relija. Mouton je bila oduševljena, a glavnu zaslugu za njezin početak karijere pripisuje svom ocu ali i općenito obitelji.
Osim utrka u kojima je sudjelovala, bila je i članica brojnih trkaćih timova, a njezino iskustvo i savjeti uvelike su pridonijeli uspjehu brojnih drugih vozačica i vozača. 2010. godine postala je jedna od dužnosnica FIA-e. Međutim, Mouton nije jedina žena koja se dokazala u auto-moto svijetu.
Iz dugačkog popisa svih vozačica koje su često u sjeni njihovih muških ističe se i Sabine Schmitz koja je vrlo vjerojatno svima ostala u sjećanju po legendarnim nastupima sa starom ekipom Top Geara, a posebice po jurnjavi u kombiju po Nurburgringu. Inače, Schmitz je profesionalna vozačica angažirana u BMW-u i Porscheu, a poznata je i kao vrsna poznavateljica već spomenute staze pa je čak i nazvana kraljicom Nurburgringa s godišnje 1.200 odvoženih krugova.
Još neka imena vozačica koja su rušila sve stereotipe, a koja se ističu iz popisa, su Maria Teresa de Filippis (prva vozačica Formule 1), Lella Lombardi, Susie Wolff i Giovanna Amati koja je ujedno i posljednja vozačica koja se natjecala u utrkama Formule 1.
Ono što nam za kraj preostaje je još jednom uputiti čestitku svim vozačicama, ali i onima koje će to tek postati.
Sretan vam Dan žena!
Pogledajte još:












