Sada i Volkswagen govori zbogom dizelu u Americi!
Nije prošlo dugo otkako je to teoretski najavio Mercedes, a evo i Volkswagen je još odlučniji u svojoj namjeri. Ukratko, jedno zbogom isporuci dizel vozila u SAD.
Buh bye Ameriko. Navedenu odluku je nedavno potvrdio glavni izvršni direktor Volkswagen kompanije, Herbert Diess. I sve to prilikom izlaganja njihovog plana “Transform 2025+” koji ima zadaću pokazati novi razvojni smjer VW brenda, a koji je započeo nemilim planom – otpuštanjem 30.000 radnika.
U svega dvije riječi ( restrukturiranje i repozicioniranje) bi se otprilike mogao sažeti Volkswagenov veliki plan koji kao cilj vidi oporavak od nimalo ugodnih posljedice „dieselgate“ afere. Tako je relativno nedavno objavljeno kako Volkswagen planira otpustiti čak 30 tisuća ljudi. Jer eto, kako bi podigli konkurentnost moraju uštediti pokoju milijardicu za nova ulaganja. A do svega toga se kao najbolji put čini onaj popločen otkazima.
VW Grupa je objelodanila kako će se dogoditi gašenje 30 tisuća radnih mjesta da bi do 2020. godine uspjeli uštedjeti oko 3,7 milijardi eura. Od tog nemalog iznosa čak bi 3,5 milijarde trebalo biti investirano u novi razvoj električnih pogona te sustava autonomne vožnje, baš kao i istraživanje mogućnosti još boljeg povezivanja i dijeljenja informacija među automobilima.
Od tih spomenutih 30 tisuća otkaza njih čak 23 tisuće se odnosi upravo na Njemačku gdje bi veći dio radnika trebao otići u prijevremenu mirovinu, tj. gdje bi došlo do prirodnog odljeva radne snage. U prijevodu, Volkswagen neće zapošljavati neko vrijeme. Izuzetak bi trebali predstavljati odjeli u kojima će se odvijati razvitak već prije spomenutih sustava električnog pogona te digitalnih tehnologija u kojima bi se generiralo 9 tisuća radnih mjesta. Podsjetit ćemo da je od 610 tisuća VW zaposlenika njih 120 tisuća zaposleno u Njemačkoj. Procjena koštanja dieselgate afere za Volkswagen je oko 16 milijardi eura.
Ova svježa vijest vezana za tržište SAD-a i koja se odnosi na odluku potpunog ukidanja ponude dizelskih motora na njihovom tržištu je počela u LA-u. Podsjećamo, nedavno je u gradu anđela predstavljen novi VW Atlas rezerviran za američko tržište. U svojoj ponudi nije sadržavao dizelske motore. Diess je, pak, najavio kako Volkswagen planira ponuditi još veći broj SUV vozila što bi ujedno, uz spomenuto restrukturiranje, predstavljalo prvi dio onog plana “Transform 2025+”.
Drugi dio plana se brine za razvoj električnih automobila, a u toj igri očito VW želi igrati ključnu ulogu i biti nositelj razvoja takve grupe automobila. Njihov plan je do 2025. godine prodati čak milijun električnih vozila. Vidjet ćemo hoći li se isti obistiniti. Osim toga svega, u VW maštaju o povećanju profitne marže s obzirom na to da ona u ovom trenu iznosi skromnih 2 posto. Cilj im je uz rezanje troškova te inovacije ipak doći do malo više brojke od 6 posto.
Kristalno je jasno da bi se prodaja dizelaša u Sjedinjenim Državama kosila s navedenim razvojnim planovima pa se ne moramo čuditi ovakvim odlukama. Još kad se tome pribroje poteškoće oko odobrenja dizelaša preko bare, naprasni prekid toga svega i jedan srednji prst u lice SAD-a dolazi gotovo prirodno.