Osvrnimo se na osvježeni Ford Ka+
Ford Ka je mrtav, živio Ford Ka+. Još od ovog proljeća Ford Ka+ je naumio biti najprostraniji od svih Ka modela i nametnuti se kao osvježenje. Kad se sve sumira, je li uspio?
Sve je krenulo ne tako davne 1996. godine s malim gradskim hatchbackom od troja vrata. Bio je dobro primljen zbog izgleda i gradske namjene kojoj je dobro služio pa se proizvodio čak 12 godina. U toj prvoj generaciji Fordov gradski mališan je imao dizajn kojeg ste ili voljeli ili mrzili, ali moralo mu se priznati da je bio simpatičan, i najvažnije, dobar za ono što predstavlja – gradski autić.
Nakon toga se odmetnula nova generacija koja koja se, za razliku od prve, nije bazirala na Fiesti, nego na Fiatu 500. Burno je najavljen čak i u James Bond filmu i odlikovao se malo drukčijim izgledom, nekako bližem ostatku Fordove svite. I dalje to nije bilo ništa pretjerano pompozno.
Treća generacija je dobila sufiks + u nazivu i predstavila se znatno drukčije od svog pretka iz devedesetih. Prva vidljiva promjena je bila u vidu jednog para vrata više, za postizanje praktičnosti. Ono što je ostalo zaštitni znak je vjerojatno ručni mjenjač od 5 brzina. Više to nema previše veze s Ka izvornikom koji se silom prilika umirovio. Što još ima ovaj novajlija trapezoidne rešetke na njušci?
Ističe cijenu, sigurnost i ne prevelike troškove održavanja, stvari na koje bi se svaki mali auto trebao furati. Prostranost. To nudi. Ili ljudi u Fordu bar žele tako misliti. Prostranost dovoljnu za pet ljudi i solidnu količinu prtljage. Mnoge komponente unutra su učinjene takvima da nude dodatan prostor za glavu i noge za gradsko vozilo takvih proporcija. Vozilo jest gledajući po dužini kraće od prethodnika, ali su to odlučili kompenzirati s 29 mm dodatne visine.
Ispod poklopca se skriva 1.2-litarski motor sa 70 ili 85 KS. Tu se opet dolazi do onih zajedničkih stvari koje dijeli s Fiestom. Ova druga verzija od 85 konja se zove Zetec i nudi još malo dodatnih stvari povrh onih osnovnih, što u interijeru, što u eksterijeru. Električno podesivi retrovizori, kromirana rešetka i tako te stvari. To će početnoj cijeni od gotovo 9 tisuća funti za Zetec verziju nabiti još jednu tisuću.
Od dodatne opreme kupac može izabrati i stvari poput aluminijskih naplataka, grijanih sjedala i k tome slično. Kad se sve zbroji, ne znamo što ovaj Ford Ka+ može ponuditi novo svijetu, a da to ne može netko drugi, no svakome svoje.