Porsche 911 GT3 kao prikaz poslovične tvrdoglavosti
Mnogi kažu kako u svijetu mobilne telefonije proizvođači već danas imaju barem dvije do tri generacije uređaja. I svaka je brža, bolja i jača od one na koju danas bacamo novce. Stoga vrijedi pretpostaviti da na isti način funkcionira i Porsche.
Jer ako tome nije tako, onda se vrijedi zapitati kako je k Vragu novi Porsche 911 GT3 opet brži od ovog aktualnog.
S obzirom na milijun godina dugu povijest Porschea kao marke i 911-ice kao modela, iz godine u godinu vijesti oko raznih varijacija ovog modela više nisu senzacionalne. Od kodne oznake do kodne oznake, Porsche 911 uporno i tvrdoglavo korača paralelno s vremenima u sklopu kojih svaka od generacija nastaje. I cijelo je vrijeme usprkos skoro 60 godina starom dizajnu i konceptu ovo jedan od rijetkih automobila na svijetu koji uvijek nađu načina fascinirati iz pravih razloga.
Uostalom, upravo zbog toga neki od nas ovdje upravo 911-icu vide kao konstantnu sjajnu zvijezdu na nebu sportskih automobila.
Aktualna generacija 911-ice već neko vrijeme fascinira svojim dizajnerskim i tehnološkim rješenjima, te skuplja novu generaciju zaljubljenika u ovaj model iz Zuffenhausena. No kako to godine i godine zorno pokazuju, uvijek se nekako suspreže apsolutno oduševljenje, jer Carrera jednostavno ne ispunjava sve ono čemu se zaljubljenici diljem svijeta nadaju.
Mislim, nemojte me krivo shvatiti kada sve to pišem, jer sam itekako svjestan kako ni najobičniji Porsche i dalje nije ni najmanje običan. Stoga takvo nepisano pravilo vrijedi i za 911 Carreru.
No s druge strane pri najavama oko nove generacije Carrere uvijek nekako preskočim onaj dio koji podrazumijeva skakanje do stropa od sreće, te se umjesto toga jednostavno prebacim na daljnji razvoj generacije koja kad-tad na tržište stiže s oznakom GT3.
Uglavnom, to se i opet dogodilo, jer je od prije nekoliko dana najnoviji 911 GT3 i službeno među nama.
Receptura koja već desetljećima tvori ovu izvedenicu 911-ice u pravilu je identična kao i do sada. U sklopu te je recepture GT3 i dalje ostao tvrdoglavo pokazivati o kakvom se automobilu radi.
Nova ga je generacije učinila širim i opakijim nego je to ikada do sada bio, a lista opreme i dalje podrazumijeva skele, ljestve i krila na kojima je moguće stati uz cestu, malčice leći i odmoriti na suncu.
U Porscheu to nazivaju „aerodinamičkim dodacima“, ali ako ćemo ostati samo pri gledanju fotografija i pri tome ne ulaziti u analize oko otpora zraka i sličnih detalja, može se slobodno reći kako je novi GT3 tek još opakiji gad nego je to do sada bio.
A to je super, zar ne?!
Tvrdoglavi dečki i cure u kutama iza zidova ove slavne marke opet su pronašli načina da nas sve zajedno fasciniraju na pravi način. I to ne dirajući onu osnovnu recepturu zbog koje 911-icu volimo i cijenimo.
Neki će naravno sve to skupa nazvati lijenošću, jer „911 od Bube do danas nije mijenjan“. Ali usprkos tome iz generacije u generaciju ovaj tvrdoglavi sportaš iz Zuffenhausena i dalje nalazi načina okupirati maštu sviju nas.
Što se motora tiče, i dalje se radi o „šestaku“ s 4 litre zapremine kakav je poznat iz prošle (tj. na neki način još uvijek aktualne 911-ice s oznakom GT3). Dotični motor u sklopu ove nove generacije raspolaže s nekih 10-ak konja više nego prije, pa je brojka u tom smislu stigla na 502 konjske snage.
Riječ je o motoru koji se i dalje vrti poput nabrijanih Hondi s početka devedesetih godina prošlog stoljeća, ali se na više od 9,000 okretaj u minuti uvjerljivo bolje čuje. I još bolje ide. A nema ni V-TEC.
Motoru je kao dodatni dio fascinacije dodan i ručni mjenjač sa 6 brzina. A to pak s jedne strane anulira sav trud odjela marketinga oko Taycana, Cayennea i sličnih naelektriziranih i predimenzioniranih gluposti, dok s druge na pravi način podilazi puristima kojima se bilo kakav spomen elektronike u polju mjenjačkog sklopa jednostavno gadi. Doduše, kao opcija za novi GT3 postoji i automatik sa 7 brzina i raznim modovima preslagivanja, ali taj je dio u ovom trenutku nebitan.
Stoga zbog kompletne recepture koja čini ovaj Porsche jednostavno vrijedi zaključiti kako je ovo jedan od danas rijetkih automobila koji umjesto nekih novih svitanja prati stare i ispravne zavojite puteve po kakvima su se natjeravali naši stari.
Za mnoge je automobile danas pretilost postala opaki problem. Ali za 911-icu GT3 jednostavno nije takav slučaj. Jer usprkos dodatnoj težini i nešto povećanim gabaritima, u Porscheu su nekako uspjeli pronaći magičnu recepturu zbog koje aktualni 911 GT3 ide bolje, koči jače i cestu drži uvjerljivije nego ikada do sad.
Tome u prilog ide i vrijeme od 6 minuta i 55 sekundi, koliko je g. Larsu Kernu bilo potrebno da prijeđe onih magičnih 22,8 kilometara „zelenog pakla“, odnosno Nordschleifea. Pa kako bismo to vrijeme stavili u pravu perspektivu, vrijedi spomenuti kako je prethodna generacija 911-ice s ovom oznakom istu stazu prošla za 7 minuta i 12 sekundi. Ali i kako je nekoliko puta skuplji model 918 Spyder na Nordschleifeu zabilježio vrijeme od 6 minuta i 56 sekundi.
Uglavnom, mislim da čak i bez te vremenske potvrde ne treba sumnjati u to da je Porsche i opet proizveo strahovito brz i agilan automobil, još jedan „evergreen“ i konkretan nastavak legende o „elferu“.
U Porscheu se naravno hvale s raznoraznim tehnološkim i tehnički postignućima za novi 911 GT3. Spominje se sve i svašta – od čak 150% jačih sila koje automobil pritišću na cestu pri velikim brzinama, pa sve do ubrzanja do 100 km/h za 3,2 sekunde i maksimalnu brzinu od 317 kilometara na sat.
Uz to se spominju i ultra-široke i giga-ljepljive gume, te ovjes koji je moguće podešavati do nenormalno tvrdog izdanja, kako bi se na stazi maksimalno iskoristilo sve ono što ovaj automobil u sasvim tvorničkom izdanju nudi. I sve to zajedno na hrpi itekako ide u prilog ovoj najnovijoj iteraciji modela s ovom posebnom oznakom, pa nas neće ni najmanje čuditi ako se svi primjerci ovog automobila rasprodaju i prije nego u javnost stigne službeni cjenik.
Bilo kako bilo, čekanje je gotovo i Porsche 911 GT3 (992) je konačno među nama.
I zapravo je jedino legitimno pitanje za postaviti svedeno na ovo: hoćemo li uživati u sadašnjosti i svemu čime će novi GT3 fascinirati, ili ćemo pak poput nekakvih samozvanih vizionara blejati u budućnost i čekati 911 GT3 RS?
Je li to zapravo retoričko pitanje?