Seat i jedna super ideja
Naravno da je sarkazam prisutan već u samom naslovu, jer ova posljednja najava iz Seata (poput mnogih drugih s kakvima smo svakodnevno suočeni) stvarno nema veze s mozgom…
Otkad je Seat postao sastavni dio Volkswagen-grupe, mora se priznati da je ova tvrtka izrasla u nešto stvarno interesantno. Iako su pojedini modeli u svojim najjačim izvedenicama i dalje vukli korijene iz Volkswagenovih slabijih modela, Ibiza i Leon su se svijetu pokazali na najbolji mogući način.
Tehnologijom je dakle Seat sa svojim modelima savršeno na mjestu, cijenom i dalje povoljniji od mnogih, a performansama čak i puno više od toga.
Stoga je sasvim ispravno zapitati se koji se Vrag događa s tim španjolskim Volkswagenom u posljednje vrijeme…
Naime, kako se ponuda modela svih proizvođača iz dana u dan širi, tako je i za Seat krenula ta era proširivanja. Nakon već vrapcima na grani poznate Ibize i njenog starijeg brata Leona, na scenu su malo pomalo dolazili i ostali pripadnici svite Španjolaca s kojima su se popunjavale rupe i proširivala se ponuda.
Danas Seat broji nekih sedam modela, među kojima izuzev modela kompaktne klase u ponudi postoje i mini-gradski automobil, CrossOver i SUV. Dakle, za svakoga ponešto – od kupaca kojima ne treba velik automobil, preko onih kojima je potrošnja goriva (i dalje) najbitnija stavka, pa sve do onih koji su se priklonili SUV-maniji koja iz dana u dan sve više trese svijet automobila i tržište.
Samim time bi se reklo da Seat danas predstavlja punopravnog člana ne samo V.A.G. grupacije, već tržišta u svom općenitom smislu.
I to je sasvim u redu.
Tijekom godina Volkswagenove vladavine, u Seatu je tehnologija i njena primjena u raznoraznim dijelovima automobila sve više uzimala maha. No danas, kada je Cupra postala zaseban brend ovog španjolskog proizvođača postaje jasno da se Seat u nekim dijelovima tržišta pokušava nametnuti poput svojevrsnog lidera. I to je također u redu.
Samo ako ćemo realno, cijela priča na momente odlazi u krivom smjeru, za što nastavak ovog teksta može poslužiti kao savršen primjer.
Naime, umjesto da se Seat i Cupra kao brendovi posvete razradi još kojeg karavana s kojim bi na Nordschleifeu mogli Renaultu baciti pijesak u lice, ova se španjolska tvrtka odlučila svojim automobilima podariti najbeskorisniju opciju svih vremena.
Ukratko, radi se o aplikaciji pod nazivom Shazam, koja za jedinu svrhu vlastite egzistencije ima prepoznavanje pjesama.
Da…dobro ste pročitali – Seatovi modeli opremljeni Seat DriveAppom za Android Auto uskoro će prepoznavati pjesme.
Super, zar ne?!
Ideja je stigla nakon otvaranja još jedne tvrtke s potpisom Seata (odnosno preciznije rečeno Cupre) pod budnim okom VW-grupe. Radi se o pogonu pod nazivom XMOBA, koji za cilj ima „identificirati, testirati, baviti se marketingom i investirati u projekte s kojima se promovira i unaprjeđuje budućnost mobilnih komunikacija unutar automobila“.
Tako barem kaže službena najava.
Uglavnom, u svoj toj mobilno-komunikacijskoj maniji, Seat umjesto nečeg interesantnog i stvarno upotrebljivog uskoro dobiva Shazam – aplikaciju koja ne samo da nema veze s bilo čime vezanim uz vožnju, već stavlja naglasak na još jednu u nizu nepotrebnih opcija.
Mislim, ajmo realno – kome treba Shazam u automobilu i po čemu je to revolucija u bilo kojem smislu? Što je konkretno taj auto-Shazam u stanju napraviti bolje od aplikacije koju većina nas ima instaliranu u pametnim telefonima?
Hm… Je li riječ o retoričkim pitanjima?
Luca de Meo kao aktualni šef Cupre oko cijele priče ima tonu do tonu i pol predivnih najava izraženih u superlativima, no ako ćemo stvarno biti realni, radi se o jednoj najobičnijoj aplikaciji za kojom većina nas tijekom vožnje nikada neće osjetiti realnu potrebu. Samim time je riječ o još jednoj dobro upakiranoj marketinškoj glupariji na kakvu se eventualno mogu nasmijati.
No ono najžalosnije jest činjenica da će se Shazam u automobilu među kupcima pojaviti kao opcija koju je vrijedno napomenuti i time će Cupra (a i Seat) zarađivati novac na još jednoj nepotrebnoj aplikaciji koja je u svijetu automobila bitna poput npr. petog pogonskog kotača.
Dakle, nikako.
Pa eto…5G tehnologija je svakim danom sve bliže, dok Wi-Fi sustavi u automobilima danas već potpadaju unutar lista standardne opreme. Povezivost je na vrhuncu, a sada imamo i opciju raspoznavanja omiljene nam pjesme na zaslonima infotainment-sustava.
Proizvođači automobila sve su više orijentirani prema tehnološkim rješenjima u domeni mobilnosti i tko zna čega još sve ne. Društvene mreže su također integrirane u cijelu priču, a uskoro nas očekuju i aktivni oglasi koji će nas vrebati sa zaslona naših ekrana u automobilima, čim se približimo nekom dućanu, teretani ili klinici za mršavljenje.
To je jednostavno budućnost koju proizvođači automobila iz nekog razloga vide kao logičan korak unaprijed i tu pomoći nema.
…a njihovim kupcima i dan-danas mobiteli ne izlaze iz ruku tijekom vožnje.
I tko je onda u cijeloj priči zapravo lud?