Chevrolet i Ford kao dokaz da Ameri nisu normalni
…no u ovom slučaju je sva nenormalnost apsolutno pozitivna.
Tvrtke Chevrolet i Ford nikome ne treba posebno predstavljati, jer Ford na praktički svim kontinentima još od početka prošlog stoljeća uporno proizvodi i prodaje automobile, dok Chevrolet tijekom posljednjih godina djeluje globalno i u praktički svim segmentima auto-industrije.
Isto tako štovateljima auto-industrije ne treba posebno predstavljati Ford Mustang i Chevrolet Camaro koji na tržištu praktički oduvijek djeluju kao apsolutni rivali.
Doduše, Camaro je u usporedbi sa zlatnim vremenima Mustanga s obzirom na količinu prodanih primjeraka ispada poput neukog djeteta, no u današnje vrijeme i „retro-manije“ koja dio svijeta američkih automobila vraća u slavnu „Muscle-car“ eru Mustang i Camaro imaju skoro podjednake prodajne rezultate i isto tako podjednake horde štovatelja ogromnih motora i ravnih prometnica.
Tijekom posljednjih mjeseci su i Ford Mustang i Chevrolet Camaro na tržište izašli u sklopu svojih najnovijih inkarnacija, te izuzev još više snage i upotrebljivosti donijeli i najnovije borbeno polje na kojem će se tijekom vremena koje dolazi moći mrko gledati. Naravno da tu podrazumijevam nove i „ekonomične“ Turbo-motore koji su u kombinaciju s ova dva automobila stigli iz Europe.
Fordov EcoBoost dolazi iz Focusa, dok EcoTec, koji svoje mjesto nalazi pod haubom Camara stiže iz Opelovih redova. No to već i vrapci na granama znaju.
U pravilu je jedina nepoznanica vezana uz ta dva motora ona koja povlači pitanje „što im je pobogu to trebalo?“, no na to pitanje ionako neće odgovoriti nitko iz redova zaljubljenika u automobile.
Dapače, umjesto ljudi s izraženim afinitetima prema svijetu automobila će takva pitanja strateški izbjeći ljudi u odijelima koji u sklopu svog zaposlenja nisu zaduženi za performanse i vozački gušt, već za brojanje novaca i vlastitih bonusa na kraju godine.
Uglavnom, kako ipak postoji ona stara narodna mudrost koja kaže da „iznimke potvrđuju pravilo“, tako se u toj maniri ipak pojavilo svjetlo na kraju tunela…ili bolje rečeno piste.
Naime, kako u Fordu i u Chevroletu itekako dobro znaju da se za volanom nekih od njihovih modela ekipa željna adrenalina itekako voli utrkivati na četvrt milje, već se nekoliko godina iz obje tvrtke na tržište pojavljuju tvorničke trkaće izvedenice modela Mustang i Camaro.
Uglavnom, kako su ova automobila u sklopu svojih najnovijih inkarnacija danas aktualni, eto nam i novih tvorničkih trkača u čijim će mogućnostima na drag-stazi moći uživati oni koji su dovoljno dubokog džepa, te oni kojima je adrenalin za volanom jedna od glavnih okosnica u životu.
Chevrolet je u javnost izašao prije nekoliko dana, te svijetu geodetskih utrkivanja prikazao Camaro COPO – trkaći automobil koji svoje postojanje duguje onim cestovnim verzijama u kojima „obični“ ljudi mogu uživati.
Radi se o olakšanoj i apsolutno usmjerenoj verziji Camara koja za osnovnu ideju postojanja ima samo nemilo ubrzavati i od svojih vlasnika na stazi činiti pobjednika.
Tako bi otprilike zvučao očekivani scenarij za ovaj automobil – tim više što se pod poklopcem motora mogu naći opako modificirane verzije V8-motora: 5,7-litarski i kompresorom potpomognuti „350“, novi 6,2-litarski „376“ i već otprije poznati 7-litarski „427“. Sva tri motora dolaze u kompletu s trkaćim automatskim mjenjačem s tri brzine i svim ostalim stvarčicama koje su prijeko potrebne da bi ova mrcina od automobila mogla što lakše krenuti i jurcati po ravnom.
Ford je bez ikakvih ustezanja prihvatio izazov, pa se ovih dana kao direktan konkurent Camaru na stazi pojavio i Mustang Cobra Jet.
Dotični je također itekako poznat svijetu geodetskih utrka na četvrt milje, no za razliku od Chevroleta, Ford za svoju trkaću jurilicu nije specificirao što se konkretno nalazi pod haubom, te oko toga u ovom momentu svi zajedno možemo samo izbacivati pretpostavke i ideje.
Ono u što sam siguran jest da se radi o V8-motoru potpomognutim s kompresorom, jer prema navodima iz Forda, „Mustang Cobra Jet koristi motor čijih se 75% dijelova može naći i u sklopu Mustanga GT“. To bi u prijevodu značilo da se radi o zapremini od nekih 5+ litara, te o snazi koja debelo prelazi brojku 500, pa vjerujem da u tom dijelu priče o ovom automobilu neće biti pretjerano velikih iznenađenja usprkos opakom trudu koji Ford ulaže u taj faktor.
Oba su automobila rađena prema specifikacijama asocijacije NHRA, koja se u svojstvu velikog brata obavezno pojavljuje u kontekstu automobila za utrke ubrzanja u Americi. Samim time oba automobila u popisu „opreme“ imaju specijalne uređaje, posebno izgrađenu šasiju, zaštitni kavez i oveću količinu mehaničkih sustava zaštite, tj. na stazu dolaze kompletno „opremljeni“ za suluda ubrzanja i postizanje kratkih vremena prolaska staze od 402 metra.
Sve to većini ekipe izvan granica SAD-a neće baš značiti pretjerano puno, no svejedno mislim da je ova dva automobila itekako bitno spomenuti.
Zašto?
Jednostavno zato što se kroz njihovo postojanje vidi da američkom auto-industrijom još uvijek nisu apsolutno zavladali ljudi u odijelima, koji u prljavim i masnim rukama umjesto ključeva drže svoje pametne telefone i pričaju o „biznisu“.
Ne znam koliko će to značiti cijenjenom čitateljstvu našeg malog internetskog portala posvećenog svijetu automobila, no vjerujem da će nekima ipak puno značiti da se Chevrolet i Ford još uvijek orijentiraju prema željama svojih štovatelja i kupaca – usprkos trendovima koji podrazumijevaju ekonomiju, ergonomiju, ekologiju i još nekolicinu „ija“, te usprkos „pozitivnom poslovanju“, „kvartalnim dobitima“, „krivuljama rasta“ i svim ostalim okosnicama poslovanja kojima su današnji „biznismeni“ apsolutno skloni.
Stoga nema druge, nego jednostavno pozdraviti postojanje ova dva automobila – ma koliko nepraktični i smiješni oni bili nekima od nas.
Mislim da je to sasvim dovoljno za ponuditi u smislu zaključka jednog ovakvog teksta.
A vi?