Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • Najčitanije
  • Oglasnik
Piše Ivan IGloo Gluhak 02.07.2016

Predstavljamo Mercedes-Benz AMG GT na steroidima

U sklopu uvodnog dijela ovog teksta vrijedi reći tek „evo razloga za nekontrolirano ispuštanje raznoraznih tjelesnih tekućina“. Pametnome dosta.

Njegovo zeleno visočanstvo - Mercedes-Benz AMG GT-R.
Njegovo zeleno visočanstvo – Mercedes-Benz AMG GT-R.
foto: Mercedes-Benz

Jeste li ikada sjeli i u mislima odlutali za volan nekog pravog sportskog automobila? Siguran sam da jeste. No pitanje je zapravo kojem je automobilu pripadao taj zamišljeni volan.
Je li riječ o Porscheu 911? Možda o Nissanovom „Godzilli“, odnosno modelu GT-R? Možda je u sredini vaše maštarije Corvette Z06 ili ste pak u mislima sjeli u Jaguar F-Type SVR? Hmmm…zapravo je nebitno, jer svaki od tih automobila ima „ono nešto“ čime štovatelje veže uz sebe istom čvrstoćom kao što bi i Josef Fritzl nekoga vezao za radijator u podrumu. Uglavnom, nekima je Porsche 911 već dosadan, Nissan GT-R previše podsjeća na Playstation, dok Corvette i F-Type ispadaju previše vulgarnim automobilima i time gube svaki smisao, pa je neka hvale vrijedna alternativa uvijek dobrodošla.
E pa Mercedes-Benz i model GT već neko vrijeme upravo takvu alternativu i nude, a ispada kako je model GT zapravo tek početak ludila koje upravo dolazi na tržište ovih dana.

Ni "obična" verzija modela GT nije za baciti.
Ni “obična” verzija modela GT nije za baciti.
foto: Mercedes-Benz

Naime, Mercedes-Benz AMG GT pravi je sportski automobil. Glasan je, tehnološki napredan i uglađen poput prostitutke sa završenim fakultetom, odnosno u prijevodu nepredvidljivo vulgaran i pomalo lud. No ekipi iza zidova tvrtke AMG (najvjerojatnije tapeciranih u bijelu kožu) tih petstotinjak konja ispod poklopca motora „običnog“ GT-a očito nije bilo ni približno dovoljno, pa je krenula priča koja podrazumijeva još jaču, oštriju i luđu verziju ovog itekako zanimljivog Mercedesovog modela.
Uglavnom, taj je dan stigao i Mercedes-Benz AMG GT prerastao je u Mercedes-Benz AMG GT-R, odnosno zeleno čudovište namijenjeno ljudima kojima poimanje „normalnog“ ima nešto otvoreniju definiciju.

Porsche 911 GT3 dobio je opaku konkurenciju.
Porsche 911 GT3 dobio je opaku konkurenciju.

Realno gledano, kada proizvođač planira neku posebnu izvedenicu nekog od već poznatih modela iz ponude, najčešće se radi o oplemenjivanju uz stavke dodatne opreme koja odjednom postaje serijska. Isto tako se događa i da pojedini proizvođači na neki način vizualno osvježe dotične „specijalne“ verzije pojedinih modela, a tu i tamo se nađe i neka olakšana i ojačana varijacija na temu istog, jer takvog što uvijek ima smisla.
Primjera za takvo postupanje ima mali milijun i sežu od Ferrarija, Lamborghinija i Porschea, preko BMW-a i Nissana, pa sve do Forda, Opela, Volkswagena i još nekih proizvođača više ili manje „običnih“ automobila. Tom se trendu sada priključuje i Mercedes-Benz, no za razliku od nekih, ekipa iz Stuttgarta svojoj konkurenciji s ovom varijacijom na temu modela GT planira ozbiljno stati na žulj.

"Green Hell Magno" - boja koja na ovom automobilu izgleda genijalno.
“Green Hell Magno” – boja koja na ovom automobilu izgleda genijalno.
foto: Mercedes-Benz

Realno gledano, već se na fotografijama vidi da s ovim GT-om nešto nije u redu. Pri tome naravno ne podrazumijevam boju, jer je „AMG Green Hell Magno“ zelena na ovom automobilu jednostavno zakon, ako ne i ustav.
To što već na prvi pogled nije u redu orijentirano je na optičke dodatke i nisku siluetu koja je u ovom slučaju još niža i izgleda napetije, usmjerenije i bolesnije od bilo kojeg Mercedesovog automobila do danas. Uglavnom, već se „na prvu“ vidi da AMG GT-R nije baš moguće opisati normalnim automobilom, jer je već na prvi pogled jasno da to ni približno nije tako.
…a onda na red dolaze i brojke…

