Kako je Aston Martin opet postao velesila u svijetu sportskih automobila
Aston Martin je baš kao i njegov najpoznatiji korisnik – ima dobru seriju kroz godine, pa opet utihne… pa se opet vrati u velikom stilu. Jer, jedan je Aston i jedan je Bond
Aston Martin je prije tri godine imao gubitak od 41 milijun dolara što su zli kritičari i zlobnici s likovanjem tumačili kao kraj britanske legende. Slab izlazak novih modela, pregazilo ih je vrijeme… baš onako kako Bondu s vremena na vrijeme pišu osmrtnicu. Međutim, Aston je na tržište plasirao nove modele, no ne samo i to – novo kreativno razmišljanje u sinergiji s tradicijom dalo je britanskom proizvođaču onaj polet zbog kojeg je Aston uvijek bio – Aston. I kako stvari stoje, tako će još biti godinama ispred nas, tj. njih.
Aston je nedavno najavio V12 Vantage S s ručnim mjenjačem, čime su sada jedini proizvođač koji nudi ovakvu kombinaciju. Da, „manualac“ je mrtav u ovoj klasi, ali još uvijek postoji klijentela koja želi pod nogama imati tri papučice u super-automobilu (jako malo doduše, ali ih ima). Upravo iz tog razloga Aston na američko tržište plasira samo 100 ovih modela s 565 KS. No, znate što je zaista cool stvar kod ovog modela? Zato što ima „dog-leg“ birač brzina, kao npr. legendarni Merc 190 Evolution i ostale legende osamdesetih. Tu leži ta karizma staro-novog, tradicije i inovativnog razmišljanja, mogli bi reći – povratak korjenima.
Također Aston planira ući u ring s jednim od najboljih trkaćih super automobila svih vremena – Porsche 911 GT3 RS – naime, Aston već sada nudi high-end opciju samo trkaćeg automobila, ali u ponudi će biti i pristupačnija opcija u liku V8 Vantage S modela.
Osim ovih modela rezerviranih za stazu, Aston se pobrinuo i za svoju „gospodsku“ klijentelu, jer ne žele svi dubokog džepa voziti se divljački – tu dolazi predivni DB11 koji s 600 KS V12 motorom je i više nego sposobni grand tourer.
Čar u cijeloj ovoj priči je to što Aston proizvodi automobile koje želi proizvoditi, a i za to postoji tržište. Andy Palmer, direktor Aston Martina ističe da će oni biti zadnji koji će ponuditi automobil s ručnim mjenjačem. Kada su najavljeni novi modeli očekivali smo trend proizvodnje dosadnih automobila (da, SUV-ova) isključivo s automatskim mjenjačima, međutim Aston je našao put do pravih entuzijasta što nije bio sigurno lak zadataka. Ali kako stvari stoje, do toga im je trebao V12 grand tourer, V8 automobil za stazu i V12 s ručnim mjenjačem sa sedam brzina.