Seat Ibiza kao složenica koja znači tulum
Donedavno je Seat Ibiza bila samo jeftiniji Volkswagen Polo, no iz Seata stižu optimistične najave vezane uz revidiranu Ibizu koja bi u domeni malih i sportski-orijentiranih kompakata svima mogla pomrsiti račune i oteti nekolicinu kupaca.
Iskreno, nikada nisam bio pretjerano veliki zaljubljenik u Seatove modele. Da, Leon prve generacije mi se jako sviđao (pogotovo u Top-Sport varijanti), dok je Altea predstavljala najbolju moguću opciju vezanu uz kupnju automobila u čiji interijer udobno stane cijela obitelj – zajedno s punicom koju bi bilo moguće udobno smjestiti u prtljažnik. No svi ostali modeli mi jednostavno nisu sjedali kako treba.
Razloge tome zapravo ne znam i vjerujem da bi se sveli na dojmove kada bih se kojim slučajem uhvatio u razmišljanjima oko „problematike“ vezane uz Seat. No s druge strane je u velikom broju slučajeva su modeli ove tvrtke jednostavno izgledali jeftino.
U prilog tome mogu ponuditi jeftin(ij)u plastiku unutar interijera prethodne generacije Ibize (FR), te nešto lošiji ovjes od onog kakvim se neki Volkswagenov „original“ mogao pohvaliti, a tu je i Seat Exeo kao jedan od onih automobila koje vrijedi nekom klincu pokazati prstom i objasniti mu pojam bezličnosti bez ikakvog suvišnog teksta.
Aktualna generacija Ibize za mene također nije nešto nad čime bih slinio i iako samom automobilu zapravo ništa ne nedostaje, svejedno se čini poput kopije nečeg kvalitetnijeg ili samo skupljeg.
Da, u ponudi je nekolicina boja koje mi se dopadaju, a i neki od detalja na karoseriji imaju apsolutnog smisla, no ako ćemo iskreno, s obzirom na oveću količinu sličnosti s većim bratom pod nazivom Leon, te usprkos činjenici da dioptrija za mene nije aktualnost ni u pozitivnom ni u negativnom smislu, u prometu mi je iz daljine jako teško razabrati u koji automobil zapravo gledam.
Dakle, nova (tj. i dalje aktualna) Ibiza po mom mišljenju predstavlja samo alternativu nešto skupljem Volkswagenu koji Polo iz godine u godinu pokušava napraviti sve atraktivnijim modelom.
…no vremena se mijenjaju…
Naime, kako je Ibiza u svom aktualnom izdanju na tržištu prisutna već nekoliko godina, tako ne čudi da se u Seatu opako pripremaju svijetu predstaviti Glumičić-ediciju modela, tj. novo poglavlje vezano uz ovaj mali gradski auto koje će se moći pohvaliti blagim redizajnom.
To je doduše sve i dalje samo u najavama, jer se premijera Ibize s Botoxom trebala pojaviti kroz nekoliko dana, tj. kada salon automobila u Frankfurtu otvori svoja vrata po 66. puta. No izgleda da se to ipak neće dogoditi, već umjesto „gotovog proizvoda“ i premijere iz Seata stiže tek nekoliko fotografija popraćenih s još nekolicinom najava.
Revolucionarnih promjena vezanih uz restiliziranu Ibizu zapravo i nema, već je najveći naglasak stavljen na motor – onaj već otprije poznat iz Pola Volkswagena, koji se izuzev zapremine od 1,8 litara i Turbo punjača može pohvaliti i sa 192 konjske snage.
Time je donedavno aktualnom motoru unutar motornog prostora Ibize zakucan posljednji čavao u lijes, te dotični 1,4-litreni strojčić iz mlinca za kavu (konačno) odlazi u povijest.
Inženjeri iz Seata kunu se u apsolutnu podređenost performansama u bilo kojem režimu rada i neovisno o tome radi li vozač kao varioc, pa svako toliko zavari papučicu gasa u pod ili ne. Brojke tome čak i idu u prilog, jer je Ibiza s ovim motorom u stanju do stotke ubrzati za nekih 6,7 sekundi, te nastaviti ubrzavati do nekih 240-ak kilometara na sat. No ono što me smeta jest naglasak na potrošnju goriva, što vezano uz jedan papreni mali gradski automobil nikako ne bi trebala biti važnija okosnica priče.
Da, lijepo je kada takav jedan automobil (makar u teoriji) troši između 7 i 8 litara na 100 kilometara i time pridonosi štednji vezanoj uz kućni budžet, no ako se mene pita, za sve koji imaju takve prohtjeve od jednog ovakvog automobila savjet bi bio da radije kupe Diesel i prestanu kvariti to malo veselja koje ljubitelji malih jurilica još imaju na raspolaganju.
Izuzev motora i potrošnje goriva, „nova“ se Ibiza može pohvaliti i s nekolicinom novih stavki s popisa opreme, od kojih iz Seata naglasak stavljaju na Apple Car Play i Android Auto, tj. sustave koji povezuju infotainment sustav u automobilu s mobilnim telefonom vozača.
Doduše, tu također ne vidim ama baš nikakvu „revoluciju“, no s druge strane je lijepo vidjeti da se proizvođači automobila iz petnih žila trude korištenjem tehnologije i povezivosti između uređaja moronima oteti mobilne telefone iz ruku za vrijeme vožnje, jer je u krajnjoj liniji time promet barem mrvicu sigurniji.
Izuzev jabuka i robota s fetišem prema mobilnim telefonima i Seat ConnectApp aplikacije za mobilne telefone zapravo nema nekih velikih promjena u odnosu na već poznate stavke koje Ibiza sa sobom donosi, pa stoga ne mislim zvučati poput prevoditelja neke od objava za javnost i time zaključujem i ovaj dio priče o „novoj“ Ibizi.
Posljednja točka koju treba spomenuti svodi se na činjenicu da je Ibiza kroz pojedine preinake i dorade (barem na fotografijama) poprilično zanimljiv automobil. Ne, ne bih rekao da je „atraktivna“, jer je to termin kojim se najčešće koriste prekupci polovnih BeeMWea u nekom od oglasnika, no da izgleda dobro, to je definitivno istina.
Sviđa mi se prednji branik i nekolicina detalja koji se nalaze na stražnjem kraju Ibize. Prednji farovi ne samo da izgledaju dobro, već čak nemam ništa protiv LED-dnevnih svjetala kakva najčešće izgledaju poput ostataka božićnih ukrasa od prošle godine.
Kotači izgledaju dobro, tj. dezen ima apsolutnog smisla, a sam automobil (također na fotografijama) ne izgleda nimalo nezgrapno i visoko. Samim time mogu zaključiti da Ibiza o ovom osvježenom izdanju izgleda puno bolje od većine malih automobila s instinktima ubojice kakvi se danas nalaze na tržištu. I to je savršeno u redu.
Uglavnom, kada se sve zajedno kvadrira i baci pod korijen, „nova“ Ibiza predstavlja zanimljiv mali gradski automobil za čijim bi se volanom vozačima itekako mogao razvući osmijeh preko lica.
Nadalje, Seat je već godinama poznat po solidnoj kvaliteti izrade svojih modela, te cijeni koja nije nužno začinjena poput nekog slavonskog gulaša. Samim time Seat Ibiza Cupra može parirati ne samo ostatku svite modela iz VW-koncerna, već i puno šire.
…a to je pak sasvim dovoljno da za ovaj automobil u ovom izdanju jednostavno nemam zamjerki.