Dieselgate vs Fiat Chrysler
Iako je prošlo već dosta vremena od dieselgata priče vezane uz njega ne prestaju. U novoj koju donosimo, Njemačka je odlučila vratiti milo za drago Fiat Fhrysleru. Što se dogodilo? Krenimo
Dieselgate je do sada bio česta tema novinskih naslova, a posljedice koje su zbog njega nastale oštetile su proizvođače automobila za nekoliko milijardi dolara. U pismu koje je objavljeno javnosti, Njemačka Vlada, što je vrlo interesantno, optužuje grupaciju Fiat Chrysler da njegovi 2.0 litreni motori baš i nisu toliko „EKO“ koliko bi trebali biti. Ministar transporta u pismo EU Komisiji krajem kolovoza, navodi kako postoje dokazi kako je spomenuta grupacija varala na testovima koristeći određene spravice u ispušnom sustavu.
Prema navodima magazina WirtschaftsWoche, korištena je „specijalna mješavina dušikovog oksida koji je u nekoliko ciklusa očistio ispušni sustav i tako smanjio količinu nedozvoljenih tvari“. Modeli koji su zahvaćeni novim dieselgatom su Fiat 500X i Jeep Renegade. Tu je krenulo prebacivanje loptice između dvije zemlje o prikazivanju rezultata testiranja i o samom testiranju, odnosno sukladnosti s normama. Talijani tvrde da njihov proizvođač zadovoljava svim propisanim normama, dok Nijemci tvrde drugačije. Postavlja se pitanje, tko na kraju vara na testovima? Vrlo vjerojatno svi, a napad je najbolja obrana.
Nijemci nisu imali mira u duši sve dok nisu detaljnije analizirali način na koji optužena grupacija vara na testovima. Detaljnom analizom nekoliko modela otkriveno je kako već spomenuta spravica u ispušnom sustavu radi ravno 22 minute, a za obavljanje testiranja je potrebno ni više ni manje nego 20 minuta, tako barem navodi ekipa iz Der Spiegel. U tom vremenu ispušni sustav se „očisti“ od svega nedozvoljenog i rezultat testa je prolazan. Kakvi će biti idući potezi i hoće li se nastaviti udarci i, popularno rečeno, iznositi prljavo rublje, pokazat će vrijeme.