Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • Najčitanije
  • Oglasnik
Piše Ivan IGloo Gluhak 17.11.2015

Gran Turismo odlazi korak dalje

Ako ste ikada čuli za uzrečicu „iz neba, pa u rebra“ i barem vam je otprilike jasno što dotična znači, onda će vam biti jasno i kako je stigla i ova vijest.

Gran Turismo - igra koja uporno dokazuje da je više od igre.
Gran Turismo – igra koja uporno dokazuje da je više od igre.
foto: Flickering Myth

Ukratko, Gran Turismo se kao jedan od najvećih i najpoznatijih serijala igara na Playstation konzolama vraća u punom sjaju – i to ne (još) u obliku sedmog nastavka, već nečeg što više sliči na „Prologue“ nastavke ove igre, s kojima je prikraćeno čekanje brzini priklonjenim ljubiteljima igara.
No ipak idemo malčice u detalje, jer ako je suditi prema najavama i kratkom intervjuu koji je tvorac ovog serijala g. Kazunori Yamauchi nedavno ispričao novinarima, već bi ova predigra (hehe) mogla ispasti omanjom revolucijom.

Skoro da i nema bitnog automobila koji nije našao svoje mjesto u GT-serijalu.
Skoro da i nema bitnog automobila koji nije našao svoje mjesto u GT-serijalu.
foto: GTPlanet

Naime, svijet igara oduvijek je usprkos poveznicama sa stvarnim svijetom ipak zadržao distancu i ljubiteljima virtualne stvarnosti  davao do znanja da je ipak riječ o izmišljenom svijetu koji s onim stvarnim nema baš pretjerano puno veze.
Doduše, neki su tvorci igara otišli poprilično daleko u zamućivanju linije koja ta dva svijeta razdvaja, no dokle god kao žitelji tih virtualnih svjetova imamo kontrolere u rukama i blejimo u televizore ili monitore, jasno je da će nas realnost kad-tad natjerati da prestanemo s igrom i posvetimo se nekim drugim stvarima.
Doduše, ponekad je to poprilično teško i moram priznati da su mi pozivi na kavu nakon izlaska Gran Turisma 4 često išli na živce (jer je voziti M3 CSL po Nordschleifeu jednostavno bilo previše dobro), no kada sam se malčice zasitio, sve se i opet vratilo u normalu, što vjerujem da je s mnogim zaljubljenicima u simulacije vožnje identičan slučaj.

Ovako bi trebao izgledati Gran Turismo 7 - kad konačno izađe.
Ovako bi trebao izgledati Gran Turismo 7 – kad konačno izađe.
foto: Gameranx

Prošlo je puno vremena otkad je Gran Turismo 6 ugledao svjetlo dana i moram reći da s tom igrom nimalo nisam bio fasciniran.
Da, grafika je vrlo blizu foto-realizma i sve je (izuzev zvuka automobila) dorađeno do savršenstva, no jednostavno se nisam mogao oteti dojmu da se zaposlenicima unutar tvrtke Polyphony Digital baš i nije dalo raditi. Zašto? Jednostavno zato što je sama igra ponudila jako malo toga što bi se od strane vjernih pratitelja ove igre (tj. kupcima svih nastavaka iz GT-serijala) moglo nazvati novim.
Uglavnom, usprkos briljantnoj grafici i malom milijunu opcija koje igračima stoje na raspolaganju, svejedno sam prvenstveno ostao neugodno iznenađen navodima oko liste automobila.
Naime, dotična je lista reklamirala skoro 1,500 automobila, što je puno iz kojeg god kuta se gledalo. No dotična lista bila je krcata duplikatima, pa se tako na njoj za početak našlo više od 50 varijacija na temu sasvim tvorničkih izdanja Nissanovih modela Silvia i Skyline.
Zatim je tu bio prisutan oveći broj Mazdi RX-7 i MX-5, a ni Hondi S2000 i NSX nije nedostajalo ni pod razno, pa kad se crta podvukla i kada se zbrojio sav taj multiplicirani svijet (pretežno japanskih) automobila, igra nije brojala niti 1,000 automobila.
Naravno da je to i dalje puno, no kada se tome dodaju još tzv. „premium“ automobili kojih je bilo relativno malo u usporedbi s onima koji su nosili „standard“ oznaku i rezolucijom bili podsjetnik na Playstation 2, čovjek doista dobije dojam kako je kvantiteta prevladala u odnosu na kvalitetu.

Jedna od scena kakve ćete uskoro gledati unutar ove "predigre".
Jedna od scena kakve ćete uskoro gledati unutar “predigre” koja iskoro izlazi na tržište.
foto: Polygon

