Dva Guinnessova rekorda i dva posljednja pozdrava za Mini
Pogađate li već o kojem se proizvođaču automobila radi?
Prije nekoliko dana je na stranicama našeg malog internetskog kutka posvećenog automobilima objavljena hrpetina dodatne opreme s kojom su u BMW-u odlučili spasiti Mini kao brand i kao seriju modela na koje tržište sve manje i manje obraća pozornost.
Samim time su pokušali tržištu ponuditi još nekoliko razloga zbog kojih bi Mini-ergela i dalje trebala ostati konkurentna.
S jedne strane je tržište očito počelo govoriti „ne“ svojevrsnoj retro-maniji koja već godinama trese svijet automobila, dok s druge strane Mini već u startu nije jeftin, a kako je sam po sebi više modni izričaj nego automobil, naravno da je i toj modi polako isteklo vrijeme.
Iako moram priznati da mi se nekolicina viđenih detalja vezanih uz Mini itekako dopala kada sam ih imao prilike vidjeti na Motor Showu u Essenu, svejedno mislim da taj trendovski-orijentiranog branda neće potrajati još dugo u ovom obliku, a prema posljednjim informacijama od strane ove tvrtke izgleda da nisam jedini koji tako misli.
Naime, kako Mini u ovom momentu na tržište nudi nekoliko karoserijskih izvedenica svog jedinog modela, dalo bi se pretpostaviti kako na tržištu svaki od njih prodajom pokazuje da ima smisla. No iako Cooper, Paceman i Countyman i dalje bilježe koliko-toliko uspješne prodajne rezultate, za Coupé i Cabriolet verzije više nema tolerancije, pa samim time ni spasa.
To je prije nekoliko dana potvrđeno kroz objavu koja ukratko kaže da se te dvije varijacije na temu ovog automobila jednostavno gase i otklanjaju iz daljnjih planova, tj. dotični se jednostavno prestaju proizvoditi.
Razlozi nisu navedeni ni približno konkretno, već iz Minija stiže tek kratko objašnjenje koje glasi „prodaja je tijekom posljednjih mjeseci bila manja od očekivane“, no koliko god da su iz Minija ponudili šturo pojašnjenje, vjerujem da je upravo to i istina.
Mislim, ako se realno pogleda, Mini Coupé je sve samo ne poželjan automobil za sve one koji su rođeni s ukusom, pa stoga ni ne čudi manjak prodanih primjeraka. Dapače, po izlasku ove izvedenice modela su se mnogi zapitali „čemu ovo?“, što pak također ide u prilog slaboj prodaji i aktualiziranom prekidu proizvodnje kao posljedici tog trenda. No Cabriolet se prodavao poprilično dobro i zapravo je predstavljao onu ljepšu stranu tih retro-orijentiranih modnih detalja na četiri kotača, pa moram priznati da me ovakav potez zapravo malčice i čudi.
No bilo kako bilo, obje izvedenice vrlo uskoro odlaze u povijest i tu nema pogovora.
Kako ista sudbina ne bi zadesila ostatak retro-ponude s kojom Mini već godinama dolazi na tržište, s druge strane svijeta je g. Han Yue kao kineski prvak u Driftu odradio show-program s kojim je Mini ušao u Guinnessovu knjigu rekorda – i to dvaput, tj. u dvije različite kategorije.
Prvi je rekord zapravo manje-više klasičnog tipa, jer se ukratko radi o paralelnom parkiranju između dva automobila, što je među određenim ljubiteljima tehničke vožnje zapravo jedna od dražih disciplina. Stoga ne čudi kako je proteklih godina udaljenost dva automobila između kojih je potrebno „parkirati“ automobil nekoliko puta smanjivana, te je tako iz godine u godinu zbog sve manje mjesta rušen rekord u ovoj kategoriji. Prije tri godine je s ukupno 15 cm udaljenosti između dva parkirana automobila gore spomenuti kineski gospodin bio vlasnik titule rekordera u ovoj kategoriji, no prošle je godine s ukupno 8,6 cm udaljenosti titulu rekordera preuzeo Britanac Alistair Moffat, što je (naravno) moralo rezultirati daljnjim pokušajima od strane za volanom iznimno sposobnog Kineza.
Dotični je prije nekoliko dana uspio iz stanja kretanja u stanje potpune statike između dva automobila dovesti Mini u samo 8 centimetara udaljenosti, čime je za ukupno 0,6 cm preuzet rekord i Han Yue ponovno stoji kao najpreciznija osoba na svijetu u toj kategoriji Guinnessovih rekorda.
Druga mi pak kategorija nikako nije jasna, tj. moram priznati da sam se itekako zapitao „čemu to“…
Ukratko, radi se o broju punih krugova koje vozač radi unutar jedne minute, vozeći „po boku“ oko automobila koji istovremeno pravocrtno vozi na dva kotača.
Zvuči komplicirano koliko i glupo i nepotrebno, zar ne?!
No bilo kako bilo, Han Yue je još jednom pokazao zašto je neprikosnoveni kineski prvak u Driftu, jer je za volanom BMW-a M4 uspio napraviti punih deset krugova oko Minija koji je na dva kotača prolazio stazom.
To je naravno ušlo u Guinnessovu knjigu rekorda, no za razliku od ove prve kategorije u sklopu koje se promovira znanje parkiranja, ova druga nema konkurencije niti prije postavljenog rekorda.
No to je pak vjerojatno tako, jer dotična radnja usprkos svojoj atraktivnosti isto tako nema niti pretjeranog smisla.
Mini je naravno u svemu tome spomenut kao marka koja proizvodi automobile s kojima su ovakve eskapade moguće, pa se sve zajedno može protumačiti kao jedna dobro osmišljena reklama.
No koliko će dotična reklama zapravo imati efekta, tek ćemo vidjeti.