Mitsubishi Colt u jednom posebnom izdanju
Wow. Već sam naslov vas je sigurno učinio znatiželjnima, zar ne?!
Mitsubishi – ta renomirana japanska tvrtka koja posljednjih godina očito želi promijeniti vlastiti pristup tržištu. Tvrtka koja je tijekom posljednjeg desetljeća i kusur iz proizvodnje pobacala toliko interesantnih automobila, da paranoicima koji i dan-danas veći dio dana provode boreći se s Partizanima, Ustašama i ostatkom relikvijara iz 2. svjetskog rata cijela priča može biti proglašena „djelom Udbaša“ ili pak „Komunjara“.
No srećom se Mitsubishi ne nalazi u Hrvatskoj, pa takve ideje od strane maloumnika do Japana ni ne stižu.
U svakom slučaju priča oko Mitsubishija u današnje vrijeme mnogima izgleda smiješno, jer ova tvrtka s nekad izraženim sportskim aspiracijama i dijelom modela koji su na tržištu bili izuzetno dobro prihvaćeni od strane auto-entuzijasta u današnje vrijeme više ne postoji.
Iz Mitsubishija svako toliko stižu neke najave oko novih tehnologija i ideje koje bi na ovaj ili onaj način trebale zadužiti svijet automobila, no ako pogledamo realno, izuzev tu i tamo pokoje bljedunjave limuzine i hatchbacka, te oveće količine SUV-ova i Pick-Up kamioneta, Mitsubishi na tržište ne nudi ama baš ništa pametno i poželjno.
Mislim, ne mogu reći da mi nije jasna priča u sklopu koje su modeli poput 3000 GT, Eclipse, FTO i sličnih nestali iz planova i s proizvodnih traka. Ne mogu reći ni da mi je baš apsolutno besmislena priča u sklopu koje je i Lancer Evolution sa svojim desetim izdanjem preselio u povijesne knjige. No nikako mi nije jasno zašto se u Mitsubishiju konstantno okreću dijelovima tržišta na kojima ionako ima previše konkurencije, te zatim u sklopu iste ponude ni po čemu poseban automobil od kojeg se očekuju neki prodajni rezultati i brojke.
Uglavnom, Mitsubishi Colt je jedan od takvih automobila. Maleni gradski automobilčić koji se u današnje vrijeme natječe s automobilima poput Forda Fieste, Toyote Yaris, Suzuki Swifta i VW-ovim modelom Polo. Kvalitetno napravljen i trajan automobil koji bez problema svojim vlasnicima može ponuditi ogroman broj bezbrižno prijeđenih kilometara uz minimalne troškove održavanja.
No isto tako i strahovito bezličan automobil kojeg je konkurencija unutar klase već odavno po atraktivnosti pregazila i bacila u sivilo vlastitog postojanja.
Dapače, ako bih radio neku usporedbu, onda bi Mitsubishi Colt u sklopu konkurencije na današnjem tržištu malih kompaktnih automobila ispao poput onog čudnovatog klinca koji sjedi u prvom redu i samo sliježe ramenima, te tijekom odmora konstantno sjedi sam i jede jabuku.
Tom klincu zapravo ništa ne fali. Pametan je, inteligentan i svojim izgledom ne opravdava nadimke poput „nakaza“ i tome slične navode od strane ostale djece u razredu. Samim time bi već bez problema mogao parirati čak i najzabavnijim klincima u „šestom Be“ i biti popularan, te dobivati pozivnice za tulume, no iz nekog razloga realnost crta sasvim drugačiju sliku i s tim se klincem nitko ne želi družiti.
Eto…to bi ukratko bio metaforički opis Mitsubishi Colta.
U Mitsubishiju sve to (očito) jako dobro znaju i (isto tako očito) pokušavaju promijeniti sliku vezanu uz svoj mali gradski autić, te tu i tamo pridobiti pokojeg kupca viška, no mišljenja sam da trudom odlaze u sasvim krivom smjeru, što pak ovaj najnoviji primjer „oplemenjivanja“ za Colt jako dobro pokazuje.
Naime, posljednji u nizu „specijalnih“ Coltova naziva se „Rockford Fosgate Edition“. To nekima neće značiti apsolutno ništa, neki će čak i prečuti taj naziv edicije Colta, dok će nekima naziv zazvučati poput imena i prezimena nekog stranog modnog mačka. No to je nebitno, jer se Mitsubishi odvažio na suradnju s jednom od najslavnijih tvrtki u području auto-akustike, te je stvoren Colt koji bez problema može služiti kao razglas – i to kvalitetan razglas čiji su zvučnici optimizirani prema prostoru, a ne obrnuto, kako se to npr. radi u krugovima tuning-subkulture.
