Još jedna bolest s potpisom tvrtke Yenko
…ovaj puta u obliku Chevrolet Corvette. I to samo takve.
O Donu Yenku i njegovoj malenoj manufakturi monstruma već smo pisali na portalu, pa s obzirom na to da nije potrebno konstantno se vraćati u povijest i navoditi identične navode sto trinaest puta, ovaj puta to preskačem. Dovoljno je reći da je Don Yenko jedan od pionira američke tuning-scene i čovjek koji je za Chevrolet Camaro postao isto ono što i Carroll Shelby za Ford Mustang – jednom riječju, ikona.
Za one kojima povijest ne predstavlja polje afiniteta vrijedi spomenuti kako su se Yenkove iteracije Camara prve generacije svako toliko pojavljivale i na filmskom platnu. Između ostalog i u drugom nastavku danas čak i pretjerano razvikane franšize pod nazivom „Fast and the Furious“. A taj ste film zasigurno gledali i zapamtili nebesko-plavi Camaro koji se nakon nekoliko scena natjeravanja na kraju filma spaja s jahtom. Uglavnom, ako među Chevy-entuzijastima postoji tvrtka koja se apsolutno istakla po svojoj pameti i megalomaniji, onda je uz Callaway to definitivno Yenko.
G. Yenko kao alfa i omega ovih bolesnih ideja i zahvata nažalost više nije s nama, ali njegova ostavština itekako živi. Tvrtka koja danas postupa prema osnovnoj ideologiji vječnog Dona naziva se Special Vehicle Engineering, a za nju ste također mogli čuti preko spomena u sklopu našeg malenog internetskog kutka posvećenog svijetu automobila, jer smo prije nekoliko mjeseci predstavili Camaro najnovije generacije s kojim su se u garaži poigrali pomahnitali likovi unutar ove tvrtke.
Uostalom, samo kliknite na link ako vas taj dio priče zainteresira ili ste ga iz nekog razloga preskočili.
Ukratko, dotični je Camaro SS iz jednog sasvim „normalnog“ izdanja prerastao u monstruma koji na stražnje kotače šalje okruglih 1,000 konjskih snaga i brutalnih 1,200 Nm maksimalnog okretnog momenta (buraz). No ako ste kojim slučajem pomislili kako je to granica ludila preko koje će rijetki prijeći, onda razmislite ponovno, jer nova ideja ove sulude tvrtke podrazumijeva još više snage i još luđi nivo performansi. A sve je skupa upakirano u aktualnu generaciju Chevroletovog modela Corvette.
Ova je Corvette svoj život otpočela u obliku Grand Sport verzije. To prije svega znači da se ova verzija Corvette može pohvaliti s legendarnim sufiksom i podebljanim popisom opreme, ali i da se pod poklopcem motora nalazi aluminijski i ultra-kompaktni 6,2-litarski V8. Dotični je stroj u svom tvorničkom izdanju na stražnje kotače sposoban poslati nekih 460 konja i oko 640 Nm maksimalnog okretnog momenta (buraz). No kada se ekipa iz Special Vehicle Engineeringa primila posla, snaga je (opet) narasla na cijelih 1,000 konja, dok je okretni moment (buraz) otišao na čak 1,400 Nm. A to pak u prijevodu znači četrnaesti krug pakla za svakoga tko je ikada precijenio svoje vlastite sposobnosti za volanom. Točka.
Naravno, kako bi se zadovoljile neke ekološke i ine druge regulative, SVE je za ovu sumanutu varijaciju na temu Corvette Grand Sport ponudio i nešto blažu verziju motora, ali i ta je sa svojih 835 konja u stanju pokrenuti planetu u drugom smjeru, pa tim potezom zapravo nikome nisu učinili uslugu. Dapače, time je samo učinjen raskorak između mogućnosti i nečijeg ega, a to već samo po sebi predstavlja jednu popriličnu ubojitu kombinaciju.
Lijepu i zanimljivu, ali svejedno ubojitu. Uostalom, samo zamislite Umu Thurman u „Kill Bill“ izdanju na četiri kotača i sve automatizmom postaje jasno.
Što se tehnikalija tiče, ne bih ulazio u dubioze, jer je popis preinaka toliko opsežan, da bi bilo potrebno nekoliko dana da se sve supa napiše i pročita. Stoga je možda dovoljno reći da je za ovaj megalomanski sufiks snage i „njutna“ primarno zaslužan kompresor veličine prosječne ledenice, ali i povećana zapremina motora na 6,8 litara, te hrpetina dijelova koji su transplantirani sa ZR-1 verzije najnovije generacije Corvette.
Brojke u smislu performansi trenutno nisu poznate, pa bi trebalo pričekati neka testiranja službenog ili malo manje službenog tipa prije nego se pokažu neki konkretni rezultati i mjerenja. No ako „obična“ Corvette Grand Sport do stotke ubrzava za 3,6 sekundi i iglom brzinomjera miluje brojku 300, onda vrijedi pretpostaviti kako SVE-ov monstrum do stotke dolazi ispod 3 sekunde i bilježi maksimalnu brzinu u sferama brojki koje se nalaze debelo nakon brojke 300. Dakle, radi se o sportskom automobilu koji super-automobile preskače za koplje-dva i smješta se u domenu najluđih automobila na planeti. A to definitivno nije mala stvar – ni u teoriji, niti u praksi.
Prema službenim navodima, u planu je proizvesti ukupno 25 primjeraka ove sveameričke boleštine na četiri kotača, i to po cijeni od nekih 115,000 eura. Dakle, cijena je prema riječima legendarnog Sir Olivera doista „prava sitnica“. Jer kada ovaj automobil zajedno s hrpetinom konja, „njutna“, opreme i garancijom stavimo u usporedbu s nekim puno razvikanijim automobilima današnjeg doba, dobit ćemo omjer performansi i cijene s kakvim se na tržištu ne može pohvaliti skoro niti jedan drugi automobil.
I da…neki će sad odmahnuti rukom i reći „meh“, ali Corvette je stažem starija od 911-ice, brža od Ferrarija 488, upravljivija od Audija R8, te istovremeno opremljenija i posebnija od mnogih višestruko skupljih automobila ovakvog tipa. A potpis tvrtke čiji je idejni začetnik g. Don Yenko svemu zajedno još podiže ugled. I zato je ova Corvette jednostavno zakon.