Je li ovo jedini hvale vrijedan Volkswagen Golf “osmica”?
S obzirom na to da u posljednje vrijeme tržište automobila djeluje poput SUV-džumbusa, rekao bih da na pitanje iz naslova vrijedi odgovoriti s jednim velikim „DA“.
Ali s obzirom na cijenu ovog Golfa, možda bi ipak vrijedilo razmisliti dvaput…
Volkswagen Golf osme generacije na tržište je donio nastavak tradicije. Ali izuzev toga nitko ne može reći po čemu je taj posljednji u nizu Golfova zapravo poseban. Jer dizajnom djeluje suzdržano, interijerom tek nazivno prati moderna vremena, dok motorizacijom djeluje suhoparno i dosadno već na prvi pogled.
Kako tijekom posljednjih godina velika većina proizvođača automobila samo prati umjesto da vodi, tako se i Golf nekako našao u toj ulozi. Jer ekipa iz Wolfsburga već neko vrijeme hoda nekim kudikamo drugačijim putevima od onih na kojima je sam Golf kao model nastao. I uporno se trudi izbrisati trag koji je poput ogromne naftne mrlje u portfelju te marke ostavila afera zvana „Dieselgate“.
Novi modeli s potpisom Volkswagena iz ovog ili onog razloga bilježe solidnu prodaju. I time Volkswagen iz dana u dan bilježi pluseve na svom računu u banci. Ali s druge strane malo koji Volkswagenov model u današnje vrijeme bilo koga fascinira. Dijelom je to zbog „Dieselgatea“, a dijelom i zbog trendovski-orijentiranih modela s kojima se Volkswagen danas nalazi na tržištu. Modela koji se dodvoravaju svim onim idejama s kakvima svijet automobila nije bio zaražen. A tu primarno podrazumijevam SUV i CUV modele koji se i dan-danas kupuju kao da su besplatni.
I upravo zato čudi da se Volkswagen odlučio na tržište ponuditi Golf R u karavanskom izdanju.
Jer karavani su za mnoge predmet sramote. A za ostatak tržišta djeluju i kao da su već odavno umrli i pokopani.
Volkswagen Golf R je dakle dobio svoju karavansku inačicu. I to je dobro iz nekoliko razloga.
Prvi leži u tome što je riječ o praktičnom automobilu u koji je moguće strpati hrpetinu stvari i kupiti pola dućana, pa potom zajedno s obitelji i zlatnim Retrieverom otići na more. Drugi leži u tome što je taj odlazak na more moguć brzinom munje. Jer ne treba zaboraviti da ovaj Golf usprkos grbi na svom stražnjem dijelu i dalje ima dvolitreni Turbo-motor koji na kotače isporučuje 316 konjskih snaga.
A treći razlog leži u tome da je riječ o automobilu koji u rukama „tjunera“ itekako može ispasti zanimljivim projektom. Jer ako ćemo realno, upravo se na taj dio tržišta automobila Volkswagen već desetljećima dobrim dijelom naslanja.
Uglavnom, ako već ništa drugo, onda je lijepo vidjeti karavan među brzim automobilima koji se na današnjem pomalo suhoparnom tržištu SUV-ova i dalje tvrdoglavo prodaju.
Iako ugradnja u Tiguan i Arteon potvrđuju činjenicu koja kaže da dvolitreni Turbo-motor u ovom R-karavanu nije ni približno unikatan, to svejedno ne znači da nije interesantan. Jer uz gore spomenutih 316 konja dotični motor na kotače isporučuje i nekih 418 Nm maksimalnog okretnog momenta (buraz). I uz to još nije Diesel koji dimi, smrdi i zvuči poput traktora. Samim time sve te zanimljive brojke slijede i još zanimljivije performanse. Jer Golf R u svom karavanskom izdanju usprkos zamjetnoj težini do stotke ubrzava za 4,9 sekundi. Odnosno samo 0,2 sekunde sporije od „normalnog“ Golfa GTI s četverim vratima. Stoga je ovdje riječ o jednom stvarno brzom karavanu koji nama poremećenim ljudima itekako ima smisla.
Karoserija je spuštena prema zemlji i ukrašena je s nekolicinom detalja zbog kojih se ovaj karavan razlikuje od susjedovog Diesela na parkingu. Isto vrijedi i za kotače, kočioni sustav i još mali milijun detalja koji od ovog automobila čak i u teoriji čine respektabilnom silom. Što se pogona tiče, riječ je o 4Motion sustavu najnovije generacije koji izuzev sva četiri pogonska kotača utilizira i „Torque Vectoring“ tehnologiju. Samim time bi barem u teoriji ovaj Golf trebao biti brži i upravljiviji nego bilo koji drugi Golf iz ponude.
A to definitivno nije mala stvar s obzirom na to koliko je GTI kao verzija modela evoluirao tijekom posljednjih nekoliko godina.
Uglavnom, sa svim je tim atributima i tehnološkim postignućima ovaj karavanski Golf R doista interesantan.
Čak i kada stoji.
Što se opreme tiče, naravno da je ima hrpetina. Neke su stvari serijske, a za neke treba osigurati još nešto novaca viška, ne bi li se mogle doplatiti. Ali u osnovi je Golf R ionako najopremljeniji Golf koji se može kupiti, pa ne vidim potrebe za doplatama koje nikome nisu potrebne. Uostalom, 19-inčne kotače lakše je kupiti negdje drugdje umjesto u Volkswagenu, a otključavanje maksimalne brzine s 250 na 270 kilometara na sat u današnje vrijeme može svatko s laptopom i nešto znanja o elektroničkim sklopovima unutar automobila. Stoga doista nema potrebe skupo plaćati dodatke koje ionako možete kupiti bilo gdje.
Doduše, uz tzv. „R Performance“ paket dolaze i dva nova moda upravljanja i vožnje ovog Golfa. Ali s obzirom na to da jedan služi isključivo za natjeravanje po Nordschleifeu, a drugi podrazumijeva Drift, nekako mislim da cijela ta priča o doplatama ima smisla kao i prosječan tekst nekog Turbo-folk narodnjaka.
Ili bolje rečeno nikako.
Zapravo jedini pravi problem u ovom trenutku podrazumijeva cijenu ovog automobila. Jer s obzirom na to da karavani nevezano uz snagu i spretnost na cesti u današnje vrijeme definitivno ne spadaju među poželjne karoserijske izvedbe, možda je smiješno reći. Ali najave oko cijene za Golf R u karavanskoj izvedbi podrazumijevaju skoro 50,000 Eura. I to bez nepotrebnog i pomalo smiješnog „R Performance“ paketa opreme.
Iskreno ne znam kakvu su računicu u svemu tome vidjeli oni koji su je postavljali. No za pretpostaviti je kako s takvom cifrom iza sebe nećemo gledati baš pretjerano puno primjeraka ovog automobila. Barem ne na našim cestama kojima u karavanima najčešće putuju taksisti i oni koji se takvima osjećaju.
Stoga za kraj ovog malog osvrta vrijedi priupitati vas cijenjeno čitateljstvo… Biste li za ovu cijenu sami sebi priuštili jedan ovakav plavi karavan s Turbo-motorom i srebrnim retrovizorima? Ili biste radije kupili neki nabrijani SUV?
I ne… Ovo nije retorično pitanje. Jer koliko god da nismo zaljubljenici u SUV-modele, u ovom slučaju čak niti mi ovdje nemamo odgovor.
Barem ne iskren i realan.
A vi?