BMW nudi razlog da još više dirate svoj automobil
Da…znam…naslov zvuči u najmanju ruku poput reklame za neku porno-stranicu. No radi se o nečem što s pornografijom zapravo i nema baš pretjerano puno veze.
Dapače, mislim da bih puno prije ovaj najnoviji komadić tehnologije svrstao u domenu nekog horror-filma.
BMW – tvrtka koja je od vlastitog roblja, vlakova i avionskih motora do današnjeg „premium“ segmenta tržišta automobila (što god to zapravo značilo) prevalila itekako gadan i trnovit put.
Tvrtka koja se usprkos sasvim običnim automobilima na tržištu uvijek uspjela isticati kroz svoje sportske aspiracije i modele usmjerene prema vozačkom guštu čak i kada to nije bilo moguće ni za pretpostaviti.
BMW je istovremeno i tvrtka koja je iz jedne sasvim obične ideje vezane uz svijet auto-sporta uspjela od jednog jedinog slova napraviti legendu koja i dan-danas živi, te oduševljava svojim osnovnim usmjerenjem, tj. performansama.
Dakle postoji itekako puno razloga zašto je BMW mnogima i dan-danas istovremeno zakon, ustav i deklaracija o nezavisnosti.
Iskreno, kako svijet automobila oduvijek obožavam, tako je i BMW jedna od marki u sklopu tog svijeta koja za mene itekako vrijedi spomena. No u posljednje vrijeme je „Ultimate driving machine“ usprkos dobro odrađenim marketinškim aktivnostima ipak blijeda kopija samog sebe, što se pak dokazuje kroz nepotrebne stavke opreme i ogromnu količinu pretencioznosti koju „premium“ segment tržišta ionako već sam po sebi donosi na tržište.
Uostalom, kako drugačije objasniti BMW i3 koji usprkos svoj tehnologiji i električnom motoru izgleda poput apsolutnog rugla i košta pretjerano puno novaca, ili pak kako objasniti modele poput serije 2 Active Tourer koja izuzev prednjih pogonskih kotača uz sebe veže dizajn kakav bi prije tražio u Hyundaijevom salonu, nego u BMW-ovom?
Isto tako smatram fascinantnim one u maniri nekih Audijevih modela fotokopirane serije SUV-automobila koji su glomazni, nepraktični i usprkos težini omanje planete se svejedno hvale svojom „sportskom orijentacijom“. Pod tim modelima (naravno) podrazumijevam prvenstveno X4 i X6, iako realno gledano ni malčice drugačiji upakirani Mini u obliku modela X1 nije ništa manje pretenciozan komad mašinerije za one koji misle da s tim automobilom automatski dolazi i društveni status.
U današnje vrijeme čak ni „najjače slovo na svijetu“ nije ostalo imuno na raznorazne budalaštine poput procesora zvuka i sličnih idiotizama koji nikom normalnom nikada neće značiti ništa. No BMW to opravdava s tržištem na kojem svaki proizvođač danas treba nuditi bezgraničan izbor, kako bi kupci mogli odabrati upravo ono što žele.
Hm…zvuči li to samo meni kao hrpa s**nja?
Mislim, poznajete li ikoga tko je poželio imati sportski automobil od 400-500 konja, te mu je pri odabiru bilo najvažnije da automobil ima grijana sjedala presvučena kožicom neprcane deve, 27-zonsku klimu sa „stepa“ i „ledenjak“ modovima, infotainment-sustav koji je moguće povezati s niskoletećim satelitima u orbiti Plutona, te procesor zvuka koji je u stanju natjerati ispušni sustav da u četvrtoj brzini svira Beethovenovu 9. simfoniju i najveće hitove Mate Bulića?
Ja ne poznajem, no možda se jednostavno krećem u krivim krugovima ljudi.
Danas BMW poput mnogih drugih proizvođača automobila nudi upravo takve stavke opreme, te je nevezano uz to radi li se o sportskom automobilu poput M4, kvazi-sportskom SUV-modelu poput X4 ili pak ultra-luksuznom modelu poput serije 7 moguće nakrcati tonu besmislene opreme.
Uglavnom, tako se uz kamere i senzore za parkiranje, raznorazne senzore za kišu i svjetla, te još sto i jednu nekad nezamislivu funkciju u današnjim BMW-ovim modelima može sumanuto mlatarati rukama i tako podešavati audio-uređaj, tjerati kamere da zbrajaju kamenčiće na cesti i zatim podešavati sve žive i nežive mogućnosti ovjesa, sjediti u bircu dok se automobil isparkirava sam i poput K.I.T.T.-a dolazi po vas ili pak jednostavno čavrljati s volanom za vrijeme vožnje i komentirati nečiji Facebook-status.
Wow! Super, zar ne?!
E sad…kako tehnologija ne spava i kako se u današnje vrijeme tek pola koraka iza nekoga smatra zastarjelim, tako je BMW odlučio unaprijediti svoje ekrane u automobilima i podariti im osjetljivost na dodir.
To u prijevodu znači da vozači pojedinih modela ove marke više neće morati spuštati pogled prema iDrive kontroleru i okretati gumbić, već će moći gledati malčice udesno (odnosno ulijevo ukoliko se radi o automobilima za npr. japansko ili australsko tržište) i vlastitim prstićima dirati ekran i tako između milijun opcija birati one prave.
Samim time će uz već postojeći sindrom zaboravljanja kada su indikatori skretanja u igri kupci moći zaboraviti i hvatanje volana u ruke, što je za današnje pojmove „vozača“ očito normalno i savršeno u redu.
Uostalom, s obzirom na besplatan WiFi koji se u sklopu automobila danas sve češće nalazi kao stavka dodatne opreme, od praćenja i sudjelovanja u procesu vožnje ispada bitnijim na raznoraznim news-portalima čitati skandalozne vijesti o pijanim starletama, prevarama istaknutih političara i podizanju šatora na glavnim ulicama gradova.
Isto vrijedi i za komunikaciju na društvenim mrežama, te „lajkanje“, „poukanje“, „tagiranje“ i „apdejtanje statusa“ bez kojih današnji čovjek jednostavno ne može preživjeti čak ni na putu s posla do kuće, pa samim time vjerujem da će novi ekrani osjetljivi na dodir u svemu tome itekako biti od pomoći.
S obzirom na najave iz BMW-a, vrijedi zaključiti kako će u ovom momentu samo kupci modela X5 i X6 biti u mogućnosti na ovaj iznimno smislen i prijeko potreban način dirati svoje automobile, no već od sljedeće godine bi se ta era dodira u BMW-u mogla proširiti na još neke modele.
Zapravo mislim da će svaki od modela iz ponude uskoro svojim vlasnicima nuditi to iznimno taktilno iskustvo – izuzev možda onih ljudi koji su odlučili kupiti BMW serije 7, te koji uživaju u beskonačnom i sumanutom mahanju rukama za volanom svojih automobila.
Dakle na kraju ovog osvrta vrijedi zaključiti kako vlasnike modela X5 i X6 doista očekuju neka nova i bolja vremena u sklopu kojih će njihovi „ultimativni vozački strojevi“ postati još ekskluzivniji.
…a za nas ostale i dalje ostaje opcija smijanja koja se u krajnjoj liniji ne nalazi u popisu dodatne opreme – barem za neke od nas.