Dvostruka mjerila za Jaguar
Ne bi vjerovali, no u ovom slučaju nije riječ o Kini i kopiranju nekog od modela jedne od najslavnijih marki iz svijeta automobila, već o dvije vijesti koje su u maloj suprotnosti jedna s drugom.
Kada negdje u društvu fanatičnih ljubitelja svijeta automobila na dnevni red dođe tvrtka Jaguar, moguće se sjetiti nekolicine stvari i modela. No generalno gledano, uz sve Jaguarove legendarne i uspješne modele veže se baza koja podrazumijeva motor smješten sprijeda i stražnje kotače koji pogone veliku većinu modela ove tvrtke.
Naravno, bilo je tu izuzetaka poput modela XJ-220 ili XJS-15 koji su također obilježili Jaguar (i skoro tvrtku izbrisali iz globalnog adresara proizvođača automobila), no to su samo iznimke koje zapravo potvrđuju pravilo.
Tijekom posljednjih je godina Jaguar na američkom tržištu sve uspješniji, pa se tako Amerima u sklopu pojedinih modela ponudilo svega i svačega, no problem je u tome što nekolicina prodajnih salona kontrolira kompletan uvoz automobila ove marke, te većina Jaguarovih modela ne prolazi fazu personalizacije.
E sad, je li to stvar neke poslovne politike ili sveopće lijenosti tamošnjih prodajnih salona, ili se pak radi o lijenosti kupaca kojima je vlasništvo Jaguara dovoljno samo po sebi, ne zna se, no činjenično stanje govori o tome da je tako.
Kako bi Jaguar tome doskočio, te američke kupce barem na prvi pogled učinio posebnima, prije nekoliko dana je stigla vijest da će na američkom tržištu aktualni Coupé / Roadster pod nazivom F-Type biti ponudi isključivo s pogonom na sva četiri kotača. To je naravno presedan s kojim Jaguar pokušava privući nove kupce ovog modela, no na neki način i izdvojiti samo tržište, što nikako nije loša poslovna strategija.
Uglavnom, uz automatske mjenjače i tek opciju ugradnje onih manualnih koje će isključivo vlasnici V6-modela imati kao mogućnost, u Jaguaru se nadaju još boljim vremenima u sklopu kojih bi prodaja prema nekim projekcijama do kraja 2015. godine trebala narasti za više od dvadeset posto u odnosu na (još uvijek) tekuću 2014. godinu.
Za nas koji živimo „s ove strane velike bare“, Jaguar F-Type će i dalje biti više okrenut tradiciji, te će podrazumijevati pogon na stražnje kotače, dok će se pogon na sva četiri kotača nuditi isključivo kao (skuplja) opcija.
U toj maniri tradicionalizma će i mjenjački sklop biti moguće naručiti u obliku šest-brzinskog „manualca“ koji je za ovaj model nedavno razvijen u suradnji s renomiranom tvrtkom ZF, te koji u tehnološkom smislu podrazumijeva nekolicinu dosad nikad viđenih noviteta. No kako nisam toliko tehnički potkovan i prestao sam se igrati auto-mehaničara još u mladim danima, možda je bolje da o tim dijelovima automobila ne ulazim u detalje, te jednostavno kažem kako sam siguran da je s obzirom na razvoj od ukupno četiri godine dotični mjenjački sklop zasigurno jako dobar.
Uglavnom, kako u ovim momentima stvari stoje, Jaguar F-Type će u svojoj Coupé verziji itekako fascinirati sve one koji s tim modelom dođu u doticaj, dok će s druge strane F-Type Roadster i dalje oko sebe okupljati polu-djedice koji proživljavaju sve blagodati koje sa sobom donosi kriza srednjih godina.
Također vjerujem da će postojeće „R“ verzije obje varijacije na temu modela fascinirati i one kojima pojam brzine ne znači puno ukoliko tu i tamo pri prolascima zavoja ne uništavaju stražnje kotače, tako da vezano uz F-Type ispada kako će i nadalje svi aktualni i budući vlasnici, te oni koji samo sline nad ovim modelom biti sretni i zadovoljni.
Nadam se samo da i ovaj automobil nećemo imati prilike gledati u rukama tikvana koji ne znaju ni što imaju u rukama, a kamoli da znaju uživati u tome na normalan način.
No Jaguar nije Maserati, pa vjerujem da su šanse za takvog što ipak itekako smanjene.