Mitsubishi Colt Rockford Fosgate Edition zapravo je sasvim običan Mistubishi Colt unutar kojeg se u sklopu opreme nalazi Rockford Fosgate ecoPUNCH audio-sustav od svojih 300 Watta.
Cool, zar ne? No što to u prijevodu znači?
Ukratko, radi se o audio-sustavu koji je posebno prilagođen interijeru ovog malenog automobila, te se odlikuje vrhunskim ecoPUNCH DSP-MOSFET-pojačalom snage 300 Watta na koji je spojen 6,5-inčni ecoPUNCH subwoofer.
Dotični je subwoofer smješten u posebno izračunatu i izrađenu kutiju zbog koje putnici u automobilu (prema navodima proizvođača) ne samo da mogu čuti glazbu, već je mogu i osjetiti.
To naravno ne znači da od udarca basa putnici dobivaju probavne smetnje, kronično zatajenje bubrega ili pak eroziju rožnice oka, kao što je to često slučaj na automobilima koji svoju pripadnost orijentiraju prema tuning-sceni, već nesvakidašnje fin i kulturan, odnosno izbalansiran audio-sustav u kojem je moguće uživati nevezano uz to što zapravo svira. Dakle, bilo da se radi o Pop-glazbi, Hip-Hopu, Rocku, klasici ili najvećim hitovima Mladena Grdovića, ovaj bi audio-sustav trebao ponuditi sam vrh kvalitete reprodukcije, što je u svakom slučaju pohvalno.
Ono što pak nije pohvalno, svodi se na činjenicu da je Mitsubishi Colt Rockford Fosgate Edition i dalje samo Mitsubishi Colt kakav poznajemo već neko vrijeme i od početka vidimo kao mali i dosadan gradski automobilčić koji se ni po čemu ne ističe.
Da, ovaj Colt svoju bazu vuče iz najvišeg nivoa opremljenosti i uz audio-sustav podrazumijeva hrpetinu igračaka i detalja poput Bluetooth-povezivosti, GPS-navigacije, parking-senzora, tempomata i još nekolicine stavki s popisa (dodatne) opreme. No sve to prosječnom kupcu ne znači ništa, jer se na prvi pogled ovaj Colt ne razlikuje ni od jednog drugog iz ponude, te je potrebno proučiti zašto je cijena u odnosu na sve ostale više ili manje opremljene primjerke još narasla.
Znam da to možda nekim cijenjenim čitateljima neće ispasti bitnim razlogom za ovu kritiku, no ako samo malčice zavirimo u sfere interesnih skupina i prosječnog trajanja koncentracije prema nekim stvarima, postaje jasnije zašto sam to spomenuo.
Jer ako prosječni kupac na traženje automobila potroši tek neko kratko vrijeme i većinu tog vremena provodi gledajući u fotografije, tj. tražeći najatraktivnije rješenje unutar zadane priče oko gradskog automobila, onda je jasno zašto se Colt ne prodaje baš najbolje i zašto čak ni ova simfonija na kotačima neće doživjeti platinastu nakladu.
Pametniji od mene kažu da je „sve u pojavi“, pa ako je tome doista tako, onda mislim da bi u Mitsubishiju trebali razmisliti oko načina plasmana jednog ovoliko kvalitetnog i dobro opremljenog malenog gradskog automobilčića. Colt ima tradiciju, jer se kao model proizvodi još od sedamdesetih godina prošlog stoljeća. Tijekom svog životnog vijeka imao je raznorazne Turbo-ovo-ono izvedenice koje su određenim kupcima itekako imale smisla. U današnje vrijeme su unutar priče oko ovog Mitsubishijevog modela ostali navodi poput „kvalitete“ i „dugotrajnosti“, te složenice poput „niski troškovi održavanja“, no usprkos tome Mitsubishi Colt i dalje predstavlja model čija bezličnost unutar svake nove generacije danas vodi glavnu riječ i stavlja mu kamen oko noge prije nego što će zaplivati na tržištu.
Takav je slučaj i s ovom zvučno-oplemenjenom serijom Colta, što je pak tužno.
Zašto? Jednostavno zato što svi znamo koliko bi to Mitsubishi mogao bolje izvesti – samo kad bi se pokrenuo u pravom smjeru.