Je li ovaj Peugeot 208 automobil snova za mlade?
Ovako na prvu čini mi se da je „Black Edition” jedan od najpopularnijih naziva za limitirane serije automobila mainstream proizvođača. A premda entuzijastima uvijek srce malo poskoči na spomen te fraze jer se sjete što znači u kontekstu nekog AMG-a, brzo se smire kada shvate čime se takve specijalne izvedbe izdvajaju kada govorimo o običnim automobilima.
Nemojte očekivati čuda, mogu vam reći odmah u početku. Ali ako jedan BMW može izbaciti limitiranu seriju koja se manje-više od obične razlikuje samo nešto dužim popisom standardne opreme nauštrb onog dodatne, a sve u svrhu prolongiranja određenog modela dok tržište iščekuje potpuno novu generaciju, naravno da će i oni čiji se modeli uklapaju u cjenovno niže rangove u usporedbi s takozvanim premium markama, posegnuti za istim metodama.
Tako je Peugeot lansirao 208-icu na tržište u spomenutom Black Edition izdanju, koje usprkos imenu ne podrazumijeva nužno crnu boju, ali se nudi kao opcija, već se kupac može obradovati odabirom bijele ili sive, što znači da ovog gradskog mališana možete dobiti u svim bojama koje u suštini to nisu. Iako ovakva izvedba ne dolazi s ekstremnim modifikacijama, eksterijer je ipak u nekom stadiju prošao kroz ruke stilista koji su ga opremili 16-inčnim Titane sjajno crnim naplatcima od legure, a sjajno crni lak odabran je i za prednju masku i kućišta retrovizora, čime je misija za blagim unaprjeđenjem estetskog dojma zapravo dovršena. Najveća novotarija u kabini je 7-inčni multifunkcionalni ekran na dodir, kojim se upravlja sustavima kao što su Android Auto, Apple CarPlay, MirrorLink, Bluetooth i DAB digitalni radio.
U redu, sve je to divno i krasno i u skladu s očekivanjima. Valja spomenuti još jedan sporedan detalj u kontekstu ove vijesti, a to je Peugeotovo priopćenje da je 19-godišnja Catie Munnings, britanska vozačica relija koja je za upravljačem 208-ice R2 zasjala na FIA-inom ženskom europskom reli natjecanju osvojivši titulu prvakinje, postala ambasadorica branda i opisala Black Edition kao „u osnovi automobil snova za svaku mladu osobu”. Sasvim logičan komentar za nekoga tko je upravo dobio spomenutu ulogu, ali uzevši u obzir njezinu ljubav prema utrkama i jurnjavi, isti bi mogao navesti nekoga na pomisao kako je ova 208-ica pogonjena nečim na tragu toga. Nažalost, tog nekog brzo će ohladiti činjenica da je pod poklopcem tek 1,2-litreni PureTech benzinac koji razvija skromnih 81 KS. No dobro, čini se da mlade ovih dana ponajviše veseli niska potrošnja, pa će barem biti zadovoljni s deklariranih 4,5 l/100 km u prosjeku.