Je li novi Audi RS5 dovoljno uzbudljiv?
Audi je na ženevskom sajmu automobila skinuo pokrivač s potpuno nove generacije modela RS5 čime je S5 instantno svrgnut s trona kada je riječ o snazi motora. S obzirom na to da se radi o samom vrhu ponude, izgleda li novi RS5 dovoljno uzbudljivo pored ljutih njemačkih rivala u vidu BMW-a M4 i Mercedes-AMG-a C 63?
Ako uzmemo u obzir posjetitelje navedene manifestacije koji nisu internetu ostali dužni svoje mišljenje, zaključit ćemo da Audi RS5 ondje i nije ostavio odveć poseban dojam. Što nećemo automatski protumačiti da je ostavio loš dojam, već je manje-više prošao ispod radara i njegova se prezentacija spomenula u medijima zato što se mora spomenuti. Shvaćamo da razlog tome djelomično leži u činjenici da publika već jako dobro zna što može očekivati od Audija kada su u pitanju RS izvedenice klasičnih modela, pa tako i novi RS5 ničime neće šokirati, već će nastaviti njegovati sebi svojstven stil koji očito odrađuje posao kako treba. RS5 nije toliko okrenut vozačkim osobinama kao što je to M4 i nije tako otkačen kao C 63 AMG, već kao nešto luksuzniji grand tourer pokušava privući kupce koji možda ni sami ne znaju što bi, pa odaberu zlatnu sredinu. I to je u redu.
Vanjski izgled savršeno dočarava karakter ovog automobila, pa tako izmjene u odnosu na S5 nisu previše ekstremne, ali postoje razlike kojima se jasno želi naglasiti da ovo nije još jedan Audi u nizu, već da itekako ima sportske pretenzije. Pritom svakako pomaže činjenica da je Audi već osnovni A5 učinio vizualno širim i nižim, te ga ukrasio razvučenom Singleframe maskom s izraženim horizontalnim linijama, tankim stražnjim svjetlima i još odvažnijom valovitom bočnom linijom između prednjih i stražnjih svjetala. Kao što sam spomenuo i u tekstu o novom A5, smatram da je isti za nijansu manje atraktivan od još uvijek prekrasne prve generacije, što bi onda trebalo vrijediti i za RS5, ali mišljenje bi se lako moglo promijeniti pogledom na automobil uživo, kao što je to često slučaj.
Ispod poklopca motora smješten je novi 2,9-litreni twin-turbo V6 motor koji isporučuje 450 KS i 600 Nm okretnog momenta, a osam-stupanjski automatski mjenjač odrađuje svoje kako bi te brojke stigle do svih kotača na najuglađeniji mogući način. Za pohvaliti je činjenica da je novi RS5 podvrgnut kuri mršavljenja iz koje je izašao 60 kilograma lakši u odnosu na prethodnika, a kako bi to predočio već putem samog eksterijera Audi je omogućio kupcima da odaberu krov izveden u golim ugljičnim vlaknima. Naravno, performanse ovdje ne mogu i neće razočarati, pa će tako 3,9 sekundi do stotke i 280 km/h maksimalne brzine uz opcijski dinamički paket biti sasvim dovoljni za klijentelu koja razmatra kupnju automobila iz ove klase.
Još jedno područje u kojem Audi teško može razočarati je interijer, sada obogaćen Nappa kožnim sjedalima s prepoznatljivim dijamantnim uzorkom, upravljačem s ravnim dnom, ali i posebnim RS ekranom koji pruža informacije o G-silama, okretnom momentu, optimalnim vremenima za izmjenu stupnjeva i pritisku u gumama. Ipak se na kraju dana ovdje radi o sportskom automobilu. Vozi li se kao jedan takav, otkrit će tjedni koji dolaze.