Slavljenički je Golf Clubsport 45 među nama
Nakon što je prošla generacija Golfa donijela i Clubsport verziju, nikoga ne čudi da se Volkswagen opet odlučio krenuti istom cestom.
No koliko je novi Clubsport u odnosu na onaj prethodni zapravo u stanju fascinirati tržište?

Dobrodošli u najnovije posebno izdanje Golfa GTI. I to ovaj puta u čast 45. godišnjice ove svijetu itekako dobro poznate verzije ovog naizgled vječnog Volkswagenovog modela.
Što se tiče generalija, sve je manje-više isto kao i s ostatkom palete Golfa. Dakle, gabariti su isti i nekih većih promjena u smislu oblika karoserije zapravo i nema.
Ono po čemu se ova specijalna i slavljenička edicija Golfa GTI razlikuje od svih dosadašnjih svodi se na neke aerodinamičke zahvate i pokoji detalj viška. Ali je ovaj Golf mehanički identičan „običnom“ Clubsportu.
Pod kosim se poklopcem motora (i opet) nalazi 2 litre zapremine, jedan Turbo-punjač nastrojen prvenstveno ekologiji, te ukupno 296 konja.
Tako barem kaže brošura.
Pogonski kotači su oni prednji, mjenjački je sklop uobličen u DSG s dvije spojke, a u smislu ovjesa i samog pogonskog sklopa postoji nekolicina dorađenih detalja u odnosu na „običan“ GTI. No izuzev toga je naglasak na proslavu 45. obljetnice Golfa GTI. A to pak u prijevodu znači opremu, još opreme i onda još malo opreme. I upravo je to onaj dio koji će zasigurno najviše veseliti potencijalne kupce i općenite štovatelje lika i djela pod nazivom Golf.

Ova slavljenička varijacija na temu Golfa na tržište dolazi s 19-inčnim kotačima novog dezena. Radi se ukratko o nekoliko krakova polakiranih u sjajnu crnu boju, dok sam rub felge na sebi nosi crvenu boju s kojom je super lakirati rubove nogostupa pri parkiranju.
Krov je crni. Stražnji spojler također. Logotipi smješteni na boku pretapaju se iz sive u neku malo drugačiju sivu i svojom orijentacijom zapravo streme prema prozirnom.
A onda je tu i nešto što su u Volkswagenu prozvali „Race Package“.
Ukratko, radi se o protočnom ispušnom sustavu s potpisom slavne tvrtke Akrapovič. Stoga vrijedi pretpostaviti da će ovaj Golf grgljati, roktati i pucati baš kao što to rade i njegovi konkurenti.
No osim reskog zvuka za koji se iskreno nadam da nije potpomognut strujnim krugovima, eto nam i obrisane limitacije od 250 kilometara na sat maksimalne brzine.
Doduše, koliko će ovaj Golf moći potegnuti u tom nezauzdanom izdanju, u ovom se momentu ne zna. Ali je za pretpostaviti da bi maksimalna brzina mogla iznositi negdje oko 270 km/h. Odnosno, sasvim dovoljno za kršenje svih prometnih zakona na svijetu.

Što se interijera tiče, dizajnom je manje-više identičan kao i do sada. Stoga se izuzev pokojeg slučajnim odabirom razbacanog logotipa „45“ unutar interijera nema što izdvojiti iz mase. Ekrani su naravno ovdje. Zračni jastuci također. Isto tako su tu i sjedala u najmanju ruku zanimljivog oblika, a nadalje se stavke u pravilu trebaju tražiti unutar popisa standardne i dodatne opreme. Pa kako ne vidim razloga za citiranje konfiguratora, možda bi bilo bolje da na takvog što ne trošim vrijeme.
Uglavnom, eto… Golf GTI Clubsport 45 je među nama. I to nije ništa čudno, jer se slavljeničke varijacije na temu Golfa uz brojke 0 i 5 još od davne 1996. godine pojavljuju unutar ponude Volkswagenovih modela.
Pa iako moram priznati da je Clubsport R i dalje za nas ovdje predstavlja ultimativan Golf, možda će se novije generacije prikloniti ovom slavljeničkom izdanju i od njega učiniti poželjan automobil.
Nama je i dalje ružnjikav i poprilično bezličan u odnosu na konkurenciju.
