Najdosadniji automobil u svemiru dobiva oznaku GT
Znate li o kojem se automobilu radi, bez da zavirite u tekst i pogledate fotografije?
Volkswagen Passat – automobil dizajnom toliko dosadan da poklonike ovog modela treba smatrati religioznim ljudima. Automobilski pandan zijevanju u kinu i jedan od onih automobila pri čijoj kupnji je dobro provjeriti vlastiti puls.
Isto tako, automobil koji u našim krajevima (a i šire) predstavlja savršen spoj bezličnosti, komfora i kvalitete, što itekako pogoduje voznim parkovima pojedinih tvrtki unutar javnog i privatnog sektora, te jedan od onih automobila koje auto-entuzijasti teško mogu zamisliti kao svoj jedini automobil.
Razloga za takav način razmišljanja ima mnogo, no posebno ih isticati i pojašnjavati zapravo nema smisla, jer…hm…samo pogledajte povijest modela i pokušajte pronaći par detalja u sklopu kojih bi se Passat mogao opisati riječju „poseban“.
Tijekom godina i godina proizvodnje ovog Apaurina na četiri kotača na tržište je ponuđeno ukupno osam generacija. Najstarija (tj. prva) seže u sada već davnu 1973. godinu, dok je posljednja (tj. ova aktualna s oznakom 3G) krenula 2014. godine preživljava do nove generacije koja je već sada u planu za izbacivanje na tržište unutar nekog doglednog vremena.
Tijekom svog života, Passat je izuzev dosadnog dizanja interijera i eksterijera ponudio veći i manji prtljažni prostor, odnosno svojim nastupom na tržištu u obliku limuzinske i karavanske inačice plijenio poglede gastarbajtera i prodavača lubenica, te je usprkos skoro maničnom nedostatku zanimljivih detalja iz generacije u generaciju uspio plijeniti sve veći i veći broj kupaca.
Uglavnom, toliko o tome koliko su ljudi zapravo maštoviti…
Aktualna generacija poput mnogih drugih prije nje na tržište dolazi s nekoliko opcija po pitanju motorizacije. Doduše, niti jedna od njih ni po čemu nije zaslužila izdvajanje u domeni „ovog“ ili „onog“, jer se radi o motorima koji su već stoput prožvakani od strane tržišta. No čisto zbog argumentacije spomenimo benzin i Diesel kao pogonska goriva, te raspone zapremine koji sežu od 1,4 do dvije litre, te ovisno o pogonskom gorivu rezultiraju s nekih 120 do 280 konja.
Naravno da niti jedan od tih motora nije ekskluzivno namijenjen ugradnji u Passat, već se svaki od njih može naći u raznoraznim drugim Volkswagenovim modelima, a za one koji preferiraju neku drugu marku iz VW-koncerna, isti su motori sveprisutni i u Seatu, Škodi i u sklopu Audijeve game modela, pa ni tu nema neke pretjerano velike inventivnosti zbog koje bi se Passat isticao.
Performanse u smislu ubrzanja (ako je to uopće ikome od kupaca bitno) sežu od nekih 11 do 6 sekundi, a maksimalna brzina kreće od nekih…hm…
Ispričavam se, ali to doista nije bitno, jer Passat ionako za većinu slovi kao sinonim za Diesel-motor i malu potrošnju goriva (što je „Dieselgate“ zorno pokazao kao sasvim ispravan način razmišljanja).
Uglavnom, Volkswagen Passat ima krov nad glavom, sjedala, četiri kotača i volan, te ga je moguće kupiti s Diesel-motorom i to je sve ono bitno.
Danas, kada aktualna generacija koja dijeli kodni naziv s već zastarjelom podatkovnom mrežom, Passat slavi već dvije godine svog postojanja u aktualnom obliku. To je za svaku normalnu osobu jedan sasvim pristojan vremenski period, no u domeni auto-industrije dvije godine predstavljaju cijelu vječnost. Stoga se Volkswagen odlučio na salonu automobila u Los Angelesu Amerima prikazati jednu „posebnu verziju“ nazvanu kratko, jasno i sažeto – GT.
