Predstavljamo Mercedes-Benz AMG GT na steroidima
U sklopu uvodnog dijela ovog teksta vrijedi reći tek „evo razloga za nekontrolirano ispuštanje raznoraznih tjelesnih tekućina“. Pametnome dosta.
Jeste li ikada sjeli i u mislima odlutali za volan nekog pravog sportskog automobila? Siguran sam da jeste. No pitanje je zapravo kojem je automobilu pripadao taj zamišljeni volan.
Je li riječ o Porscheu 911? Možda o Nissanovom „Godzilli“, odnosno modelu GT-R? Možda je u sredini vaše maštarije Corvette Z06 ili ste pak u mislima sjeli u Jaguar F-Type SVR? Hmmm…zapravo je nebitno, jer svaki od tih automobila ima „ono nešto“ čime štovatelje veže uz sebe istom čvrstoćom kao što bi i Josef Fritzl nekoga vezao za radijator u podrumu. Uglavnom, nekima je Porsche 911 već dosadan, Nissan GT-R previše podsjeća na Playstation, dok Corvette i F-Type ispadaju previše vulgarnim automobilima i time gube svaki smisao, pa je neka hvale vrijedna alternativa uvijek dobrodošla.
E pa Mercedes-Benz i model GT već neko vrijeme upravo takvu alternativu i nude, a ispada kako je model GT zapravo tek početak ludila koje upravo dolazi na tržište ovih dana.
Naime, Mercedes-Benz AMG GT pravi je sportski automobil. Glasan je, tehnološki napredan i uglađen poput prostitutke sa završenim fakultetom, odnosno u prijevodu nepredvidljivo vulgaran i pomalo lud. No ekipi iza zidova tvrtke AMG (najvjerojatnije tapeciranih u bijelu kožu) tih petstotinjak konja ispod poklopca motora „običnog“ GT-a očito nije bilo ni približno dovoljno, pa je krenula priča koja podrazumijeva još jaču, oštriju i luđu verziju ovog itekako zanimljivog Mercedesovog modela.
Uglavnom, taj je dan stigao i Mercedes-Benz AMG GT prerastao je u Mercedes-Benz AMG GT-R, odnosno zeleno čudovište namijenjeno ljudima kojima poimanje „normalnog“ ima nešto otvoreniju definiciju.
Realno gledano, kada proizvođač planira neku posebnu izvedenicu nekog od već poznatih modela iz ponude, najčešće se radi o oplemenjivanju uz stavke dodatne opreme koja odjednom postaje serijska. Isto tako se događa i da pojedini proizvođači na neki način vizualno osvježe dotične „specijalne“ verzije pojedinih modela, a tu i tamo se nađe i neka olakšana i ojačana varijacija na temu istog, jer takvog što uvijek ima smisla.
Primjera za takvo postupanje ima mali milijun i sežu od Ferrarija, Lamborghinija i Porschea, preko BMW-a i Nissana, pa sve do Forda, Opela, Volkswagena i još nekih proizvođača više ili manje „običnih“ automobila. Tom se trendu sada priključuje i Mercedes-Benz, no za razliku od nekih, ekipa iz Stuttgarta svojoj konkurenciji s ovom varijacijom na temu modela GT planira ozbiljno stati na žulj.
Realno gledano, već se na fotografijama vidi da s ovim GT-om nešto nije u redu. Pri tome naravno ne podrazumijevam boju, jer je „AMG Green Hell Magno“ zelena na ovom automobilu jednostavno zakon, ako ne i ustav.
To što već na prvi pogled nije u redu orijentirano je na optičke dodatke i nisku siluetu koja je u ovom slučaju još niža i izgleda napetije, usmjerenije i bolesnije od bilo kojeg Mercedesovog automobila do danas. Uglavnom, već se „na prvu“ vidi da AMG GT-R nije baš moguće opisati normalnim automobilom, jer je već na prvi pogled jasno da to ni približno nije tako.
…a onda na red dolaze i brojke…
„Obični“ GT pod haubom ima 4-litreni V8 BiTurbo-motor, te se u smislu brojki i teorije kakvoj su skloni ljudi na forumima može pohvaliti s 503 konjske snage i nekih 640 Nm maksimalnog okretnog momenta. U prijevodu, reklo bi se da je i to sasvim dovoljno. No ekipa u AMG-u se iz petnih žila potrudila podebljati obje brojke, pa se kao rezultat pimplanja po pojedinim komponentama usisa, ispuha, Turbo-punjača i centralnih jedinica došlo do snage od 577 konja i skoro 700 Nm maksimalnog okretnog momenta. Uglavnom, već u teoriji nije nemoguće pretpostaviti da je sa svom tom snagom i okretnim momentom (buraz) moguće usporiti vrtnju planete, prije ispaljivanja u sferu apsolutnog vozačkog ludila.
Naime, performanse (također u teoriji) iskazane su brojkama 3,5 (što označava ubrzanje automobila od stanja apsolutne statike do stotinu kilometara na sat), te maksimalne brzine s one strane brojke 300, odnosno konkretnije 318,6 kilometara na sat. To u prijevodu znači da se uz namjerno usporavanje zemljine rotacije moguće bez problema poigravati s gravitacijom i istovremeno smanjivati horizont prema želji i potrebi, a to je za jedan ovakav automobil uvijek od saveznog značaja.
Svemu tome izuzev snage uvelike potpomaže i redizajnirana optika, čija aerodinamička svojstva uvelike nadilaze ona s kojima je raspolagao „obični“ GT, a onda je tu i nešto olakšana i dodatno očvrsnuta šasija, što dodatno potpomaže ukupnoj brzini ovog poprilično nenormalnog automobila.
Iz Mercedesa oko svega toga nimalo ne šute, već se na sve moguće i nemoguće načine reklamira ovo najnovije poglavlje u knjizi „Kako poludjeti do kraja“ koju zajednički potpisuju Mercedes-Benz i AMG.
Kao dokaz tome vrijedi spomenuti nebrojena testiranja, kao i nastup na ovogodišnjem izdanju legendarne manifestacije pod nazivom „Goodwood Festival of Speed“, gdje je Mercedes-Benz AMG GT-R i premijerno prikazan, a onda je tu i sva sila filmića, svjedočanstava u raznoraznim oblicima i ostale forme reklamiranja s kojima se Mercedes-Benz poslužio, ne bi li javnost bila što bolje upoznata s epidemijom brzine i ludila koja ovih dana trese prostorije ove renomirane marke i njenih partnerskih tvrtki i odjela.
Uglavnom, pogledajte reklamu, a zatim bacite oko na fotografije i zatim razmislite bi li se za volanom ovog automobila ostvarila vaša maštanja iz prvog dijela ovog teksta.
Za sebe znam da bez ikakvog problema Mercedes-Benz AMG GT-R mogu proglasiti savršenom alternativom za jedan itekako poseban sportski automobil, a i ostatak ekipe s portala to bez problema potpisuje.
Dakle vrijedi nastaviti maštati, zar ne?!