Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • Najčitanije
  • Oglasnik
Piše Ivan IGloo Gluhak 28.11.2014

Dvostruka mjerila za Jaguar

Ne bi vjerovali, no u ovom slučaju  nije riječ o Kini i kopiranju nekog od modela jedne od najslavnijih marki iz svijeta automobila, već o dvije vijesti koje su u maloj suprotnosti jedna s drugom.

Jaguar F-Type R Coupé
Jaguar F-Type R Coupé
foto: CarBuzz

Kada negdje u društvu fanatičnih ljubitelja svijeta automobila na dnevni red dođe tvrtka Jaguar, moguće se sjetiti nekolicine stvari i modela. No generalno gledano, uz sve Jaguarove legendarne i uspješne modele veže se baza koja podrazumijeva motor smješten sprijeda i stražnje kotače koji pogone veliku većinu modela ove tvrtke.

Naravno, bilo je tu izuzetaka poput modela XJ-220 ili XJS-15 koji su također obilježili Jaguar (i skoro tvrtku izbrisali iz globalnog adresara proizvođača automobila), no to su samo iznimke koje zapravo potvrđuju pravilo.

Jaguar XJ220 - po mnogima i dan-danas čista definicija super-automobila
Jaguar XJ220 – po mnogima i dan-danas čista definicija super-automobila
foto: Top Car Rating

Tijekom posljednjih je godina Jaguar na američkom tržištu sve uspješniji, pa se tako Amerima u sklopu pojedinih modela ponudilo svega i svačega, no problem je u tome što nekolicina prodajnih salona kontrolira kompletan uvoz automobila ove marke, te većina Jaguarovih modela ne prolazi fazu personalizacije.

E sad, je li to stvar neke poslovne politike ili sveopće lijenosti tamošnjih prodajnih salona, ili se pak radi o lijenosti kupaca kojima je vlasništvo Jaguara dovoljno samo po sebi, ne zna se, no činjenično stanje govori o tome da je tako.

Gledajući ovakve fotografije čovjek doista poželi biti ratni profiter ili uspješni kriminalac
Gledajući ovakve fotografije čovjek doista poželi biti ratni profiter ili uspješni kriminalac
foto: Jaguar Press Release

Kako bi Jaguar tome doskočio, te američke kupce barem na prvi pogled učinio posebnima, prije nekoliko dana je stigla vijest da će na američkom tržištu aktualni Coupé / Roadster pod nazivom F-Type biti ponudi isključivo s pogonom na sva četiri kotača. To je naravno presedan s kojim Jaguar pokušava privući nove kupce ovog modela, no na neki način i izdvojiti samo tržište, što nikako nije loša poslovna strategija.

Uglavnom, uz automatske mjenjače i tek opciju ugradnje onih manualnih koje će isključivo vlasnici V6-modela imati kao mogućnost, u Jaguaru se nadaju još boljim vremenima u sklopu kojih bi prodaja prema nekim projekcijama do kraja 2015. godine trebala narasti za više od dvadeset posto u odnosu na (još uvijek) tekuću 2014. godinu.

Panoramsko izdanje Jaguara F-Type R Coupé
Panoramsko izdanje Jaguara F-Type R Coupé
foto: CarBuzz

Za nas koji živimo „s ove strane velike bare“, Jaguar F-Type će i dalje biti više okrenut tradiciji, te će podrazumijevati pogon na stražnje kotače, dok će se pogon na sva četiri kotača nuditi isključivo kao (skuplja) opcija.

U toj maniri tradicionalizma će i mjenjački sklop biti moguće naručiti u obliku šest-brzinskog „manualca“ koji je za ovaj model nedavno razvijen u suradnji s renomiranom tvrtkom ZF, te koji u tehnološkom smislu podrazumijeva nekolicinu dosad nikad viđenih noviteta. No kako nisam toliko tehnički potkovan i prestao sam se igrati auto-mehaničara još u mladim danima, možda je bolje da o tim dijelovima automobila ne ulazim u detalje, te jednostavno kažem kako sam siguran da je s obzirom na razvoj od ukupno četiri godine dotični mjenjački sklop zasigurno jako dobar.

U bijeloj boji ovaj Jaguar doista izgleda posebno
U bijeloj boji ovaj Jaguar doista izgleda posebno
foto: CarBuzz

Uglavnom, kako u ovim momentima stvari stoje, Jaguar F-Type će u svojoj Coupé verziji itekako fascinirati sve one koji s tim modelom dođu u doticaj, dok će s druge strane F-Type Roadster i dalje oko sebe okupljati polu-djedice koji proživljavaju sve blagodati koje sa sobom donosi kriza srednjih godina.

Također vjerujem da će postojeće „R“ verzije obje varijacije na temu modela fascinirati i one kojima pojam brzine ne znači puno ukoliko tu i tamo pri prolascima zavoja ne uništavaju stražnje kotače, tako da vezano uz F-Type ispada kako će i nadalje svi aktualni i budući vlasnici, te oni koji samo sline nad ovim modelom biti sretni i zadovoljni.
Nadam se samo da i ovaj automobil nećemo imati prilike gledati u rukama tikvana koji ne znaju ni što imaju u rukama, a kamoli da znaju uživati u tome na normalan način.
No Jaguar nije Maserati, pa vjerujem da su šanse za takvog što ipak itekako smanjene.

Promo-fotografija za pogon na sva četiri kotača
Promo-fotografija za pogon na sva četiri kotača
foto: Jaguar Press Release

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Nakon pola stoljeća pod zemljom: Chevy Vega i Kawasaki ponovno na svjetlu dana

Piše: Niko Poznat

EUROPSKO RALLY PRVENSTVO STIŽE U HRVATSKU POČETKOM LISTOPADA – automobilistički spektakl u Zagrebu uvod u povratak WRC-a 2026.

Piše: Niko Poznat

Fiat predstavio prvi automobil s dijelovima od reciklirane ambalaže za piće

Piše: Niko Poznat

Više prometnih nesreća s toplijim vremenom: Stručnjaci otkrivaju najrizičnije mjesece na hrvatskim cestama

Piše: Niko Poznat

Savjeti za putovanja u ljetnim mjesecima

Piše: Niko Poznat

Projekt Goldfish – Jedini BMW Serije 7 s V16 motorom!


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana