Rolls-Royce kao apsolutno oličenje luksuza
Zaboravite sve što ste dosad vidjeli, jer Rolls-Royce Wraith Porto Cervo je apsolutno najljepši luksuzni Grand Tourer na svijetu. Točka.
Ako pogledamo svijet bogatih i slavnih, u posljednje vrijeme je na tu ljudsku elitu najbolje gledati s podsmjehom, jer današnje „zvijezde“ na scenu stupaju gole i bose, tetovirane poput dječjih slikovnica i s kvocijentom inteligencije prosječne zimske sobne temperature.
Pod time prvenstveno podrazumijevam glazbeni dio estrade u sklopu kojeg u današnje vrijeme Hip-Hop „zvijezde“ čudnovatih imena niču poput gljiva poslije kiše, ili pak gospodarskog kriminala nakon domovinskog rata. Nastupi na televiziji u sklopu glazbenih video-spotova manje-više su svi isti; nabrijani crnac koji se ljuti na sistem koji ga tlači ili pak u rimama nariče o tome kako je on „gangsta“ i „pimp“ i super i skroz fora. Dotični je optočen zlatom i ostalim plemenitim metalima, te u jakni od 5,000 dolara okružen sisatim i guzatim rent-a-modelima nariče i pravi se važan.
Naravno da je u sklopu prosječnog takvog glazbenog video-spota ukomponirana i hrpetina do sitnih detalja dorađenih i uređenih klubova ili kuća, a tu su i skupocjeni automobili koji sav taj „ja sam j**en“ trend prate.
Uglavnom, toliko o poruci koja se kroz današnju glazbu šalje klincima…
Oni koji pak spadaju u svijet businessa, te koji na ovaj ili onaj način doista jesu „j**eni“, jer žive na visokoj nozi i to si doista mogu priuštiti bez da od sebe rade idiote na televiziji, najčešće su školovani ljudi koji znaju zaraditi, no i potrošiti zarađeno.
Takvi ljudi ne trebaju hrpetine guzica i sisa oko sebe u javnosti da bi pokazali kako su super i uspješni, a uz sav luksuz u sklopu kuća, vikendica, ljetnikovaca, jahti i tko zna čega još sve ne, umjesto kiča nerijetko pokazuju eleganciju.
Naravno, da takvi ljudi nemaju ništa protiv isticanja svog društvenog statusa i financijske moći, no umjesto Lamborghinija presvučenih u tekstove 2Pac Shakura ili pak Ferrarija s 84-inčnim kotačima izrađenim od zlata i dijamanata, takvi ljudi uživaju u nešto suptilnijoj ideji luksuza.
Također, takvi ljudi za svoje destinacije namijenjene odmoru ne provode vrijeme u nekom mega-cool klubu u Miamiju, već radije odlaze na mirnija (i ljepša) mjesta poput jezera Como, ili pak nekog drugog mediteranskog odredišta.
…i upravo u tom dijelu priče dolazim do glavne asocijacije vezane uz Rolls-Royce Wraith Porto Cervo.
Naime, Porto Cervo je doslovce dizajnirano selo na sjeveru Sardinije, koje kao centar „smaragdne obale“ (odnosno Costa Smeralde) slovi kao jedno od najljepših mjesta na svijetu.
Dotično je selo dizajnirano tijekom pedesetih i šezdesetih godina prošlog stoljeća od strane arhitekata i dizajnera okoliša, a oko 420 stanovnika skoro svakodnevno radi na daljnjem oplemenjivanju mjesta u kojem žive.
Costa Smeralda može se pohvaliti i s hotelom pod nazivom Cala di Volpe, koji je filmofilima možda poznat iz filma o Jamesu Bondu „The Spy Who Loved Me“, dok je onima koji svoje polje interesa nalaze na stranicama poslovnih tjednika ovaj hotel možda poznatiji po činjenici da je predsjednički apartman s cijenom od nekih 33,000 dolara na noć sedmi od ukupno petnaest najskupljih apartmana na svijetu.
