Škoda stvarno voli facelift
Kada je riječ o kozmetičkim izmjenama, Škoda ne miruje. Octavia RS i Scout su dočekali 2017. godinu lagano izmijenjenih izgleda.
Nedugo nakon restilizirane Škode Octavije, o kojoj bi se dalo (opet) potrošiti koju riječ čuđenja, na red dolaze i drugi. Octavia RS, na primjer. I eto, upravo se bazira na spomenutom Octavia restiliziranom modelu. Što je, tu je. I što onda nudi ta faceliftirana RS izvedba? Pa najsnažniji model do sada, za početak. Sam vrh ponude. A to nije malo. Dolazit će u dvije izvedbe, limuzinskoj i karavanskoj.
Motori će biti četverocilindarski. Malo snažniji benzinski motor se može pohvaliti s 230 KS, dok dizelski razvija 184 KS. Maksimalna brzina je 250 km/h (ili 232 u drugoj verziji), a okretaji su maksimalno 350 Nm, odnosno 380. Što se izvanjske „ljepote“ tiče, očekuje nas šira maska hladnjaka proširena dodatnim svjetlima. Širi su i usisnici zraka. LED svjetla posvuda daju na osvježenosti izgleda (i dolaze i na stražnje tablice), a na stražnjem dijelu se ističe spojler. Primjećuje se i crni difuzor zraka s crvenom trakom koja slijedi njegovu gornju liniju.
Za razliku od prednjeg dijela eksterijera koji uvijek pobudi podijeljena mišljenja, oko unutrašnjosti se ne vode toliki verbalni ratovi. A i zašto bi kad uvijek ispadne poboljšanije. Unutrašnjost se crni i pruža svoja elegantno izvedena sportska sjedala. Nemamo slika, ali vijesti najavljuju uz kombinaciju kože i tkanine također dostupnu alkantara izvedbu. Osim prigodnih osvjetljenja nisu ni ovaj put zaboravili na Simply Clever rješenja s dostupnim kišobranom i prijenosnom LED lampom.
RS ima niži sportski ovjes (za 15 mm), šire stražnje kotače (za 30 mm) te isto tako crvene kočne čeljusti. Felge od 17 inča su dostupne i u 18 i 19-inčnoj verziji.
Ne bi bilo u redu zaboraviti spomenuti i Scout model te njegove kozmetičke zahvate. Ova nova verzija se i dalje temelji na karavanskoj verziji Octavije. Od onog bitnog je potrebno naglasiti da pored 30 mm višeg odstojanja od tla ima i dodatne zaštitne elemente na vanjskom dijelu, zatim krovni nosači pa elektronsko zaključavanje diferencijala te bogatija oprema.
Naravno, očigledno kao i kod drugih inačica „uljepšane“ Octavije – i Scoutu je dodan izmijenjen prednji dio ukrašen novim modernim LED osvjetljenjima. Dotjerana je i maska po uzoru na Superb. Uz to, neke manje izmjene su doživjela i svjetla za maglu, kao i stražnja svjetla, ali i unutrašnjost . Za tu spomenutu unutrašnjost je ponuđen novi moderni infotainment sustav s 8.0 (ili 9.2) inča po pitanju zaslona. Baš kao i volan s grijanjem koji može doći kao opcija.
Ne treba zaboraviti da je Škoda Octavia karavan imao prtljažnik zapremnine 610 litara (ili ipak 1740 li s preklopljenim stražnjim sjedalima) pa će to vrijedi i za novu Scout verziju.
Ako se sjetimo obazirati na situaciju pod haubom, 2.0 TDI od 135 KS je sada združen sa sedmerostupanjskim DSG mjenjačem s dvostrukom spojkom pa se konjske snage kreću u brojkama od 180, odnosno 184 KS.
To je sasvim dovoljno detalja, a start prodaje tog Škoda modela je zakazan početkom ove godine.