Pred vama je najpošteniji BMW ikad
Ne, stvarno…doista…odista…zbilja…ziher…bogami…
A evo i zašto…
BMW – bavarski automobilistički gigant. Tvrtka koja iza sebe izuzev milijuna i milijuna prodanih automobila ima i bogatu povijest u sferama utrkivanja. Tvrtka koja je svojim inovacijama itekako zadužila svijet automobila kakav danas poznajemo i jedna od onih čiji se modeli instantno prepoznaju čim prvi pogled padne na prednju masku.
Ukratko, BMW je u današnje vrijeme jednostavno poseban.
…hm…ili sam htio reći pretenciozan?
Stvarno ne znam.
No nema veze…idemo dalje…
Prije nekoliko dana se na salonu automobila u Detroitu po prvi puta dogodilo ukazanje u obliku modela X2. Na spomenutom salonu automobila su BMW-ovi PR-ovci ozarenih lica citirali brošuru i navodili sve i svašta. No dotični je model u pravilu stilizirani čep za rupu koja je nastala između modela X1 i X3, pa eto i stvarne svrhe i razloga postojanja za ovaj automobil.
Kao dokaz tome recimo da je X2 nešto veći od X1, ali i nešto manji od X3. Naravno da je i nešto skuplji od X1, ali ipak jeftiniji od X3. Isto tako na sebi ima brojku koja je između jedan i tri pozicionirana u zlatnoj sredini, pa je svijet u kojem X (očito) znači pretencioznost nazivno opet u balansu. Ekrana i senzora također ima nešto više nego u sklopu modela X1, ali i nešto manje nego što je inkorporirano unutar modela X3. A onda je tu i popis opreme koji se za X2 i opet nalazi u samom centru mete.
Dakle idila samo takva, zar ne?!
No uz sve te navode i stavke BMW X2 ima nešto što niti jedan drugi BMW X-svašta-nešto nema, a to je direktan pristup svijetu oko sebe i kupcima koji ga naseljavaju.
Da elaboriram…
Kao autor tekstova, urednik portala i ljudsko biće s kvocijentom inteligencije višim od sobne temperature zimi, bez ikakvog problema priznajem da prosječni SUV ili CUV nikada ne bih kupio.
Razlog nije mržnja, jer mrziti je glupo. Dapače, razlog je puka zdrava logika pomiješana s ovećom količinom zaljubljenosti u svijet automobila.
Iskreno smatram da kupci SUV-automobila zapravo ne vole automobile. Ne vole znati ništa o njima. Ne zanima ih kako rade. Ne zanima ih koliko im je volan direktan. Nebitno im je kako se ponašaju na cesti. Boli ih patka kakve gume imaju i iz čega su nastali. Totalno im je nebitno s kolikom snagom raspolažu i kakvu tradiciju imaju iza sebe. U pravilu im je sasvim dovoljno da karoserija djeluje moćno i visoko, a neki pate i na to da na prednjem i stražnjem kraju njihovog SUV-a postoje „fensi-šmensi“ logotipi koji izuzev proizvođača između redova i sami od sebe objašnjavaju koliko takav automobil košta. I to nije odraz mržnje s moje strane, jer kako rekoh, ne mrzim nikoga i ništa. To je jednostavno podsvijest kod nekih, odnosno svijest kod nekih drugih koji (najvjerojatnije) pate od kompleksa manje vrijednosti ili mikropenije.
No dosta o meni…ajmo malo o BMW-u X2…
Razlog zbog kojeg naslov ove teme glasi kako glasi zapravo je jednostavan i direktan, jer je BMW s X2 doista napravio jedan od najpoštenijih automobila svih vremena. OK, možda ne po opremljenosti i naprednim tehnologijama (jer i od najboljih uvijek ima boljih). Možda ne niti po voznim svojstvima, te broju ekrana i senzora, a možda niti po bilo kojoj drugoj čak niti nazivno relevantnoj stavci. Dapače, možda i sasvim nenamjerno.