Dakle pričamo o apsolutnom luksuzu i savršenom spoju prirode i arhitekture, pa samim time nije ni čudo da su u Rolls-Royceu svoju inspiraciju za model Wraith u GT-izdanju povukli upravo iz ove regije Mediterana.
Rolls-Royce Wraith Porto Cervo u pravilu je (i dalje) BMW serije 7 upakiran u drugačiji dizajn, no za razliku od verzije s četverim vratima, ova uobličena u predimenzionirani Coupé izgleda apsolutno fenomenalno.
Detalji kakvi su već opće poznati za Rolls-Royce i dalje su prisutni, no izuzev tih generalnih opisnih stavki, ono posebno krije se iza zatvorenih vrata automobila, odnosno u sklopu interijera.
E sad…zamislite si najudobniju dnevnu sobu na svijetu, iz te maštarije uklonite kamin, dodajte nekoliko mjernih instrumenata nalik satovima i malčice smanjite 4K UHD televizor ogromnih proporcija (da, znam kako to ide) i dobit ćete jedan od najljepših, najopremljenijih i općenito najluksuznijih interijera nekog automobila na svijetu.
Izuzev korištenja najfinijih materijala, odnosno kože, plemenitih metala i Royal Walnut Open Pore drveta za čije je izgovaranje naziva potrebno dva fakulteta i dopisni iz engleskog.
Cijela kabina izgleda luksuzno i pomalo arhaično – baš kako to priliči Rolls-Royceovim modelima, no istovremeno je u nju unesena gomila modernih detalja koji svjedoče o godini proizvodnje i činjenici da usprkos tradicionalnom pristupu Rolls-Royce ipak ide ukorak s vremenom.
Što se tehnologije (odnosno igračaka) tiče, Wraith Porto Cervo raspolaže s manje-više svim mogućim i nemogućim dostignućima tehnološkim i elektroničkim modernog vremena, a vrijedi istaknuti tzv. „aktivnu izolaciju prostora“ (što god to u praksi značilo) i jedan od najnaprednijih audio (odnosno infotainment) uređaja koje novac danas može kupiti – onaj specijalno za ovaj automobil proizveden od renomirane tvrtke Bowers and Wilkins.
Uglavnom, kako ovo nije jedan od onih automobila za koje vam je potreban šofer, već se u ulozi vozača sami snalazite kako god znate i umijete, Rolls-Royce se potrudio to iskustvo učiniti apsolutno posebnim i nezaboravnim u svakom pogledu.
Motorizacija (kao da je bitno) se svodi na Twin-Turbo V12 motor, koji raspolaže s ukupno 624 konjske snage, te osigurava iznimne performanse za jedan ovako glomazan automobil.
Samim time (kao da je bitno) Rolls-Royce Wraith Porto Cervo ubrzava od nule do stotinu kilometara na sat za 4,4 sekunde i nastavlja nečujno ubrzavati sve dok igla na brzinomjeru ne udari u polje označeno s 250 km/h, kada limitator odrađuje svoj zadatak i zaustavlja ubrzavanje.
No nekako ne vjerujem da će ikome ikada pasti napamet tjerati jedan ovakav automobil u punoj brzini, jer je u krajnjoj liniji opće poznata stvar da Rolls-Royce ionako najbolje izgleda dok stoji.
Uglavnom, ako na svijetu trenutno postoji ljepši i kompletniji luksuzni automobil, a da se pri tome taj luksuz ne znači kuhala za rižu i sustave daljinskog parkiranja, moram priznati da mi dotični nije poznat. No baš da i jest, nekako čisto sumnjam da bi mi ikada moglo pasti napamet zaobići Rolls-Royce, jer ako je tradiciju, tehnologiju i stil moguće izreći u sklopu samo jedne skraćenice, onda je RR ona prava.
Bilo kako bilo, Rolls-Royce je s ovim specijalnim izdanjem modela Wraith još jednom pokazao zašto za ovakvim automobilom vrijedi sliniti.
Sve ostalo je krajnje nebitno zaključiti.