Je li svijet konačno dočekao novi NSX?
Ukratko? Ooooo da!
Vjerovali ili ne, prošlo je četvrt stoljeća otkad je tim apsolutno usmjerenih inženjera zajedno s Ayrtonom Sennom potpisao prvu generaciju Honde NSX.
Priznajem, NSX mi zbog svoje cijene nikada nije bio omiljeni sportski automobil i činilo se kao da se gura na segment tržišta u sklopu kojeg mu nije bilo mjesto, no glavešine u Hondi su itekako dobro znale što rade. Stoga ne čudi kako sam poput mase skeptika vrlo brzo počeo cijeniti ovaj automobil, a danas mi sline cure već na sam spomen ove legendarne Honde.
Uglavnom, kada je prije nešto više od deset godina s proizvodne trake Hondinog R&D pogona u Suzuki sišao posljednji primjerak ovog modela, NSX je već postao ikonom među japanskim automobilima, no i puno šire, jer se i u Americi i u Europi i dan-danas traži primjerak viška, što jako dobro opisuje o kakvom se automobilu zapravo radi.
Tijekom ukupno 15 godina proizvodnje, Honda NSX ne samo da je konkurirala mnogim uvelike poznatijim sportskim automobilima, već ih je i nemilice gazila u smislu upotrebljivosti i brzine. Tako je npr. ukupno četiri generacije Ferrarijevih „baby“ modela od strane najrafiniranijih „R“ verzija ovog Hondinog modela bilo pokoreno na stazama diljem svijeta, što je pak za Ferrari 348, i 355, te definitivno za 360 Modenu i F430 nije bilo nimalo lako za podnijeti, jer naposljetku je Honda ipak „samo“ tvornica, dok je Ferrari jednostavno legenda. No Honda NSX je izuzev agilnosti i performansi imala još jednu strahovito snažnu točku, a ta je bila trajnost i kvaliteta izrade na apsolutno najvišem mogućem nivou, te su upravo u tom segmentu mnogi štovatelji ovog modela itekako imali razloga za štovanje.
Usprkos cijeni koja je tijekom petnaest godina proizvodnje NSX izjednačavala s puno razvikanijim modelima na tržištu, prodano je preko 18,000 primjeraka ovog modela, te je time osiguran i povratak na tržište koji je ovih dana potvrđen bez ikakvih rezervi i dodatnih najava.
S obzirom na to da sam se o Hondi (odnosno Acuri) NSX tijekom posljednje dvije godine raspisao već nekoliko puta, možda i nema smisla ponavljati gradivo, no s obzirom na konačan proizvod i detalje koji se uz njega vežu, red bi bio da se spomene barem pokoja brojka.
Tako je na prostoru salona automobila u Detroitu službeno potvrđeno kako će novi NSX po izlasku u prodaju negdje tijekom 2016. godine raspolagati s longitudinalno postavljenim V6 Turbo-motorom snage oko 250 konja. To naravno u današnje vrijeme nije ni približno puno, te ovako na papiru (ili na monitoru) pomalo razočarava, no osmijeh na lice će vam se definitivno vratiti kada se spomenu još tri električna motora koji pogone sva četiri kotača putem mjenjačkog sklopa s dva kvačila, te koji bi prema riječima ljudi iz Honde trebali pripomoći maksimalnoj snazi od oko 550 konja.
Sam se sustav ovog pogona na sva četiri kotača prema tradiciji kompliciranja kojoj su Japanci već poslovično skloni naziva „Sport Hybrid Super Handling All-Wheel Drive System“. Zanimljivo, zar ne?!
E sad…u detalje gledano, ovaj se sustav sastoji od dva električna motora koji su smješteni iza prednjih kotača, te jednog električnog motora koji je smješten između motora i mjenjačkog sklopa. Dotični je zadužen za ubrzanje, kočenje i ubrzavanje procesa prebacivanja brzina, što zvuči impresivno, no iskreno, nemam blage veze kako bi to sve zajedno trebalo funkcionirati.
Ono što znam jest činjenica da je upravo s tim električnim motorom bilo itekako puno problema, te su se dva testna primjerka NSX-a uspjela zapaliti zbog njega, no iz Honde poručuju kako su problemi riješeni, te kako je NSX spreman za proizvodnju i „novu revoluciju“.
Što se pak dizajna tiče, hm…treba li uz fotografije zapravo išta komentirati? Naravno da ne, jer je niska silueta vidljiva već iz aviona, a s obzirom na aerodinamička svojstva s kojima je Honda oduvijek bila među vodećim proizvođačima automobila na svijetu, nema sumnje u to da je i novi NSX u tom smislu apsolutno perfektan automobil.
No jedna stavka dizajna ipak zaslužuje komentar, a to je stavka koja podrazumijeva interijer.
Naime, interijer je za NSX bio veliko polje igranja, te su se dizajneri čak četiri puta predomišljali oko njega. Samim time je svaki dosadašnji koncept na raznim salonima automobila još od 2012. godine bio izlagan s crnim staklima, jer Honda jednostavno nije dozvoljavala pogled na nešto što nije gotovo, striktno definirano i (za njih) apsolutno savršeno.
No u Detroitu je interijer pokazan javnosti i što se mene tiče izgleda fenomenalno – moderno, dotjerano i istovremeno na neki način slično interijeru s kojim je prva generacija Honde NSX fascinirala vozače. Sve je nisko, pregledno i nadohvat ruke, te po prvi puta ikad u crveno-crnoj kombinaciji ne izgleda poput recepcije neke javne kuće, već upravo onako kako treba izgledati interijer jednog sportskog automobila.
Ukratko, da…oduševljen sam konačnim izgledom i moram priznati da bih bez problema ponudio jedan od bubrega u zamjenu za suživot s takvim smještajem za volanom.
Uglavnom, kad se sve zbroji i oduzme, Acura NSX definitivno jest revolucija, jer u segment sportskih automobila prva nastupa na scenu kao Hibrid. No ono što je još važnije vezano uz ovaj model jest jednostavna činjenica da je konačno tu. Stvaran, usmjeren i prelijep automobil koji će zasigurno još jednom ostaviti traga u svijetu sportskih automobila.