Službeno je – Alfa Romeo se vraća u Formulu 1
Iako će se neki itekako sprdati s ovom informacijom, nas ovdje cijela priča itekako veseli.
Alfa Romeo – tvrtka koja je već desetljećima na meti raznoraznih cinika i svako toliko ispadne predmetom zezancije. Tvrtka koja je tijekom posljednjih godina malim koracima unaprijed pokušala anulirati osamdesete godine prošlog stoljeća i svu silu kvarova koji su obilježili postojanje mnogih modela ove marke. Tvrtka čiji modeli usprkos afinitetima od strane auto-entuzijasta često ispadaju savršenom opcijom za kupnju od koje se na kraju odustane. No i tvrtka koja kros svoju slavnu povijest bilježi hrpetinu doista posebnih i zanimljivih automobila.
Iskreno govoreći, iako sam za volanom nekolicine modela proveo određenu količinu vremena, te poznajem velik broj ljudi koji su se za kupnju modela te talijanske opcije „srca i performansi“ odlučili, u svom posjedu nikada nisam imao Alfa Romeo. No to ne znači da na momente nisam bio blizu.
Dapače, model 159 i dan-danas smatram jednom od najljepših limuzina svih vremena, dok me posljednjih dana itekako kopka ideja udomljavanja jednog primjerka Alfinog modela Brera. Stoga sam poput mnogih prema ovoj marki na neki način pristran i samim time me zapravo jako veseli najavljeni povratak „Cuore Sportivo“ marke u svijet Formule 1.
Za Alfa Romeo je to prekid stanke od punih 30 godina, kada je Ossella s Alfinim motorima sudjelovala unutar prvenstva Formule 1. Te je 1987. godine zapravo otpočeo početak apsolutnog kraja za slavnu tvrtku s adresom u Milanu, te konačno odustajanje od modela koji su još tamo negdje od pedesetih godina prošlog stoljeća konkurenciji na stazi u domeni „najluđeg oktanskog cirkusa na svijetu“ itekako uzimali mjeru.
Za volanom tih slavnih Alfi slavili su legendarni Juan Manuel Fangio i Giuseppe Farina, a svoje su znanje i umijeće unaprjeđivali i Mario Andretti, Eddie Cheever, Andrea de Cesaris i Mauro Baldi, koji je početkom devedesetih za Mercedes-Benz itekako ostavio traga unutar prvenstva tadašnjih prototipova. Dakle, slavnih imena za volanom trkaćih Alfi definitivno nije nedostajalo, pa je prekid ove 30-godišnje pauze i ponovni ulazak među elitu jedna itekako dobra vijest.
Iako realnih poveznica zapravo i nema, ovaj najavljeni povratak Alfe u svijet Formule 1 na neki način podsjeća na ulazak Toyote u taj svijet brzine i ludila. No za razliku od Alfe je Toyota ipak raspolagala s ogromnim budžetom i imala vlastiti tim, dok ovaj Alfin na scenu dolazi u kombinaciji s timom Sauber.
Dotični tim također ne treba pretjerano puno predstavljati, jer uspjesi istog govore sami po sebi. No tijekom proteklih godina Sauber baš i nije punio naslovnice publikacija posvećenih svijetu automobila, pa je ovaj tandem s Alfom itekako povukao medije na tu stranu.
Cijela ova Pepeljuga-priča kreće već od iduće sezone, kada će za volanom bijelo-crvenih bolida svoje mjesto naći Marcus Ericsson i Charles Leclerc.
Marcus Ericsson je svoje mjesto u Sauberu našao još 2015. godine, kada je stigao iz tada ugašenog Caterhama, dok je Charles Leclerc pod patronatom Ferrarija stigao iz svijeta Formule 2. Tamo je tijekom svoje relativno kratke karijere uspio osvojiti titulu prvaka, ali je uz sve to našao vremena testirati Sauberove bolide tijekom ove posljednje sezone Formule 1. Time je stekao kakvo-takvo iskustvo, ali se zapravo oba vozača se tek trebaju dokazati u svijetu Formule 1.
Koliko će to lako ići i koliko će Alfa i Sauber uspjeti posložiti bolide u smislu konkurentnosti na stazi, ostaje tek vidjeti. No gore od Alonsovih eskapada za volanom McLarena tijekom protekle sezone ionako je teško da bi moglo biti, pa je za Alfu, Sauber i njihove vozače Formula 1 itekako otvoreno lovište – tim više što bi im i pojedina nova pravila mogla ići na ruku.
U svakom slučaju vrijedi reći da se Formula 1 malo-pomalo vraća iz dosadnih vremena u kakvima se našla tijekom posljednjih godina vladavine Bernieja Ecclestonea, a ovaj bi brak između Saubera i Alfa Romea svemu tome mogao (i trebao) itekako doprinijeti.
Koliko će uspjeha za ovaj najnoviji brak iz svijeta auto-sporta biti, u ovom je momentu čak i teško pretpostaviti, no s obzirom na neka slavna vremena za oba imena, čovjek se barem može nadati.
Nadam se samo da se ova Nada ne bavi najstarijim zanatom na svijetu.