Piše 11.02.2018

Halo Honda! Je l’ vi to nas zaje…

Znam…užasan naslov. No s obzirom na automobil o kojem je riječ, Honda u ovom slučaju drugačiji nije ni zaslužila.

Ovako počinje nešto "nevjerojatno"...
Ovako počinje nešto “nevjerojatno”…
foto: Honda (India)

Znate li što znači kada neki anglofil za nešto kaže „amazing“.
Ne znate?
Nema problema – zato postoji Googletov „prijevodnik“ (kako bi to rekli domaći jezičari skloni crnim košuljama). Ali da vam skratimo vrijeme tipkanja te rečenice, recimo samo da je riječ o nečem zapanjujućem i nevjerojatnom.
Stoga biste najvjerojatnije (zajedno s nama) očekivali da automobil koji od ovog pojma vuče korijen u nazivu stvarno bude nešto posebno.
…i upravo biste se (i opet zajedno s nama) prevarili „na najjače“.

Ako je ovo istinito oglašavanje, onda...hm...
Ako je ovo istinito oglašavanje, onda…hm…
foto: Honda (India)

Naime, Honda jača svoju poziciju na tržištu u Indiji. Stoga se za to ogromno i od nedavno prema automobilima poprilično sklono tržište Honda zajedno sa svitom ostalih proizvođača automobila svako toliko potrudi predstaviti neki novi model.
Većinom je riječ o jeftinijim i jednostavnijim automobilima, jer usprkos brojnosti ljudstva u Indiji kupovna moć baš i nije toliko velika, ali naravno da se za neke Indijce s dubljim džepovima u ponudi pronađe i skupljih, luksuznijih i u mnogočemu superiornijih modela.
No ovdje usprkos nazivu modela koji znači izvedenicu nečeg zapanjujućeg ni približno nije riječ o jednom takvom automobilu „superiornijeg“ kova.
I ne samo to, već ova Honda nije ni lijepa, ni brza, ni na bilo koji način interesantna bilo kome čije oči funkcioniraju kako treba.

Jeste li već zapanjeni?
Jeste li već zapanjeni?
foto: Honda

Iako se ova Honda iz nekog (nama nepoznatog razloga) naziva „Amaze“, ta je izvedenica pojma „amazing“ istom bliska poput našeg predsjednika sabora s pojmom „sposobnost“. Dakle, nikako.
Uostalom, samo pogledajte ovu varijaciju na temu nekog krnjeg, smanjenog i jadnog Accorda i sve će vam istog momenta biti jasno.
Problem naravno nije samo u ovoj novoj nadi Honde za uspjeh na indijskom tržištu, već i u bazi od koje ovaj automobil vuče svoj dizajn. No zbog svojeg sam razmišljanja o novom Accordu već skupa s ostatkom redakcije dobio hrpetinu pljuski, pa ne bih ponovno ulazio u detalje.
Recimo samo da je dizajnerska baza gadna poput prostrjelne rane na području abdomena, dok se ova umanjena varijacija na temu uz gadost može pohvaliti i jadom, te poprilično visokom dozom bezličnosti.

Fantastične stavke opreme, zar ne?!
Fantastične stavke opreme, zar ne?!
foto: Honda (India)

I da…znam da ova Honda nema veze s Hrvatskom. Znam da u Europi ovaj automobil neće tražiti svoje mjesto pod suncem. Znam i da je riječ o relativno jeftinom automobilu koji za osnovnu namjenu ima biti dostupan širim masama ljudi, te istovremeno ponuditi određenu dozu kvalitete i tehnologije.
Stoga problem nije u onome što bi ovaj automobil trebao predstavljati, već u trudu djelatnika iz odjela marketinga koji se uporno trude kupcima na oči staviti ružičaste naočale.

...a ima ih još.
…a ima ih još.
foto: Honda (India)

Mislim, izuzev apsolutno promašenog naziva za ovaj model, tek letimičnim pregledom navoda i slogana na Hondinim indijskim stranicama nije problem naletjeti na pojmove poput „uglađen“, „dotjeran“, „interaktivan“, „inteligentan“ i „nadahnjujuć“.
Dapače, online-brošura završava s dijelom koji u naslovu navodi „nevjerojatne opcije koje će transformirati vaš svijet“, da bi na kraju sve skupa završilo s fotografijama na koje čak ni za one kojima deves´prva predstavlja vječnu godinu postojanja više ne reagiraju.
Mislim, raspisati se velikim slovima o „transformaciji nečijeg svijeta“ i „nevjerojatnom automobilu“, a onda postaviti fotografije na kojima su istaknuti detalji poput odleđivača stražnjeg stakla, pretinca za rukavice i vjetrobranskog stakla otpornog na toplinu (što je nerazumljivo koliko i smiješno), jednostavno predstavlja dno dna današnjih trendova predstavljanja automobila u sklopu brošura.

Pazite ovaj slogan...
Pazite ovaj slogan…
foto: Honda (India)

I da…opet ponavljam… Svjestan sam da ova „nevjerojatna“ Honda nema veze s našim tržištem i da se nitko u ovom dijelu svijeta neće naći za tim „inteligentnim“ i „nadahnjujućim“ volanom. No u tome niti nije poanta.
Ono u čemu jest svodi se na još jedan primjer poliranja fekalija (da ostanem pristojan) i mazanja ružičaste boje preko očiju onih za čije se novce proizvođači automobila itekako grebu.

Nekome na ovoj fotografiji nije dobro.
Nekome na ovoj fotografiji nije dobro.

Nazvati ovaj automobil „običnim“ bilo bi sasvim dovoljno, ali umjesto toga se odjel marketinga poslužio senzacionalističkim navodima i epitetima koji ne samo da nemaju nikakvog mjerljivog smisla, već sami po sebi vrijeđaju inteligenciju.
Pa iako ne mogu znati kakav je um prosječnog kupca novog automobila u Indiji, svejedno mogu reći da su ovakvi pokušaji izvrtanja istine kroz „fensi“ riječi i slogane jednostavno odvratni.
A to ovaj automobil savršeno pokazuje na jednom „nevjerojatnom“ primjeru.
Slažete li se?

Fantastijalan automobil. Nije li?
Fantastijalan automobil. Nije li?
foto: Honda