Gasi Internet i motaj kablove! Porsche 928 ponovno je među nama
Tko bi rekao da će Francuzi oživjeti 928-icu prije nego je to učinio sam Porsche…
Za one među vama cijenjenim čitateljima koji baš i ne pratite „Resto-mod“ scenu, tvrtka Nardone Automotive baš i neće biti poznata. Ali s obzirom na majstore koji unutar zidova dotične tvrtke zarađuju svoju plaću, stvarno ne bi bilo fer ne predstaviti je svekolikom pučanstvu s dijagnosticiranom ovisnošću prema svijetu automobila.
Jer upravo je ova tvrtka mnogim slavnim „Resto-mod“ projektima kumovala na ovaj ili onaj način. I svojim je kumovanjem od svakog od njih učinila nešto posebno.
A ovih se dana to kumovanje pretvorilo u konkretnu proizvodnju koja podrazumijeva vraćanje jednog od legendarnih sportskih automobila na cestu.
Ako ste ovih dana pratili naš maleni kutak posvećen svijetu automobila, onda ste najvjerojatnije pročitali tekst iz serijala „Automobili za hrabre (i pomalo lude)“ u kojem je predstavljen Porsche 928. I to kao automobil koji je u svom originalnom izdanju zaluđivao svijet sportskih automobila skoro dva desetljeća.
Pa ako je tome tako, onda je za pretpostaviti da ne trebam ponovno navoditi sve ono po čemu je 928-ica istovremeno bila poželjan i nepoželjan, ali i apsolutno poseban automobil.
Zato iskreno vjerujem da među vama cijenjenim čitateljima itekako postoje oni koje će ova vijest obradovati poput pune čarape nakon posjeta Svetog Nikole.
Tvrtka Nardone Automotive kao svoj je samostalan projekt ovih dana predstavila svoju viziju moderne i retro 928-ice. I za razliku od mnogih drugih tvrtki koje se na ovaj ili onaj način uklapaju u „Resto-mod“ svijet, ovaj je projekt nazvan kao i originalni automobil koji je 1995. godine sišao s proizvodnih traka u Zuffenhausenu.
Stoga se ne radi o nekom neslužbenom automobilu, već o pravoj novoj 928-ici koja je spremna parirati skupljim i razvikanijim sportskim automobilima novog milenija.
Linija automobila ostala je identična onoj s kojom se Porsche 928 svijetu predstavio krajem sedamdesetih godina prošlog stoljeća. Zato će se mnogi složiti kako global zapravo savršeno podsjeća na to davno minulo vrijeme. Ali detalji poput proširenja na bokovima ipak govore neku drugačiju i moderniziranu priču zbog koje ovaj 928 izgleda genijalno.
Čak su i oni čudnovati “pop-up” farovi nalik očima na Kermitu iz “Muppet Showa” u sklopu ovog “Resto-mod” projekta našli svoje mjesto. I to je detalj bez kojeg 928 ne bi bio 928. Barem ne u potpunosti.
Kako to tijekom posljednjih desetljeća najčešće biva, velika je većina dijelova karoserije izrađena od karbonskih vlakana, što pak znači da je automobil sam po sebi ručni rad. Ali i da raspolaže s nekim modernim svojstvima u kojima karbon kao materijal prednjači nad svim ostalim materijalima koji se koriste u proizvodnji automobila.
I to je sasvim u redu.
Interijer je predivan. Minimalistički, moderan i savršeno izbalansiran između retro-originala i modernih vremena u sklopu kojih je ova ideja na četiri kotača pretvorena u stvarnost. Od opreme je tu sve ono što je modernom vozaču potrebno da bi se za volanom osjećao ugodno, ali poveznica s originalnom 928-icom nimalo ne nedostaje.
Digitalno je sve ono što u takvom obliku treba biti, ali usprkos tome ne fali tipkica i prekidača. Samim time ovaj „Resto-mod“ projekt ne podsjeća na generički izvedene sportske automobile s kakvima se dana hvale neki od proizvođača automobila, već se radi o savršenom balansu između starog i novog.
Sve je naravno presvučeno kožom, karbonom i ručno obrađivanim aluminijem. Sve je ručno rađeno i sklapano unutar zidova ove tvrtke iz Aix-en Provencea.
I naravno, sve izgleda savršeno.
Iako u ovom trenutku nema pretjerano puno informacija vezanih uz performanse ove „Resto-mod“ 928-ice, poznato je kako se pod poklopcem motora nalazi V8 bez respiratornih pomagala koji na stražnje kotače isporučuje nekih 400 konja. Dotični je motor unaprijeđen sa svim mogućim i nemogućim modernim i elektroničkim sustavima zbog kojih je ovaj automobil iz perfekta pomaknut u prezent.
Mjenjački sklop je ručni i raspolaže s ukupno 6 brzina, a u cijeloj se recepturi ove novokomponirane 928-ice našla i špera. To naravno znači da je s ovim automobilom moguće nekontrolirano divljati po parkingu i crtati „krafnice“ po asfaltu. Ali s druge strane zbog adaptivnog ovjesa (s elektroničkim podešavanjem) i Michelin Pilot Sport 5 guma je ovaj automobil moguće i ozbiljno voziti na cesti i na stazi. A to je u svakom slučaju veliki plus. Pogotovo kada se ovaj automobil krene uspoređivati s originalnom 928-icom koja je čak i nekim iskusnim profesionalcima bila pomalo opasna za voziti.
Thierry Nardone kao glavna i odgovorna osoba ispred tvrtke Nardone Automotive oko samog projekta i njegovog nastanka kaže: „Elegancija i prisutnost Porschea 928 su razlozi zašto sam od malih nogu opsjednut ovim automobilom. Mnogi ga ignoriraju i to najčešće bez razloga. Ali kada ga jednom probate voziti, više nema povratka iz fascinacije s kojom ovaj automobil oduvijek dolazi na tržište“.
Dakle, reklo bi se da je ovaj „Resto-mod“ projekt nastao iz pravih razloga. I da na svijet dolazi s potpisom prave osobe.
Samim time vjerujem da će u ovoj novoj iteraciji i sa svojim modernim i retro atributima Porsche 928 iz tvrtke Nardone Automotive zasjati u mnogim garažama. I to rame uz rame s pojedinim 911-icama s kakvima nas iz godine u godinu fascinira tvrtka Singer.
Ali o tom potom. Jer ovaj automobil tek čeka svoju premijeru krajem godine. I to po cijeni koja još uvijek nije poznata.
A do tada ćemo pratiti razvoj situacije, jer ovaj 928 definitivno vrijedi čekati.