FJ Company restaurira legendarne Toyotine terence
Kao glavna misija tvrtke FJ Company iz Miamija na službenim se stranicama navodi „odrađivanje najboljih restauracija Toyote FJ40 na svijetu“. U ponudi je nekoliko „restomod“ paketa, a naravno ovisno o debljini novčanika moguće je svaki primjerak u potpunosti prilagoditi vlastitim željama i potrebama.
U današnjem svijetu, u kojem od svih vozila s povišenom podnicom glavnu riječ vode raznorazni crossoveri čiju vanjsku mišićavost često ne prate nikakve terenske sposobnosti, oni pravi terenci koji doista mogu osigurati izvlačenje iz bilo kakve nevolje izvan asfalta gotovo da se mogu nabrojati na prste jedne ruke. No, za očekivati je da više nema toliko tih “pravih” terenaca, budući da njihova sposobnost ionako dolazi do izražaja samo u rukama nekolicine pojedinaca koji svoje slobodno vrijeme vole provoditi stvarajuće puteve ondje gdje to ljudska vrsta do tada nije zamislila. Za sve ostale, u kontekstu svakodnevne upotrebe takozvani soft-roaderi logičniji su odabir.
Za te hobiste ipak postoje neke opcije, od kojih brojne potječu iz nekih minulih vremena. Kao jedan od sinonima za terensko vozilo godinama se provlačilo ime Land Cruiser, koje je Toyota 1951. godine nadjenula svojem viđenju konkurenta tada popularnim Jeepovima. Iznimno dugovječan model do današnjeg je dana prošao niz transformacija, a premda danas dolazi u paketu s nekim novim vrijednostima, dodvoravajući se kupcima luksuznih Range Rovera i Mercedes-Benza, i dalje prije svega stoji kao jedno od najsposobnijih terenskih vozila u ponudi i rijedak primjerak koji koristi „body on frame“ arhitekturu.
Dio te bogate povijesti i tradicije ovog vozila čini i serija FJ40, za čiju se restauraciju i obnovu prema modernim standardima specijalizirala navedena tvrtka FJ Company, koja je najnovijim primjerkom proizašlim iz njihove radionice pokušala na SEMA Showu u Las Vegasu ukrasti koji pogled pored već pomalo dosadne ergele Mustanga i Camara. U potpunosti restauriran FJ43 prezentiran je kao vozilo koje je sposobno boriti se sa svakodnevnom vožnjom autocestom, ali i uhvatiti u koštac sa surovim terenima Aspena – otuda i naziv The Aspen Project.
Iako na prvu izgleda u potpunosti vjerno originalu, ova je Toyota dobila niz elemenata koji su tekovina novijeg doba. Primjerice, motor je 4,5-litreni redni šestak 1FZ s Haltech elektroničkim ubrizgavanjem goriva, sposoban razviti snagu od 210 „konja“, a uparen je s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem iz FJ80 modela. Osim toga, novosti uključuju servo upravljač, prednje disk kočnice i Old Man Emu ovjes, dok će u pohodu na neprohodno pomoći vitlo, LED svjetla za maglu i zaštitni kavez za slučaj da nešto pođe po zlu. Interijer je u suštini zadržao klasičan izgled i s modernim se elementima nije pretjeralo, ali ovaj je FJ43 ipak obogaćen određenim stvarčicama za ulizivanje modernom šoferu. To su digitalni instrumenti, LED ambijentalno osvjetljenje, kamera za vožnju unatrag, premium audio sustav s Bluetooth povezivošću i Recaro SPEED sjedala.