Cadillac izbacuje novi model CTS-V, i time poručuje Nijemcima da se gone
Kuda konkretno, nije precizirano, no jedno je sigurno – Audi, BMW i Mercedes-Benz dobili su itekako jakog konkurenta u klasi brzih limuzina.
Ako kojim slučajem na tržištu tražite brzu limuzinu, izbor je već postao poprilično dosadan.
Da, u konkurenciji postoje Maserati Quattroporte i Jaguar XF-R, no realno gledano, na dotične tvrtke i njihove modele se i dan-danas od strane „ziheraša“ gleda kao na upitne u smislu kvalitete.
To je naravno dijelom opravdano razmišljanje, jer u osamdesetim i devedesetim godinama prošlog stoljeća niti jedna od dvije navedene tvrtke nije baš briljirala po pitanju kvalitete, no s obzirom na to da je ovih dana 2014. godina pri kraju, te su obje tvrtke doživjele vlastitu renesansu, takav način razmišljanja više nije opravdan.
No pustimo sad to, jer Audi, Mercedes-Benz i BMW već godinama u tom svijetu stoje poput svetog trojstva u cijelom svijetu, pa tako i u Americi.
Doduše, Amerikanci su tijekom posljednjih godina pokušavali na raznorazne načine prekinuti tu Njemačku dominaciju i kupcima ponuditi pokoju alternativu, no gore navedeno sveto trojstvo i dalje oduzima većinu kupaca u sklopu pojedinih klasa automobila i često se čini kako tome nema lijeka.
No možda se ipak stvari počinju mijenjati, jer je Cadillac upravo objavio rat gore navedenim proizvođačima i s novom generacijom modela CTS-V ovaj puta doista misli ozbiljno.
Naime, za prvu je generaciju u sklopu najjače izvedbe Cadillac odlučio učiniti nezamislivo, tj. nabaviti kartu svijeta i na njoj pronaći Njemačku, za koju su čuli da izuzev pojedinih proizvođača automobila i dobrih kobasica i piva tu postoji i jedna od najstarijih i najkompleksnijih trkaćih staza na svijetu.
Naravno da se radi o „zelenom paklu“, odnosno o Nordschleifeu, na čijim zavojima i ravnicama ionako velik broj proizvođača automobila testira svoje performansama-orijentirane modele.
Uglavnom, Cadillac je svojim djelatnicima platio avionsku kartu i CTS-V je malo pomalo testiran na toj legendarnoj stazi, te je tijekom testiranja pokazivao itekako drugačiju sliku od one koja se do tog momenta vezala uz tu američku tvrtku.
Iako na prostorima EU ovaj model nije imao pretjerano puno uspjeha, u Americi su se pojedini kupci itekako rado odlučivali na kupnju upravo ovog automobila. No kako je vrijeme pokazalo, to je bilo nedovoljno da bi Cadillac CTS-V priprijetio ostatku konkurencije koji većinom čine Nijemci.
Stoga je prije nekih godinu dana najavljena nova generacija ovog Cadillaca na steroidima, te je prije nekoliko dana objavljeno i nekoliko detalja vezanih uz ovaj model.
Za početak vrijedi spomenuti kako je platforma za novi CTS-V sasvim nova, što u prijevodu znači da za razliku od svojih EU-konkurenata, ovaj model ne vuče „dječje bolesti“ iz slabijih verzija modela. Samim time svaki kupac Cadillaca CTS-V jako dobro zna što je kupio i za što je sve ovaj automobil već u startu namijenjen i sposoban.
Zatim je tu motor, koji je posuđen od Corvette, te koji sa svojih osam cilindara u V-konfiguraciji i 6,2 litre zapremine kojima je dodan i kompresor.
Dotični motor pod haubom ovog automobila ima ukupno 640 konjskih snaga, što pak u prijevodu (na papisu) znači performanse u obliku 3,7 sekundi od stanja potpune statike do 100 km/h, te maksimalnu brzinu koja bi prema riječima ekipe iz Cadillaca trebala premašivati 330 kilometara na sat, te čime bi ovaj automobil na tržištu zasjao s atributom najbrže limuzine na svijetu.
Naravno, uz svu tu brzinu se kroz tzv. „Magnetic Ride Control“ obratila posebna pozornost i na držanje ceste, te na uvjerljivo kočenje koje omogućava sustav koji je za ovaj automobil razvila tvrtka Brembo.
Samim time bi Cadillac CTS-V trebao ubrzavati, kočiti i vozaču pružiti informativnu i istovremeno udobnu vožnju, te biti sposoban za civiliziranu vožnju, kao i za divljanje od semafora do semafora, što pak možda i nije nešto posebno u općenitom smislu, no za Amerikance i njihove automobile definitivno je veliki plus.
Nadalje, kako u se sklopu trenda za ovakve automobile dobrim dijelom podrazumijevaju igračke koje dolaze u sklopu standardne i dodatne opreme, naravno da je Cadillac i po tom pitanju s ovim modelom morao ispasti konkurentan, pa se u sklopu CTS-V-a nalazi doista pregršt tehnoloških i ergonomskih čuda.
Uz svu silu napravica poput 12,3-inčnog zaslona, Bluetooth i Wireless povezivosti i ostalih mogućnosti koje dolaze u sklopu kataloga opreme za ovaj automobil, još pokoji zanimljiv dio omogućava i tvrtka Apple.
Tako se u sklopu interijera novog Cadillaca CTS-V moguće poslužiti s OnStar 4G LTE sustavom, te Siri Eyes Free sustavom koji potpisuje gore navedena tvrtka, što pak u prijevodu znači da će i ovaj automobil uz sebe vezati svu silu nepotrebnih stvari koje vozača samo odvlače od vožnje.
No kako je konkurencija već odavno priklonjena takvim trendovima, ne čudi da se i Cadillac odlučio svojim kupcima ponuditi iste mogućnosti – ma koliko nepotrebne i glupe one bile.
Uglavnom, sa svojih 640 konja i brutalnim ubrzanjima, te maksimalnom brzinom kakve se ne srame ni puno usmjereniji sportski automobili današnjice, vjerujem da će Cadillac CTS-V oko sebe skupiti još veći broj obožavatelja.
Naravno da pri tome ne podrazumijevam starce u mirovini i Amerikance koji se „s Italijom u srcu“ u ime časti bave kriminalom, već ljude koji su usmjereni prema performansama i brzini svojih automobila.
Mislim da bi upravo u tom segmentu Cadillac CTS-V ne samo mogao parirati europskoj konkurenciji, već i ispasti jednim poprilično poželjnim i unikatnim automobilom koji bi i na prostoru „starog kontinenta“ mogao doživjeti dobru prodaju.
No to ćemo vidjeti tijekom sljedećih mjeseci…