Volkswagen Passat, odnosno pandan isto toliko bezličnoj Toyoti Camry s tom bi sufiks-skraćenicom trebao fascinirati nekoga, jer se u praksi zapravo radi o svojevrsnom GTI-Passatu koji za cilj ima privlačiti poglede i fascinirati performansama.
Hm…
Dotična je varijacija na temu ovog (i dalje) konceptnog automobila svedena na nekolicinu optičkih detalja zbog kojih bi Passat trebao djelovati „mlađe“, a od posebnosti je tu i V6-motor (benzinski, naravno) koji uparen s DSG-mjenjačkim sklopom najnovije generacije potencijalnim kupcima i onima koji se tako osjećaju nudi čak 280 konja na raspolaganje za jurnjavu poslovnim središtima raznoraznih metropola. Dakle radi se o jednom doista odličnom kompromisu između dosade, bezličnosti, kopiranja dizajnerskih rješenja s Golfa i performansi, zar ne?!
Dizajn je manje-više identičan onome koji poznajemo već pune dvije godine, pa se oko toga nije radila drama. Dapače, istom je dizajnu dodana nekolicina optičkih detalja koji zapravo čine distinkciju između već viđenog i onog što se tek treba vidjeti, pa se zapravo može reći da se ekipa iz Volkswagena potrudila, ili je pak u razvojni tim zaposlen netko tko stvarno ima vlastitu osobnost.
Bilo kako bilo, Passat je dobio nove branike, raznorazna rasvjetna tijela obogaćena LED-tehnologijom i ispušni sustav čiji stražnji lonci završavaju nekakvim trapezoidnim oblicima, što će zasigurno razveseliti sve modno-osviještene poslovnjake kojima budžet za kupnju novog tvrtkinog automobila nije ograničen na manje novčane iznose.
Interesantan podatak se svodi na činjenicu da Passat GT ne skuplja jeftine bodove s kromiranim tričarijama razbacanim uzduž i poprijeko eksterijera, već su sve te kromirane gluposti zamijenili crni detalji. Dakle oko prozora na boku više ništa posebno ne sjaji, a isto vrijedi i za prednji i stražnji kraj automobila, koji su preuzeli dizajnersku nišu s Golfa GTI, te konačno ne sliče na jeftine komade lima i plastike kakve je moguće naći u skupljim javnim kućama i mafijaškim stanovima.
Interijer također više ne izgleda toliko dosadno, jer duboko profilirana sjedala u kombinaciji s karbonskim (hm…) detaljima i tek pokojim detaljem koji bliješti osiguravaju jedno zanimljivo iskustvo već na prvi pogled.
Doduše, Passat je i u ovoj konceptualnoj GT-inačici i dalje rezerviran i siv, ali puno manje nego je to prije bio slučaj, tako da je za pretpostaviti kako su se dizajneri ipak probudili iz zimskog sna, ili je i u sklopu tog tima zaposlena osoba koja ima vlastitu osobnost.
Bilo kako bilo, Volkswagen Passat GT i u ovom dijelu priče ostavlja dojam automobila oko kojeg se netko doista potrudio, pa je taj trud rezultirao nečim barem nazivno drugačijim, što je u svakom slučaju vrijedno istaknuti i pohvaliti.
S obzirom na to da je ovo tek pokazni primjerak ove verzije modela, te da se radi o automobilu koji je više koncept, nego stvaran automobil, u ovom momentu još nema pretjerano puno informacija od kojih će se štovatelji ovog modela naježiti.
Dakle nije spomenuta potrošnja goriva, kao ni popis opreme i koliko to sve zajedno košta novaca.
Samim time će oko ovog Passata mnogi zauzdati vlastito oduševljenje, a mi obećajemo da ćemo svoje barem pokušati pronaći.
…a do tada uživajte u fotografijama i pokušajte ostati budni.