KIA je počela pretjerivati
Nije li jedno od pravila u marketingu da jedan proizvođač nečega nikada u sklopu neke reklame za to svoje nešto ne bi smio spomenuti drugi naziv proizvođača koji proizvodi nešto u istom rangu?
Hmmm… Da… KIA je počela pretjerivati.
Znate li što je zajedničko za Pontiac 6000 STE, Dodge Lancer ES, Hyundai Sonatu i Hondu Accord? Pa nekoliko stvari… Za početak je zajednička točka spomenutim automobilima (a ima ih još, samo mi se baš i nije dalo nabrajati unedogled) činjenica da pripadaju srednjoj klasi limuzina. Zatim je još jedna zajednička točka vezana uz ideologiju pripadnosti „premium“ segmentu na tržištu u sklopu „nekih drugih“ vremena. A onda im je zajednička točka i manje ili više direktna usporedba s BMW-om serije 3 koji proizvođači zbog svojih voznih svojstava i versatilnosti u sklopu ponude oduvijek imaju na nišanu.
No ona najjača zajednička točka gore spomenutim modelima svodi se na činjenicu da su se zbog tih manje ili više direktnih usporedbi s BMW-ovom „trojkom“ ogromne količine ljudi jednostavno nasmijale do suza.
Mislim, nemojte me krivo shvatiti. Nije riječ o idealiziranju „trojke“, jer usprkos raznoraznim varijacijama na temu ovog BMW-ovog modela , dotični u bazi predstavlja tek još jedan model na tržištu. Ali s obzirom na BMW-ovu tvrdoglavu ideologiju koja podrazumijeva itekako puno posla na razvijanju svake generacije modela i voznih svojstava, može se slobodno reći kako je BMW u obliku „trojke“ stvorio respektabilnu silu i automobil s kojim se modeli ostalih proizvođača automobila na svijetu jako često uspoređuju. I to s punim pravom.
Uostalom, samo pogledajte gore spomenuti Pontiac ili Dodge, pa pokušajte bilo koji od ta dva automobila u bilo kojem smislu usporediti s bilo kojim BMW-om serije 3 – nevezano uz to o kojoj se generaciji radi. Vjerojatno ćete se nakon toga složiti da usporedbe jednostavno nema.
Uglavnom, kako su se mnogi proizvođači automobila prije odvažili na usporedbu svojih modela s naizgled vječnom „trojkom“, tako se prije nekoliko dana i KIA odvažila usporediti svoj model Optima (odnosno K5, kako se ovaj model naziva na tržištu SAD-a) s BMW-ovom serijom 3. Odnosno točnije, KIA je u sklopu jedne reklame usporedila najjaču verziju ovog modela s BMW-om 330i. A to je u najmanju ruku i opet smiješno.
Razloga za to (i opet) ima mali milijun, ali idemo navesti samo one vidljive iz aviona…
Za početak je BMW serije 3 u obliku verzije 330i moguće kupiti u kombinaciji s pogonom na sva četiri kotača. Ali taj podatak i nije toliko bitan koliko onaj koji spominje stražnje pogonske kotače u bazi za 330i. S druge strane KIA Optima pogonjena je s prednje strane, što je u usporedbi sa stražnjim pogonskim kotačima u smislu upravljivosti i kontrole automobila na cesti jednostavno neusporedivo.
Zatim vrijedi spomenuti kako BMW 330i na tržište dolazi s Turbo-punjačem, 4 cilindra, 2 litre zapremine i 255 konjskih snaga, što je pak sasvim dovoljno za 5,6 sekundi od stanja apsolutne statike do 100 kilometara na sat. KIA u sklopu tog dijela priče uskoro kreće s prodajom Optime GT koja pod poklopcem motora također ima Turbo-punjač, 4 cilindra i 2 litre zapremine, ali Koreanci su snagu podebljali na čak 290 konja. No Optima čak i u kombinaciji s tim motorom do „stotke“ ubrzava za 5,8 sekundi, što je sporije iz kojeg god kuta se na to gledalo.
Dakle, eto nam dva razloga za smijeh kada se u kuloarima pojavi jedna ovakva usporedba.
No da stvari budu još tragičnije, KIA se odvažila svom odjelu marketinga dati ovlasti da prekrši jedan od osnovnih postulata te profesije, te u sklopu jedne reklame (koju slobodno pogledajte ovdje) direktno navodi kako je Optima GT (odnosno K5) bolja od BMW-a 330i pri slalomu, prolascima zavoja i ubrzanju. A to predstavlja jedno veliko „ne-ne“. Čak i kada bi bilo istinito.
Doduše, u ovom momentu je teško reći je li KIA Optima stvarno bolja u slalomu i pri prolascima zavoja, ali u smislu ubrzanja jednostavno nije bolja. Tj. brža. Čak ni prema najavama koje je ova korejska tvrtka izbacila u javnost.
Stoga evo BMW-u sasvim solidan materijal za tužbu. I ako ćemo iskreno, uopće me ne bi čudilo da se dotična tužba pokrene. Jer na ramenima druge tvrtke i njenog proizvoda graditi priču oko druge tvrtke i njenog proizvoda u najmanju ruku nije fer. A ni sukladno postulatima poslovanja i reklamiranja. Stoga se svi zajedno doista možemo nasmijati cijeloj ovoj priči i koliko god Optima GT dobro izgledala (a doista izgleda odlično) jednostavno prekrižiti ovaj model.
BMW serije 3 ni u kojoj se verziji ne treba dokazivati, jer u krajnjoj liniji godine i godine tradicije za ovaj model govore sasvim dovoljno. S druge strane je pogon na stražnje kotače uvijek bio i uvijek će biti superioran prednjim pogonskim kotačima. A to pak dokazuju trkaći automobili koji su u svojim najfascinantnijim oblicima uvijek koristili stražnji pogon. Dakle, iz kojeg god kuta se gledalo na ovu smiješnu (ili bolje rečeno tužnu) reklamu, pojam „besmisao“ se nekako nameće sam po sebi.
Ali baš da i nije tako, KIA je ovom reklamom dokazala svojevrsnu nezrelost i umjesto ozbiljnog proizvođača automobila je ovog puta doista ispala genijalnim materijalom za krepavanje od smijeha.
A za sve one koji ne misle tako, neka se samo prisjete modela Stinger GT. Model za koji se također najavljivao sve i svašta, te koji se između redaka uspoređivao s BMW-om serije 3 i s još ponekim njemačkim modelima unutar klase.
Sjećate li se što je bilo sa Stingerom GT?
Ništa posebno, zar ne?!
Stoga je za vjerovati i kako u ovom slučaju Optime GT i usporedbi s BMW-om 330i neće ispasti ništa posebno. Osim eventualne tužbe koja će iz Bavarske doletjeti na adresu u Južnoj Koreji.
Ali o tome pak nekom drugom prilikom.