Mazda dolazi na Tokyo Motor Show s nasljednikom RX Visiona
Potpredsjednik Mazdinog europskog odjela za R&D, Matsuhiro Tanaka, najavio je premijeru koncepta koji bi trebao biti evolucija predivnog RX Visiona predstavljenog 2015. godine.
Ovaj koncept bi također trebao predstaviti novi smjer u Mazdinom dizajnu koji se trenutno temelji Mazda Shinari konceptu. Shinari je predstavljen 2010. godine na Paris Motor Showu i što se mog skromnog mišljenja tiče svakako je bio korak u pravom smjeru zato što skoro pa svaka novija Mazda izgleda odlično.
Koncept bi trebao biti pogonjen Wankel motorom te bi Mazda njime ujedno trebala proslaviti 50. godišnjicu od predstavljanja predivnog Cosmo 110S koji je bio prvi automobil koji je Mazda proizvela sa Wankel motorom. Tanaka je također najavio da će se potruditi dovesti taj model do serijske proizvodnje. To je ujedno potaknulo neku vrstu euforije nakon što su u Mazdi jednom prilikom izjavili kako neće proizvesti sportski automobil veći od MX-5, a ni ništa pogonjeno Wankel motorom. Unatoč svim problemima sa Wankel motorima koji uključuju preveliku emisiju štetnih plinova, kvarove prilikom nepravilnog korištenja motora te mnoge druge ipak je nemoguće ostati ravnodušan na nevjerojatno uglađen način na koji taj motor razvija snagu.
Upravo zato sam presretan što Mazda još uvijek nije odbacila genijalan motor koji je patentirao kontroverzni Felix Wankel. Trenutno je u tijeku razvoj Skyactiv-R Wankel motora pri čemu se posebna pažnja posvećuje što manjoj potrošnji ulja te pokušavaju produžiti vijek trajanja kod brtvi rotora koje su bila najveća boljka 13B RENESIS motora u RX8. Pojavljuje se naravno i klasični problem s emisijama ispušnih plinova, ali svakako mi je drago da se nije odustalo od Wankel motora te se možemo nadati još mnogim pozitivnim vijestima po tom pitanju.