Renault i apsolutna predanost povijesti
Da… Renault iz godine u godinu pokazuje svoju apsolutnu predanost povijesti. I svako je malo vraća u realnost. Stoga je kad-tad i „petica“ trebala doći na red.
Iskreno govoreći, Renault je istovremeno ozbiljan i pomalo smiješan proizvođač automobila. Jer s jedne strane svi znamo da ova slavna marka itekako zna fascinirati na pravi način. A onda se već poslovično u cijelu priču upetlja odjel marketinga i sa svojim floskulama poput „Formula 1 za cestu“ upropasti cijelu priču. Odnosno učini je smiješnom i nepotrebnom do beskraja i nazad.
Jer budimo realni – Clio RS nije bolid Formule 1 isto kao što ni lokalni krkan nije savršen kandidat za gradonačelnika. To je puka realnost i točka. I zato mi je Renaultov odjel marketinga urnebesno smiješan.
Tijekom posljednjih godina, izuzev proizvodnje „bolida Formule 1 za cestu“ Renault fascinira i svojim sporadičnim izletima u povijesne knjige. Jer u tim slučajevima u stvarnost dolaze neki itekako poznati i slavni modeli.
Uostalom, samo pogledajmo primjer A110 i sve je otprilike jasno samo po sebi.
Već je godinama ta retro-priča u redovima Renaulta itekako prisutna, pa se svako malo u obliku najava na Internetu pojavi neki od legendarnih Renaultovih modela koji „samo što nije proizveden“ u novom mileniju. Oko „četvorke“ se priča već godinama, a u jednom je momentu i 11-ica bila spominjana kao opcija za povratak iz naftalina na tržište. No od svih tih najava najviše veseli ona koja podrazumijeva ocjenu za odlikaše, odnosno Renaultovu legendarnu „peticu“. I ta je priča nedavno otpočela u stvarnom svijetu, što mnoge ljubitelje automobila itekako oduševljava.
Iako u ovom momentu nitko nema blage veze o tome kakav će novi Renault 5 biti ispod karoserije, ono što se zna jest to da je riječ o automobilu na struju. Zna se i da će nova „petica“ koristiti električnu CMF-B platformu, te da će svojom pojavom itekako evocirati povijest kroz iskorak u budućnost. No o snazi baterija, performansama i sličnim detaljima u ovom momentu možemo tek nagađati. A to pak nema smisla, kada će ionako uskoro uz suhoparne najava stići i pokoja konkretna informacija.
Dakle, Renault se ovih dana opako sprema na tržište poslati „peticu“. I to u električnom izdanju.
Pa iako nije riječ o automobilu koji će svojim karakterom ponovno pokrenuti Grupu B ili nešto tome slično, svejedno je lijepo vidjeti da povijest za Renault itekako ima svoje značenje.
Stoga su se unutar zidova ovog slavnog proizvođača dogovorili da će se nova „petica“ zajedno sa svojim strujnim krugovima u dopadljivom retro-obliku proizvoditi na istom mjestu gdje je i napravljen originalni Renault 5.
Tijekom otkrivanja koncepta nove „petice“, šef Renault-Grupe Luca de Meo dao je izjavu za medije u kojoj između ostalog stoji kako je „cilj da se novi Renault 5 u cijelosti proizvodi u Francuskoj“.
Odnosno, „da bi dotično mjesto izrade ovog automobila trebalo biti postojeće postrojenje Douai u sjevernoj Francuskoj“. A time je povijest dodatno prinesena sadašnjosti, jer se Renault 5 uz modele 9, 11, 14, 19, 21 i Fuego od 1974. do 1981. godine proizvodio upravo unutar zidova gore spomenute tvornice u Douaiju.
Gospodin Dominique Senard je kao predsjednik kompanije dodao i kako „grupa želi u Francuskoj graditi 400.000 električnih vozila godišnje, od čega bi se većina trebala proizvoditi na sjeveru“. No kako bi takvo postignuće primarno ovisilo o izgradnji tvornice baterija u blizini, oko tog dijela priče ne bih špekulirao baš previše.
U krajnjoj liniji je zanimljivo vidjeti fuziju slavne povijesti i barem nazivno ekološki-svjesne budućnosti, pa u ovom momentu ostanimo na tome.
I budimo sretni i veseli što će se uskoro još jedna legenda iz povijesnih knjiga vratiti na cestu.