Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • Najčitanije
  • Oglasnik
Piše D.P. 11.03.2017

Hrvatski DOK-ING sprema automobil za serijsku proizvodnju

Sedam godina prošlo je otkada je javnost po prvi puta ugledala električni gradski automobil s hrvatskim potpisom, a u međuvremenu tvrtka DOK-ING njime je obišla relevantne svjetske sajmove poput onih u Frankfurtu i Los Angelesu, te se redovito pojavljivala na domaćim automobilskim događanjima. No, sve do sada nismo mogli čuti ništa konkretno o pokretanju serijske proizvodnje.

DOK-ING XD (LOOX)
DOK-ING XD (LOOX)

Sada se vijest proširila kako tvrtka sa zagrebačkom adresom ulaže velike napore u pokretanje proizvodnje prvog hrvatskog električnog automobila, ako ne računamo tvrtku Rimac Automobili koja se u ovom trenutku orijentirala na maloserijske supersportaše. Podsjetimo kako je u dijelu javnosti koji prati automobilsku industriju tvrtka DOK-ING, inače specijalizirana za proizvodnju robotiziranih sustava i opreme za posebne namjene, prije svega poznata po gore spomenutom jajolikom konceptnom automobilu sa stražnjim slovima u obliku slova X i vrlo neuobičajenim rasporedom sjedala u kabini.

Vjekoslav Majetić, vlasnik i direktor tvrtke DOK-ING
screenshot: Facebook/DOK-ING

Taj je inovativan električni automobil prvo predstavljen kao XD, potom preimenovan u LOOX, a tijekom godina prikazan je u nekoliko raznih boja i inačica. Oni koji su ga osmislili o njemu tvrde sljedeće: „Dizajniran kao luksuzan gradski automobil, LOOX istovremeno pruža veliko zadovoljstvo u vožnji. Doking Space Frame (DSF) aluminijsko podvozje otporno je na sudare, a njegova visoka torzijska krutost osigurava sigurnost i stabilnost. Baterijski prostor je u sredini vozila, a dva ili četiri elektromotora simetrično su postavljena u prednje i stražnje sekcije, čime se dobiva niski centar gravitacije i idealan raspored mase, što poboljšava vozne osobine.”

Višenamjenski kamiončić, električni skuter i gradski automobil tvrtke DOK-ING
screenshot: Facebook/DOK-ING

Novi model koji će nositi ime YD tek čeka na predstavljanje, a potom i planiranu serijsku proizvodnju, te će u osnovi slijediti jednaku recepturu, otkriva direktor tvrtke DOK-ING Vjekoslav Majetić za 24sata. Dakle, radit će se o električnom automobilu manjih dimenzija čiji dizajn potpisuje Igor Jurić, zaslužan i za prethodni model, a konačan izgled još uvijek se drži u tajnosti pa za sada nemamo fotografije niti crteže koji bi najavili novitet. Razlike u odnosu na XD između ostaloga bit će u broju sjedala (četiri u odnosu na tri) i novim LiFePO4 baterijama s kojima bi YD trebao imati autonomiju između 300 i 400 kilometara.

DOK-ING XD (LOOX)
DOK-ING XD (LOOX)

Osim specijalizirane opreme, DOK-ING proizvodi električne skutere za profesionalnu upotrebu, a tvrtka se nedavno pohvalila isporukom od 400 primjeraka u Španjolsku, gdje ih prvenstveno koriste dostavne službe, pošte i iznajmljivači skutera. Ovogodišnji plan je proširiti se na tržišta Italije, Francuske i Nizozemske. Uz to, posjetitelji prošlogodišnjeg zagrebačkog auto showa mogli su razgledati i konceptni multifunkcionalni TomTom, električno vozilo koje se jednostavno može prenamijeniti iz malog kipera u putničko vozilo za prevoženje osam osoba. Najavljeno je da će njegova cijena iznositi oko 150.000 kuna.

Koprivnički električni autobusi također su proizvod hrvatske tvrtke
screenshot: Facebook/DOK-ING

Podijeli s frendovima!

D.P.
U jednakoj mjeri zainteresiran za McLaren F1 i Teslu Model X, dvije krajnosti koje auto-industriju čine nepresušnim izvorom zanimljivosti.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.


Najčitanije

Piše: Vanja Mirosavljević

Run-flat gume: da ili ne?

Piše: Dean Štrlek

Stretching tyre (razvlačenje guma) trend koji lako može postati i opasan!

Piše: Vanja Mirosavljević

TOP 10 najčudnijih off-road vozila

Piše: Vanja Mirosavljević

TOP 10 automobila s najgorim proporcijama

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Eni Pavlić

Nissan Micra K10 Super Turbo – Poslastica iz Japana

Piše: Niko Poznat

Automobili s vraćenom kilometražom u Hrvatskoj mogu koštati i 21% više od svoje prave vrijednosti

Piše: Vanja Mirosavljević

Zašto postoje automobilske trube?

Piše: Niko Poznat

HUAS: Građanima treba ograničiti kupovinu motornog ulja na litru ili dvije

Piše: Mato Pavličević

Kako zimi postići što veći domet električnim automobilom?

Piše: Niko Poznat

Dani tehničke ispravnosti vozila: Besplatna provjera za sigurniju vožnju


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2023. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana