Prva uhićenja zbog dieselgate afere
Dieselgate afera ne jenjava. Nakon kazne u Južnoj Koreji, opoziva tisuća automobila i milijunskih odšteta koje VW mora platiti, u cijelu priču se uključio i FBI. Uhićen je jedan od čelnih ljudi VW!
Nova godina, novi problemi u VW. Nakon silnih kazni i odšteta, VW ostaje bez glavnog i odgovornog čovjeka za sukladnost poslovanja. Razlog? Već dobro poznati skandal vezan uz razinu emisije štetnih plinova. Prema dostupnim informacijama, FBI je uhitio Oliver Schmidta, čelnika odjela za sukladnost poslovanja VW grupe u SADu. Prema prvim informacijama, dotični je tvrdio kako je razlika u emisijama štetnih plinova nastala prvenstveno zbog tehničkih problema. Osim toga, poricao bilo kakvu umiješanost VWa u namještanje razine ispušnih plinova.
Da stvar bude gora, uhićenje se dogodilo baš u vrijeme kad je VW trebao sklopiti dogovor s pravosudnim organima SADa. Iz VW za sada još nema službenih komentara o uhićenju. Inače, ovo nije prvo uhićenje u SADu vezano uz aferu, ali je prvo na razini uprave. Ne tako davno uhićen je jedan od razvojnih inženjera koji je, prema optužbama, sudjelovao u prikrivanju rezultata testiranja. Međutim, posebno je zanimljiva činjenica kako se istraga o VW uvelike razlikuje od istrage protiv drugih proizvođača, poput Toyote. Naime, Toyota se nagodila s tužiteljima i platila kaznu ali nije nitko od njenih zaposlenika nije uhićen.
Međutim, sudski sporovi nisu problem samo u SADu. Već smo prije pisali o spornom TV oglasu u Južnoj Koreji i optužnicama koje su podignute zbog istog, a sada su krenula i prva uhićenja, odnosno kazne. Glavni i odgovorni za VW diviziju Sjeverne Koreje osuđen je na 18 mjeseci zatvora! Kako će, i hoće li VW ikada vratiti izgubljeno povjerenje pokazat će vrijeme.
Inače, dieselgate je započela 2015. godine kad je VW službeno priznao varanje na testovima. Od tada pa do sada, osim velikih financijskih gubitaka, VW bilježi pad prodaje svojih vozila. Diljem svijeta, vlasnici vozila se udružuju u različite skupine angažirajući pravne stručnjake i žestoko optužujući već izmućeni VW. Posljednja od takvih inicijativa je nastala pod nazivom myRight, a okuplja vlasnike vozila kojima su lažirane emisije štetnih plinova. Njihov cilj je vrlo jasan, a ponovno poguban za VW. Prodaja svih vozila s lažiranim emisijama izravno VW i to po cijeni po kojoj je VW prodao njima.
Kako će cijela priča završiti ostaje za vidjeti. Sigurno je jedno, VW je od automobilskog diva koji je bio sinonim za kvalitetu postao predmetom „sprdnje“. Međutim, unatoč tome i unatoč brojnim bitkama koje vodi i koje će voditi, VW se ne predaje.