Nova Honda S2000 kao brži suparnik Mazdinom i Fiatovom roadsteru
Hoće pa neće, hoće pa neće. Priče koje se vrte oko nove generacije Hondinog ljubljenog roadstera S2000 podsjećaju nas na one koje smo slušali posljednjih nekoliko godina o novom NSX-u. Čini se da čelnici imaju veliku želju vratiti sportski duh u svoj brand, no pritom su vrlo oprezni i itekako uzimaju u obzir isplativost razvijanja takvih projekata.
Imamo novi Civic Type R, novi NSX i misteriozni projekt čiji su nas patentni crteži otkriveni prije nekoliko mjeseci doveli do krivog zaključka da se radi o nasljedniku S2000, no pokazalo se da je zapravo riječ o modelu koji bi se smjestio između njega i NSX-a. Kako god bilo, sve to trebalo bi dovesti do jačanja sportskog duha japanskog proizvođača, a najnoviji izvještaj britanskog Autocara govori o tome da se Hondini predstavnici smucaju oko evenata koji okupljaju vlasnike S2000 kako bi opipali bilo entuzijasta i saznali što oni žele i koji su njihovi prioriteti.
Ako bi nova generacija jednom pristigla na tržište, a ništa još uvijek nije potvrđeno, jedno je sigurno. Pratio bi osnovnu formulu originalnog modela, što znači motor smješten u stražnjem dijelu dugačkog prednjeg poklopca i stražnji pogon. Ono što je još sigurno je da bi Hondini fanovi ipak morali izreći posljednje pozdrave vrištećim atmosfercima koji bi ustupili mjesto motorima potpomognutima turbopunjačem. Preciznije, opcije uključuju nadolazeći 1,5-litreni 4-cilindrični turbobenzinac sa 180-ak KS, dok bi snažnija izvedba bila opremljena 2,0-litrenim turbakom koji u novom Civicu Type R daje 310 KS, a za S2000 bio bi nešto oslabljen. Za sve klasičare, dobra je vijest da nema govora o nikakvim elektromotorima, a za prijenos snage bi se kod oba motora brinuo 6-stupanjski ručni mjenjač.
Sve u svemu, stvari izgledaju dobro, no moramo spomenuti i cijenu koja bi zbog skupog razvoja platforme sa stražnjim pogonom bila veća od glavnih rivala kao što su Mazda MX-5 i nedavno predstavljeni Fiat 124 Spider, kao i njegove Abarth verzije koja je u pripremi. Ipak, možemo zaključiti da se svi ljubitelji relativno povoljnih (naglasak na relativno) sportskih automobila imaju čemu veseliti u budućnosti. Mazdi i Fiatu trebala bi se pridružiti Honda, Nissan sa svojim još nedefiniranim Z modelom, oživljeni francuski Alpine koji priprema A120, te Toyota s novom generacijom vrhunskog GT86.