Ovo je Ferrari Testarossa iz novog doba
Švicarska dizajnerska kuća Officine Fioravanti službeno je predstavila novokomponiranu verziju Ferrarijevog legendarnog modela Testarossa.
Dakle, eto nam još jednog hvale vrijednog „Resto-mod“ projekta za kojim ćemo sliniti tijekom idućih mjeseci…

Kada se u moru radionica i manufaktura pojavi jedna koja svoj projekt ne naziva nikako drugačije, nego originalnim nazivom, može se pretpostaviti da je riječ o nečem posebnom. A s obzirom na fotografije i detalje vezane uz projekt pod nazivom „The Testarossa“, reklo bi se kako su tvorci projekta jako ozbiljno shvatili svoj posao. Ali i ostali bliski onome što je ovaj automobil značio kada se po prvi puta pojavio na sceni.

Ferrarijev model Testarossa ne treba nikome posebno predstavljati. Pogotovo ako taj „nitko“ tijekom osamdesetih godina prošlog stoljeća bilježi dane svog odrastanja i adolescencije. Jer ako se tijekom odrastanja u osamdesetima nisu pregledavali raznorazni auto-katalozi, onda u potpisu tog vremena Testarossa stoji kao vječna zvijezda na četiri kotača u kojoj su svoje guzice ulicama Miamija natjeravali Don Johnson i Philip Michael Thomas. I to u sklopu epizoda serije „Miami Vice“.
Dakle, Testarossa apsolutno zaslužuje svoj zvjezdani status. I zato nam je uvijek drago kada se spomene.
Pogotovo kada je riječ o jednom ovakvom projektu…

Prema riječima glavnih i odgovornih ljudi iza projekta, odnosno ispred tvrtke Officine Fioravanti, „Pažljivo smo pregledavali potrebe i želje automobila. Strpljivo smo vodili računa o svakom aspektu. Nekoliko malih detalja promijenjeno je u smislu stila i obogatili smo njegovu čistoću. Ali to je izvedeno bez ugrožavanja bezvremenskog dizajna“.
Rečeno je i kako finalni produkt ima „dinamiku vožnje uistinu dostojnu jednog suvremenog super-sportskog automobila“. A mi vjerujemo u svaku od navedenih riječi. Jer… Hm… Samo pogledajte fotografije i uz njih imajte na umu i pokoju brojku, pa bi sve trebalo biti kristalno jasno. I što je najbolje od svega, istinito.

Što se motora tiče, „crvena glava“ je pod poklopcem motora doživjela neke modifikacije. Primarno je riječ o novom sustavu ubrizgavanja goriva te sustavima koji podrazumijevaju usis i ispuh. Ali u bazi je i dalje riječ o 4,9 litara zapremine i 12 cilindara posloženih u V-konfiguraciju.
Uz te preinake je motoru podareno čak 510 konja i nekih 600 Nm maksimalnog okretnog momenta (buraz). A to pak u prijevodu znači da ova novokomponirana Testarossa do stotke juri ispod 5 sekundi i nastavlja juriti do 320 kilometara na sat. Tj. za nekih 30-ak viška u odnosu na originalne brojke.

Sufiks snage je dakle omogućila tehnologija. A ostatak je odrađen mehanički, zbog čega ova „nova“ Testarossa biva čak 130 kilograma lakšom te uvjerljivijom tijekom vožnje.
Mnogi kažu kako je Testarossa u originalnom izdanju zapravo GT-automobil. Jer izuzev luksuza i nimalo agresivnog razvijanja i prijenosa snage na stražnje kotače, ovaj je automobil bio puno „mekaniji“ nego što je djelovao na fotografijama.
Naravno, to nipošto ne znači da Testarossa nije bila pravi sportski automobil. Ili pak pravi Ferrari. Ali u svojoj je pojavi na cesti tijekom vožnje kao model djelovala nekako suzdržano. I to je tvrtka Officine Fioravanti očito odlučila popraviti, odnosno Testarossi dati nešto drugačiji karakter.

Što se tehnologije tiče, ova Testarossa ima sustav za kontrolu proklizavanja stražnjih (pogonskih) kotača. Ima i ABS-sustav protiv blokiranja kočnica. A poput mnogih današnjih super-automobila ima i sustav koji za nekih 70 milimetara podiže prednji dio automobila u slučaju da se ležeći policajci pojave ispred njega. Taj dio priče zajedno s elektronskim podešavanjem i sabirnicom potpisuje tvrtka Öhlins.
Naravno da Öhlins nije jedino zvučno ime koje se u sklopu ovog projekta nalazi. Jer tu je i tvrtka Brembo sa svojim kočionim sustavom najnovije generacije. A onda se u sve skupa upetljala i tvrtka Michelin, čije su GT3-gume na 17 i 18 inčnim kotačima ove Testarosse pronašle svoje mjesto. Zbog svega toga „The Testarossa“ ide, drži i koči bolje od originala iz osamdesetih. Odnosno ako bismo citirali tvrtku Officine Fioravanti, rekli bismo da sve to ovu Testarossu čini „udobnijom, ugodnijom, preciznijom i sigurnijom“.

Što se opreme i onog „modernog“ u sklopu ovog automobila tiče, recimo da u sklopu interijera ovog automobila ništa ne fali. Od najfinije kože, preko mrvicu redizajniranih dijelova od aluminija, pa sve do Infotainment-sustava koji koristi benefite Apple CarPlay sučelja i USB-C priključka za telefon, USB-stick ili što već vlasnik u ovaj Infotainment želi ukopčati. Ali možda je najzanimljiviji detalj sveden na telefon koji izgleda kao da je doniran iz 1984. godine, a u sebi svejedno ima Bluetooth-sustav zbog kojeg ga je moguće spojiti s Infotainment-sustavom i pričati na njega bez okupiranja ruku.
Kroz takve se detalje vidi da tvrtka Officine Fioravanti itekako zna što radi. Odnosno što je proizvela. Jer ova je Testarossa na najbolji mogući način preskočila skoro 40 godina svog postojanja i nametnula se kao velesila čak i u konkurenciji s današnjim super-automobilima.

Uglavnom, ako bismo kreirali bilo kakvu novu listu omiljenih „Resto-mod“ automobila, za vjerovati je kako bi se ova Testarossa pronašla među prva tri mjesta.
Jer ako već ništa drugo, faktor ljepote i nostalgije vezano uz ovaj automobil bježi sa skale daleko od „desetke“.
Slažete li se i vi cijenjeni čitatelji s time?