Stane li ovdje šibica ili papirić?
Stane li ovdje šibica ili papirić?
foto: Mercedes-Benz

„Obični“ GT pod haubom ima 4-litreni V8 BiTurbo-motor, te se u smislu brojki i teorije kakvoj su skloni ljudi na forumima može pohvaliti s 503 konjske snage i nekih 640 Nm maksimalnog okretnog momenta. U prijevodu, reklo bi se da je i to sasvim dovoljno. No ekipa u AMG-u se iz petnih žila potrudila podebljati obje brojke, pa se kao rezultat pimplanja po pojedinim komponentama usisa, ispuha, Turbo-punjača i centralnih jedinica došlo do snage od 577 konja i skoro 700 Nm maksimalnog okretnog momenta. Uglavnom, već u teoriji nije nemoguće pretpostaviti da je sa svom tom snagom i okretnim momentom (buraz) moguće usporiti vrtnju planete, prije ispaljivanja u sferu apsolutnog vozačkog ludila.

Kombinezon je za volanom ovog automobila poželjna opcija.
Kombinezon je za volanom ovog automobila poželjna opcija.
foto: Mercedes-Benz

Naime, performanse (također u teoriji) iskazane su brojkama 3,5 (što označava ubrzanje automobila od stanja apsolutne statike do stotinu kilometara na sat), te maksimalne brzine s one strane brojke 300, odnosno konkretnije 318,6 kilometara na sat. To u prijevodu znači da se uz namjerno usporavanje zemljine rotacije moguće bez problema poigravati s gravitacijom i istovremeno smanjivati horizont prema želji i potrebi, a to je za jedan ovakav automobil uvijek od saveznog značaja.

Aerodinamika je napredna sa svih strana.
Aerodinamika je napredna sa svih strana.
foto: Mercedes-Benz

Svemu tome izuzev snage uvelike potpomaže i redizajnirana optika, čija aerodinamička svojstva uvelike nadilaze ona s kojima je raspolagao „obični“ GT, a onda je tu i nešto olakšana i dodatno očvrsnuta šasija, što dodatno potpomaže ukupnoj brzini ovog poprilično nenormalnog automobila.
Iz Mercedesa oko svega toga nimalo ne šute, već se na sve moguće i nemoguće načine reklamira ovo najnovije poglavlje u knjizi „Kako poludjeti do kraja“ koju zajednički potpisuju Mercedes-Benz i AMG.

Mali zeleni.
Mali zeleni.
foto: Mercedes-Benz

Kao dokaz tome vrijedi spomenuti nebrojena testiranja, kao i nastup na ovogodišnjem izdanju legendarne manifestacije pod nazivom „Goodwood Festival of Speed“, gdje je Mercedes-Benz AMG GT-R i premijerno prikazan, a onda je tu i sva sila filmića, svjedočanstava u raznoraznim oblicima i ostale forme reklamiranja s kojima se Mercedes-Benz poslužio, ne bi li javnost bila što bolje upoznata s epidemijom brzine i ludila koja ovih dana trese prostorije ove renomirane marke i njenih partnerskih tvrtki i odjela.

"Mod agresije" očito je uključen na ovoj fotografiji.
“Mod agresije” očito je uključen na ovoj fotografiji.
foto: Mercedes-Benz

Uglavnom, pogledajte reklamu, a zatim bacite oko na fotografije i zatim razmislite bi li se za volanom ovog automobila ostvarila vaša maštanja iz prvog dijela ovog teksta.
Za sebe znam da bez ikakvog problema Mercedes-Benz AMG GT-R mogu proglasiti savršenom alternativom za jedan itekako poseban sportski automobil, a i ostatak ekipe s portala to bez problema potpisuje.
Dakle vrijedi nastaviti maštati, zar ne?!

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

Piše: Niko Poznat

Projekt Goldfish – Jedini BMW Serije 7 s V16 motorom!

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

FOTO: Trash & Burn 2025: Automobilski spektakl koji se ne propušta

Piše: Niko Poznat

Europski vozači preplaćuju tisuće eura za automobile s vraćenom kilometražom

Piše: Niko Poznat

3. Oldtimer driver Rally u Otočcu

Piše: Niko Poznat

Šesnaest života u sedam dana. Koliko još!?

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Ono kad je Mercedes-Benz ponudio četiri automobila u jednom…

Piše: Niko Poznat

Novi dokument za taksiste: Kartica autotaksi vozača


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana