Je li i Porsche u Dieselgate raljama?
Taj Dieselgate nikako da prestane biti aktualan. Sada su pristigle i nerazjašnjene optužbe za Porsche. Sve tekstove o toj aferi lagodno možemo percipirati kao „nastavit će se“, jer tome svemu očito nikada kraja.
Volkswagen i Dieselgate ne prestaju uveseljavati svijet svojim zajedničkim novostima. Varanja, poricanja, priznanja, povlačenja, isplaćivanja, pad ugleda, rast prodaje i tome slično. Iako VW nije jedino objedinjujuće ime sa skandalom u portfoliju, nekako se za njega pozornost uvijek najlakše lijepi. Zbog veličine i važnosti VW-a, vjerojatno. Iako danas gotovo da ne možemo naći nekoga tko nije negdje „varao“. Tu nam polako dolazi i Porsche.
Barem se tako čini, jer nema službene potvrde. Ono što trenutno imamo su optužbe i poricanja. Zasad. O čemu se točno radi? Nijemci pokušavaju utvrditi (točnije, njemačka agencija za nadzor prometa motornim vozilima – KBA) je li i Porsche imao prste u manipuliranju podacima koji govore o emisiji štetnih plinova te potrošnji goriva.
Trenutačno istražuju jesu li u Porscheu svoje automobile „oplemenili“ ugrađenim uređajima koji bi omogućili vozilima da sami prepoznaju kada ih netko testira na provjeru emisija ugljikovog dioksida. Kako to? Pa pomoću volana, kažu. Zanimljivo, tvrdi se da sporni softver, u čiju se zlonamjernu egzistenciju sumnja, ustvari radi na temelju praćenja volana u automobilu. Ako nema kretanja volana neko vrijeme, pametni softver odmah pomisli: „hm, ništa se ne kreće, možda zato što me testiraju?“ i u skladu s time postupa s automatskim mjenjačem koji pametnim odabirima smanji potrošnju goriva, a posljedično i emisije CO2.
Slatko. Doista se tvrdi da se na taj način manipuliralo rezultatima testiranja. Tko to tvrdi? Njemačko ministarstvo prometa kaže da je dojavu o manipuliranju testovima dobilo od tajnog izvora bliskom Porscheu. Iznutra. Ono što je najzanimljivije kod te cijele metode navodnog varanja jest da to nije izmislio Porsche, nego Audi. Softver je to koji je, nagađa se, smišljen još odavno.
Nije ovo prvi spomen na Audi i Porsche packe. Još prošle godine su se dotična imena našla na piku EPA agencije (američka agencija za zaštitu okoliša). Za promjenu su malo glavni junaci bili trolitarski V6 motori koji stanuju u malo skupljim primjercima Audi, Porsche i Volkswagen automobila. Za njih je opravdanje glasilo da samo imaju softver koji nije dobro opisan u procesu prijave. Oglasio se Porsche i za ove nove optužbe.
Njihov glasnogovornik odlučno poriče sve špekulacije. Kaže da je apsolutno netočno da je softver korišten bilo u kojem Porsche modelu bio namijenjen za manipulaciju štetnim emisijama plinova, već za poboljšanje performansi volana. Eto, oni su svoje rekli, a sad se očekuju rezultati istrage koja je u tijeku. Bilo bi lijepo da je sve bez toliko učestalih optužbi i packi, ali ako ništa, bar nikad nije dosadno.