Izuzev broja i rezolucije automobila tu je bilo još nekoliko problema od kojih prvenstveno vrijedi spomenuti hrpu neostvarenih ili tek polu-ostvarenih najava s kojima je ekipa iz PD-a izletjela pri najavama vezanim uz samu igru. Uglavnom, na toj se listi nalazi tek nedavno ostvareni kreator staza, te nekolicina konceptnih automobila koje su autori igre zajedno s proizvođačima automobila (tj. odjelima dizajna pojedinih proizvođača) plasirali u samu igru. No sve to nije bilo ni približno dovoljno s obzirom na „revoluciju“ koju je g. Yamauchi najavljivao prije izlaska ove pomalo „copy-paste“ igre.
S druge strane je nastavljena priča oko tzv. GT Academy organizacije koja kroz rezultate u igri i natjecanja u tom virtualnom svijetu služi kao prvi korak za sve one kojima su utrke automobila željena poslovna karijera i tu je g. Yamauchi odradio lavovski posao.
U sklopu GT Academyja je već nekolicina vozača prošla sito i rešeto, te danas voze za neke od najpoznatijih trkaćih timova na svijetu i osvajaju nagrade, te bilježe zavidne rezultate, što bez Gran Turisma i akademije koja je paralelno s igrom pokrenuta prije nekoliko godina, svijet utrka za te ljude možda nikada ne bi čuo.
No meni kao jednom sasvim običnom igraču sve to i ne znači baš pretjerano puno, s obzirom na to da moje trkaće aspiracije rijetko prelaze granicu dnevne sobe i stoga u GT Academyju vidim distrakciju koja autore odvlači od razvoja igre, te je čini nekako sporednom.
Zato mi Gran Turismo 6 jednostavno nikada nije „sjeo“ kako treba.

S druge strane se upravo pojavila najava nečega što se naziva Gran Turismo Sport.

Iako su mnogi štovatelji GT-serijala zbog ove najave istog momenta od skokovima od sreće skoro izbacili zemlju iz orbite, te su mediji vezani uz svijet igara doslovce bili preplavljeni pozitivnim reakcijama, vrijedi (i opet) napomenuti kako GT Sport ni približno nije gotova igra. Dapače, riječ je o nečemu što je najispravnije usporediti s naslovom GT Prologue koji je svojim postojanjem imao ulogu samo popuniti rupu u vremenu između izdavanja dva nastavka Gran Turisma.
To naravno nije nimalo loše, jer ako već ništa drugo drži entuzijazam prema ovom serijalu igara na životu, no GT Prologue je bio samo najava novog nastavka koju je bilo moguće igrati solo ili s prijateljima (odnosno online), dok je GT Sport u toj domeni otišao itekako dalje.

Čak se i scenografija vraća u GT Sport.
Čak se i scenografija vraća u GT Sport.
foto: Video Gamer

Naime, kako je Gran Turismo već godinama služi kao savršen simulator vozačima, te je kroz GT Academy program i sponzoriranje pojedinih natjecanja i timova aktivan u svijetu utrkivanja, tako ne čudi da je i FIA pokazala svoj interes prema samoj igri.
Reklo bi se da im je dugo trebalo, no nećemo cjepidlačiti.
Uglavnom, GT Sport će izuzev praktične najave svega onoga u čemu će virtualni vozači uživati po izlasku Gran Turisma 7 donijeti i prvu službenu suradnju FIA-e i jednog proizvođača igara.
Dotična će se manifestirati kroz dva online prvenstva, tj. jedno nacionalno i jedno koje će oko sebe okupiti zaljubljenike u jednu od marki automobila unutar igre. Oba prvenstva će kroz sudjelovanje „gejmera“ filtrirati one najbolje, te će po završetku (tj. prije izlaska GT7 na tržište) one najbolje automatski uključiti u veliku i grandioznu ceremoniju, u sklopu koje će virtualci stati rame uz rame s pravim vozačima, te će svima zajedno biti uručene nagrade.
Samim time ne samo da je Gran Turismo postao prvom igrom s kojom se najveća organizacija iz svijeta automobila uspjela povezati na direktan način, već je i jedna od onih igara koje nevjernicima daju do znanja koliko je svijet igara tijekom posljednjih godina uznapredovao i smanjio jaz između virtuale i stvarnosti.

Blagoslovljena FIA daje blagoslov za službena natjecanja unutar igre.
Blagoslovljena FIA daje blagoslov za službena natjecanja unutar igre.
foto: Gran Turismo

Uglavnom, iako g. Yamauchiju i dalje bez problema mogu zamjeriti „copy-paste“ ideologiju koja je tijekom posljednja dva nastavka GT-serijala itekako aktualna, s druge je strane jednostavno nemoguće marginalizirati trud koji Polyphony Digital ulaže u razvoj najnovijeg nastavka jednog od najslavnijih naslova iz svijeta igara.
Tome u prilog vrijedi i spomenuti relativno kratku količinu vremena koja će proći od danas do izlaska ove „predigre“, jer GT Sport na tržište izlazi već na proljeće 2016. godine.
Dakle očekujte da ćemo pratiti razvoj situacije, te da ćemo se po izlasku ove igre na tržište aktivno uključiti u natjecanje na obje strane.
…a do tada vrijedi pričekati i strpjeti se (?).

...do igranja!
…do igranja!
foto: Polygon

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

Piše: Niko Poznat

Projekt Goldfish – Jedini BMW Serije 7 s V16 motorom!

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

FOTO: Trash & Burn 2025: Automobilski spektakl koji se ne propušta

Piše: Niko Poznat

Europski vozači preplaćuju tisuće eura za automobile s vraćenom kilometražom

Piše: Niko Poznat

3. Oldtimer driver Rally u Otočcu

Piše: Niko Poznat

Šesnaest života u sedam dana. Koliko još!?

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Ono kad je Mercedes-Benz ponudio četiri automobila u jednom…

Piše: Niko Poznat

Novi dokument za taksiste: Kartica autotaksi vozača


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana