Ford Escort RS Cosworth slavi 25. godina postojanja
Legendarni Ford Escort RS Cosworth slavi rođendan!
Ako postoji automobil koji je obilježio 90-te godine onda je to definitivno Ford Escort RS Cosworth. Osim što ga se pamti po karakterističnom izgledu, Ford je svoju popularnost stekao sudjelujući u WRC utrkama gdje je ostavio upečatljiv trag. Naš slavljenik je razvijen po uzoru na nešto razvikanije modele poput Lancia Integrale, odnosno Subaru Impreze, a sudjelovao je u WRC utrkama grupe A gdje je u četiri godine deset puta pobijedio na različitim etapama.
Iako je njegov razvoj započeo krajem osamdesetih, javnosti je službeno predstavljen 1992. godine. Razvoj je obilježen brojnim poteškoćama, a koje su se u prvom redu odnosile na probleme sa sustavom upravljanja. Unatoč tome napori Forda su urodili plodom i stvoren je osebujni Cosworth. Njegov dizajn pripisuje Stephen Harper kojemu je ovaj projekt ujedno bio i prvi koji je odradio za Ford. U četiri godine koliko se proizvodio, ukupno je proizvedeno oko 7.000 primjera.
Srce Coswortha je 2.0 litreni redni četverocilindraš koji je uparen s ručnim petbrzinskim mjenjačem uz pogon na sve kotače. Cosworth do stotke sprinta za 5.7 sekundi, a maksimalna brzina ograničena je na, za to razdoblje solidnih, 237 km/h. Spomenuti motor razvija 225 konjskih snaga pri 310 Nm okretnog momenta.
Kako bi uspio zadovoljiti stroge propise FIA-e, a koji se tiču posebnih specifikacija za dobivanje službene licence, Ford je razvio dvije verzije Coswortha. Prva serija je tako bila oplemenjena Garrett T3 turbopunjačem za razliku od druge koju je Ford htio učiniti nešto manje zahtjevnom za vožnju.
Iako je Ford htio Cosworth pretvoriti u globalno popularnog sportaša koji će osvajati naslov za naslovom to mu baš i nije pošlo za rukom. Osim već spomenutih pobjeda nije zabilježio ni jedan spektakularniji uspjeh. Konkurencija na uzoru koje je bio projektiran uvijek je bila ispred njega. 1996. godine prekida se proizvodnja zbog problema s emisijama štetnih plinova. U vrijeme kad je bio aktualan cijena mu se kretala oko 25.000 eura, dok se danas može kupiti po duplo većoj cijeni.