Lotus pokazao kako se radi auto za trkaću stazu
Svaka čast drugima, ali kada govorimo o automobilima koji nude beskompromisna rješenja u klasi oružja za trkaće staze britanski Lotus odavno puca na vrh. Možda na trenutke ne tako zanimljiva marka čija se ponuda ne mijenja drastično kako godine prolaze, definitivno se svakom novom izvedbom provjerenih modela usavršava u svojem području i pokazuje da vrlo dobro poznaje svoju publiku.
Publika koja, čini se, uvijek traži više dobila je novu izvedbu Exigea na odabir, a radi se o modelu Cup 380 koji za sada u najvećoj mjeri koketira s trkaćim automobilom, a da pritom unatoč svim izmjenama i dalje legalno vozi javnim prometnicama. Naravno, što je priča o Lotusovom automobilu bez spomena mase, pa počnimo s time i kažimo da ona iznosi 1057 kilograma (bez fluida), te dodajmo kako i na drugom vrlo bitnom području za Lotus, a to je aerodinamika, ovaj model demonstrira superiorne karakteristike nad ostalim izvedbama. To se ponajviše odražava u za čak 43 posto većem generiranom aerodinamičkom potisku (do 200 kilograma) u usporedbi s izvedbom Sport 380. Zbog toga malo pati maksimalna brzina pa ona iznosi 282 km/h, dok ubrzanje do stotke traje 3,6 sekundi.
Na svojem uobičajenom mjestu u sredini mjesto je pronašao uobičajeni motor za ovaj model, a riječ je o izvorno Toyotinom 3,5-litrenom V6 motoru s kompresorom koji može razviti 375 KS pri 6700 o/min i 410 Nm pri 5000 o/min, a uparen je s čim drugim nego ručnim mjenjačem sa 6 stupnjeva.
Lotus će izraditi tek 60 primjeraka modela Cup 380, koji se u osnovi temelji na verziji Sport 380, a osim ekskluzivnošću i gore navedenim izmjenama kupce će pokušati pridobiti krućom šasijom, podesivim Nitron amortizerima i podesivim Eibach poprečnim stabilizatorima, uz ispušni sustav od titana koji poput brojnih kompozitnih komponenti ojačanih ugljičnim vlaknima ima zadatak smanjiti masu. Promjene ovdje podrazumijevaju i postavljanje brisača vjetrobranskog stakla u vertikalnu poziciju kako bi se smanjio otpor zraka i to dovoljno govori o tome na kakvog kupca se ovdje cilja. Osim toga, Exige Cup 380 dopušta potpuno isključivanje elektroničke kontrole stabilnosti, ali i ostavlja mogućnost da se pomoću jedne tipke odabere koliko posto (između jedan i dvanaest) stražnji kotači smiju proklizati.