Hoće li Mercedes reći ne dizelašima u SAD-u?
Nakon odluke da na američko tržište ne isporuči C300d 4MATIC, Mercedes-Benz se pojavljuje i u pričama o potpunom stopiranju dizela preko Atlantika.
Već je poznata odluka njemačkog giganta da s C300d 4MATIC modelom ne prodre na američko tržište, no uz to sve češće pristižu informacije (ili dezinformacije) kako Mercedes više neće nikakve dizelaše slati preko bare. Još prije par godina su se mogle pročitati optimistične prognoze o tome kako će se do 2018. godine u Americi broj vozila pogonjenih dizelom udvostručiti i neće im više biti na razini kao što je hibrid. No to je bilo tada.
Matthias Luehrs, Mercedesov drugi čovjek prodaje, priznao je na sajmu u Los Angelesu da se Mercedes-Benz, eto, još uvijek muči da bi mogao dobiti sva potrebna odobrenja za prodaju nekih od dizelskih modela na ljupkom tržištu SAD-a. No, Mercedes ne treba sam plakati, jer ipak nisu samo oni ti koji imaju „američkih“ problema. Certifikacija dizelaša trenutno traje prilično dugo i svi su njemački proizvođači imali tu čast iskusiti lagane poteškoće.
U međuvremenu, dok čeka, njemački proizvođač je odlučio naručiti analizu potražnje dizelaša na američkom tlu. U toj bi se analizi trebao nalaziti čarobni odgovor isplativosti izvoza njihovih automobila u Sjedinjene Države u godinama koje slijede. Luehrs je potvrdio da još nisu došli do zaključka po tom pitanju, ali da je njihova praksa uvijek razvijati modele koje tržište želi. Još jedna novost iz njegovih usta na tom Los Angeles Auto Showu je ustvari ono najzanimljivije: rekao je da je izostanak dizel vozila u SAD-u “teoretska mogućnost”.
Svoju žeđ za dugo iščekivanim odgovorima će u Mercedesu utažiti relativno brzo. Naime, prvi rezultati navedenog istraživanja doći će početkom sljedeće godine. Svejedno, činjenica jest da se cijela potražnja za dizel vozilima smanjila i da se čak i ubrzano snižava protekom vremena ovih posljednjih godina.
U redu kod EPA (američka vladina agencija za zaštitu životne sredine) su u ovom trenutku na čekanju model GLS 350d sa svojim V6 dizelašem, ali također i dizelski GLC i GLE. Sve se, izgleda, previše odužilo, ali unatoč tome Mercedes je, kako kaže, samopouzdan po pitanju toga i siguran da će većina vozila odobrenje i dobiti. Audi je također odlučio ostaviti svega jedan dizelski agregat u svojoj ponudi i to onaj u Q7. Eto, još malo ostavštine Dieselgatea u zemlji čistog atmosferskog zraka.