No s jednim je detaljem na ovom modelu BMW kao marka na najpošteniji način (i između redaka) svima objasnio u čemu je poanta ne samo modela X2, već i većine modela iz današnje BMW-ove ponude – pogotovo u smislu SUV-a i njima sličnih glorificiranih karavana.
Naime, s prednje strane BMW svoju prisutnost najavljuje s „bubrezima“ i logotipom marke. S one stražnje strane je znak u kombinaciji s “L-svjetlima” i oznakama modela zadužen za predstavljanje BMW-a svima koji se nalaze iza (gdje im je i mjesto, ako ćemo slušati tipičnog vlasnika BMW-a). No te dvije dimenzije očito nisu bile dovoljne, pa se BMW na model X2 odlučio montirati dva naizgled slučajno postavljena znaka na bok, odnosno na vanjsku stranu C-mosta. Time čak i slučajnim prolaznicima koji nisu vidjeli prednji ili stražnji kraj ovog BMW-ovog modela može biti jasno o kojoj se marki automobila radi, te se vlasnici u prolazu kraj običnih smrtnika mogu osjećati zadovoljno.
Dakle nema više upitnika iznad glava – čak ni pri slučajnim prolascima kraj znatiželjnika koji se možda pitaju nešto poput „Je li to novi Hyundai?“.
S ovim jednostavnim dizajnerskim potezom novi vlasnici BMW-ovog CUV-a mogu svima trljati u nos svoj uspjeh i pripadnost „premium klasi“. I to ne samo u domeni automobila, već i općenito.
Time je BMW po pitanju skrivene pretencioznosti konačno izašao iz ormara i vlasnicima modela X2 ponudio još više razloga za samodopadnost i slične vrline.
Neki će možda reći nešto tipa „Pa što?! I 3.0 CSL je imao znakove na C-mostu“, ali vjerujte da X2 i legendarni 3.0 CSL jedan s drugim imaju veze poput Ave Karabatić i znanja o pravosudnom sustavu.
Da, u teoriji je možda i moguće povezati jedno s drugim, ali kada se malo dublje uđe u tematiku, postaje jasno da poveznica zapravo i nema.
Stoga je možda najbolje ne tražiti opravdanja oko ovog poteza, jer BMW sa svojim konstantnim krpanjem rupa u ponudi modela, te s još konstantnijim izmišljanjima tople vode ionako već odavno ne predstavlja „ultimativni vozački stroj“, već savršenu opciju za ispoljavanje afiniteta prema sarkazmu i cinizmu. To je jasno svakome tko je ikada sjeo u neki BMW starijeg datuma proizvodnje i potom samo bacio oko na neki od X-modela iz ponude.
Razmišljajući o svemu tome je nova definicija za skraćenice SUV i CUV u ovo malo sive tvari s kojom raspolažem ušetala sama po sebi.
Stoga SUV po novom rječniku ovog našeg malenog internetskog kutka posvećenog svijetu automobila znači „sarkazam u vožnji“, dok CUV znači „cinizam u vožnji“. Od danas ove složenice ulaze u službeni vokabular portala, nevezano radi li se o BMW-u ili nekom drugom proizvođaču automobila, jer SUV i CUV modeli to (većinom) zapravo i jesu – povod za sarkazam i cinizam od strane onih kojima su automobili ipak više od izmišljenog statusa, količine ekrana i senzora, te popisa ostale opreme.
A što se BMW-a X2 tiče, izuzev toga što je pokrpao rupu u ponudi i postavio se kao još jedan „iks“ u nizu, radi se o automobilu koji nije ružan i daleko je od neupotrebljivosti u bilo kojem smislu.
Poput mnogih drugih novih modela, i ovaj je BMW tehnološki napredan, opremljen, impozantan i zasigurno će u poslovnom i sponzor-sektoru privući velik broj kupaca već od samog početka prodaje.
Stoga za kraj ovog osvrta prema modelu X2 i značenju istog sve to naravno ispada divno i krasno. No ako je u tome poanta ovakvih automobila, onda je možda ipak bolje da ne postoje.
Slažete li se?